Skocz do zawartości

Tarcze i klocki przód, 520d


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 579
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tarcza brembo + klocki brembo! po 3000 km wali kierownicą jak bym po jakiejś tarce jechał :)))) ( po jednym hamowaniu z 230 km/h)

 


Skąd jesteś ? Chętnie przyjrzymy się sprawie i poszukamy gdzie leży problem ;)

Oświęcim (tarcze z klockami zamówione w hamulcesklep.pl przed wakacjami (autostrada pierwsze hamowanie i już po tarczach)... a dodam jeszcze że piasta z łożyskiem na lewej i prawej stronie wymieniona razem z tarczami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza brembo + klocki brembo! po 3000 km wali kierownicą jak bym po jakiejś tarce jechał :)))) ( po jednym hamowaniu z 230 km/h)

 


Skąd jesteś ? Chętnie przyjrzymy się sprawie i poszukamy gdzie leży problem ;)

Oświęcim (tarcze z klockami zamówione w hamulcesklep.pl przed wakacjami (autostrada pierwsze hamowanie i już po tarczach)... a dodam jeszcze że piasta z łożyskiem na lewej i prawej stronie wymieniona razem z tarczami!

 

No to spory kawał bo prawie 400km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja co nieco powiem. Trzy tygodnie temu na przód do mojego F11 520d poszedł komplet:


1 24697-19,3 TEXTAR EPAD KLOCKI HAM. BMW P. F10/F11

2 34116794429 TARCZA HAMULC. O KONSTR. LEKKIEJ, WENT. BMW OE 2szt.

3 34116798879 SPRĘŻYNA 2szt.

4 34211161806 ŚRUBA IMBUSOWA 2szt.

5 83192158851 PASTA DO UKŁADÓW HAMULCOWYCH 2szt.

6 96990-0424 CZUJNIK KLOCKÓW HAM. P. 1szt

Całkowita wartość zamówienia (brutto): 1622,55 PLN


Wszystko poza klockami to części oryginalne. Klocki wybrałem Textara EPAD-y ponieważ to coś podobnego jak ATE Ceramic. Generalnie założenie było takie żeby mniej brudziły felgi.

Zrobiłem od wymiany 800km. Powiem tak - felgi faktycznie brudzą się wiele mniej jednak jeżeli chodzi o skuteczność hamulców to według mnie lipa. Wiem że F10/11 w najsłabszej wersji efektywnością hamowania nie grzeszy ale kilka razy miałem dohamowania ze 140-150km/h do 60km/h i nogę musiałem w kolanie prostować. Trochę wstyd bo tak myślę że gdyby przede mną jechała żona swoją Ibizą z 2004 roku i przy 140km kopnęła w hamulec to Beemką siedział bym jej na "zadku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a słyszałeś o czymś takim jak "współczynnik tarcia"?


polecam stosowanie klocków i tarcz jednego producenta

Wiesz co współczynniki tarcia i kompletowanie zestawu tej samej firmy to też pic na wodę. Dlatego wybrałem oryginalne tarcze ponieważ każdy sprzedawca twierdzi że akurat w F-kach sprawdzają się tylko oryginały. Odnosząc się do tezy klocki tarcze tej samej firmy, to chciałem zestaw ATE Ceramic ale akurat tą konfigurację miałem okazję sprawdzić w F30 (wiem że to inny samochód) ale zatrzymywał się również bez rewelacji gdzie F30 to auto lżejsze. Pomijam fakt że po 12.000km tarcze już biły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 40 000 kilometrów na tarczach Zimmermann Sport i klocach Textar zwykłych - zero bicia czegokolwiek ;)

Kwestia wymiany i przyłożenia się do wyczyszczenia wszystkich elementów na błysk :)

Nie jestem mechanikiem ale jakieś tam pojęcie mam. Wiem że wyczyszczenie styku piasty z powierzchnią tarczy to podstawa tej roboty. Byłem przy wymianie swoich tarcz i tu nie mam kompletnie żadnych zastrzeżeń. Mechanik zdjął tarcze z grubsza oczyścił piastę ręcznie a po tym użył takiego dysku na wiertarce - czegoś takiego:


1005075.jpg


to powierzchnia ścierna to jakby gąbka ze ścierniwem. Po przejechaniu piast co zajęło kilkadziesiąt sekund na koło, przemyciu (czymś :?: ) i odmuchaniu powietrzem powierzchnia byłą na lusterko prawie. Wracając do meritum - owszem robota jest bardzo ważna. Jednak wspomniany przeze mnie zestaw ATE Ceramic też był zakładany w owej F30 dobrze a pomimo tego jest kicha.

Ja bicia nie mam ale skuteczność ,....ech :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi tutaj o obalenie mitu - najlepsze tarcze to oryginalne :) Jak lubicie wydawać dwa razy tyle na hamulce to spoko ;)

Ale Zimmermann oprócz tego wszystkiego skuteczniej hamuje w porównaniu do wcześniejszych dwóch kompletów oryginalnych.


Wolę poświecić 5 minut dłużej na mycie felg, niż zakładać ceramiczne klocki, które powodują wyższe temperatury tarczy, a skuteczność jak wspomniałeś odbiega od standardów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a słyszałeś o czymś takim jak "współczynnik tarcia"?


polecam stosowanie klocków i tarcz jednego producenta

 

Jedno z drugim nie ma żadnego związku :)

Poza tym skąd masz wiedzieć, że zakładasz tarcze i klocki tego samego producenta ? Fakt, że na pudełku od tarcz i klocków jest to samo logo o niczym nie świadczy.

 

Ponad 40 000 kilometrów na tarczach Zimmermann Sport i klocach Textar zwykłych - zero bicia czegokolwiek ;)

Kwestia wymiany i przyłożenia się do wyczyszczenia wszystkich elementów na błysk :)

 

Montaż i dotarcie to 95% sukcesu :)

 

Jednak wspomniany przeze mnie zestaw ATE Ceramic też był zakładany w owej F30 dobrze a pomimo tego jest kicha.

Ja bicia nie mam ale skuteczność ,....ech :?

 

To akurat nie zaskakuje, te klocki mają nieco niższy współczynnik tarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Koledzy nie będę udawał super gościa ale co nie którzy nie mają racji.BMW robi dla siebie tarcze sam i są to jedne z najlepszych tarcz na świecie oglądałem ostatnio program dokumentalny na niemieckiej tv i jest to szczera prawda. Sam te się pezekonalem ba własnej skorze. Tutaj dam wam link jak byście chcieli sobie poczytać lub pooglądać o fabryce BMW oddział Berlin

http://www.bmw-werk-berlin.de/de/werk/produktion.html robią 24tys tarcz na dobę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie będę udawał super gościa ale co nie którzy nie mają racji.BMW robi dla siebie tarcze sam i są to jedne z najlepszych tarcz na świecie oglądałem ostatnio program dokumentalny na niemieckiej tv i jest to szczera prawda. Sam te się pezekonalem ba własnej skorze. Tutaj dam wam link jak byście chcieli sobie poczytać lub pooglądać o fabryce BMW oddział Berlin

http://www.bmw-werk-berlin.de/de/werk/produktion.html robią 24tys tarcz na dobę

 

Muszę Cię zmartwić ale nie masz racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimmermann sport ponad 30000km i o dziwo nie ma bicia wczesniej 3x ori wymieniane w serwisie bicie zaczynało się po ok 5000-10000km już zwatpilem w te auto aż zakupiłem zimmermanna sam postanowilem wymienic zgodnie z instrukcja i znowu jest radość z hamowania

 

Skuteczniejszy/wydajniejszy hamulec = dużo trudniejszy do przegrzania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimmermann sport ponad 30000km i o dziwo nie ma bicia wczesniej 3x ori wymieniane w serwisie bicie zaczynało się po ok 5000-10000km już zwatpilem w te auto aż zakupiłem zimmermanna sam postanowilem wymienic zgodnie z instrukcja i znowu jest radość z hamowania

 

Potwierdzam słowa kolegi wyżej. Dokładnie taka sama sytuacja w moim przypadku :) Zimmermann Sport daje radę! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.