Skocz do zawartości

CHCĘ KUPIĆ E92 PROSZĘ O POMOC W WYBORZE


krzysieknik

Rekomendowane odpowiedzi

wielu tego nie potrafi przyswoic do głowy że różnica miedzy jazda ekonomiczna i nieprzeszkadzającą innym kierowcom ( dla E90 320d moze to byc 6,5-7,0 ) a dynamiczną może wynosic około 2 litrów na każde 100km co w moim przypadku daje jakies 4000 zł rocznie oszczednosci na paliwie. A pamietać należy że przy energicznej jezdzie z elementów eksploatacyjnych tylko czescien nalezy zagladac do : opon, oleju, filtrow, tarcz, klocków ... mysle ze spokojnie przy moich 40tyś rocznie oszczedzic sie da nawet 6-8tyś zł tylko na stylu jazdy ... ( parafrazując pewna fajna reklamę ) "Ale to Twój tron."

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciał bym kupić bmw E92 teraz jeżdżę bmw e46 ale przyszedł czas żeby rozejrzeć za czymś nowszym. Na zakup auta chce przeznaczyć okolo 80 tys. Oglądałem kilka modeli i cenny się wąchają od okolo 50 tys do okolo 120 tys mnie raczej interesuje żeby auto było sprawne żeby nie stało ciągle w warsztacie.

 

Zastanawiam się jeszcze czy kupować silnik 3l bo bardziej mnie interesuje diesel niż benzyna czy też może szukać 2l diesla. Raczej mnie nie interesuje jakieś ściganie się ale by się przydało trochę koni przy wyprzedzaniu np. tira. :)

 

Podsumowując, zależy mi na w miarę mało awaryjnym aucie, w miarę spalaniem. :)

Moim zdaniem 184KM jest całkiem wystarczające do normalnej jazdy. Ten silnik w zasadzie jest bezproblemowy. Bywa, że rozrząd szura, ale to w razie czego można zrobić w dogodnym terminie raz na 200 tys km. W razie czego zawsze można zrobić program na ok 220 KM. Niestety w trójce BMW nie montowało najmocniejszych dwulitrowych diesli (204KM z chipem do 270KM), ale można kupić je w wersji Alpina D3. Do diesla zdecydowanie polecam automat.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% się z tobą zgadzam Docent. Osobiście zawsze byłem przeciwnikiem diesli, chociaż sam dosiadam 330i to od czasu jak mojej żonie kupiliśmy 318d (po virusie 155KM) widzę że w dłuższe trasy coraz częściej podkradam jej kluczyki. Z prostego powodu, oszczędności. Chociaż nigdy nie wkurzałem się na stacji paliw na ceny PB, bo kupiłem 3.0 świadomie to podoba mi się oszczędność diesla. Teraz właśnie planujemy wakacje, łącznie ok 6000km, jeżeli w najgorszym wypadku 318d spali 2L/100km mniej od 330i (a myślę że więcej bo zauważam w trasie różnicę spalania ok 4-5L/100km, przy podobnych prędkościach przelotowych wg. BC) to tankując w EU jestem do przodu o min. 200euro za które wolę żonie zafundować dzień w SPA. :D Więc pisanie że kogoś stać na auto za 80kzł a zastanawia go spalanie jest śmieszne. :mad2: Dlatego ludzie bogaci są jeszcze bogatsi, bo po prostu potrafią liczyć :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego co lata w pełni wyposazoną 730d na codzień ... bo rozsądnie spala ... ale jak chce poszalec to wsiada w 911 gdzie wypije mu 25-35 jak sie dobrze bawi ... ale zakłada ze 911 to zabawka a nie narzedzie pracy i koszty tu nie maja znaczenia-4fun.

Tylko że 730 śmiga 20-30 razy wiecej km jak ukochana 911 :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chyba dobrze pisze.

Jak autor postu chce zakupić BMW

Lecz nie wiem czy piszemy o tym samym modelu ja chce zakupić BMW 335i Coupe

Chciał bym uzyskać informacje na temat modelów z interesującymi mnie silnikami 3l benzyna 306KM, w dieslach nie patrzyłem ale jak już to na pewno po wyżej 3.5l

Czemu diesel powyżej 3.5l ? już kiedyś kupiłem diesla w silniku 2.0 i po normalnych drogach to ciężko aby to jeździło dobrze tak jak benzyna, o czym mówie ?

A mianowicie na autostradach diesel się potrafi rozbujać nie powiem ale po mieście lub na trasie bez autostrady ciężej się tym wyprzedza. Dla tego szukam czegoś w benzynie lub ewentualnie dieslu ale z dużym silnikiem min. 3.5l

 

A przepraszam jakimi 2l dieslami ty jeździłeś które to nie umieją wyprzedzić ? Jakbyś się wysilił troszkę żeby przejrzeć choć jeden dział tego forum to byś wiedział ze w bmw3 max pojemność diesela to 3l.

 

Odp. Nie napisałem ze nie umieją wyprzedzać lecz iż jest im ciężej.

Nie wiem czy są 2.0 Diesle o konstrukcji które wyciągają 180 KM

Ja się do "małych" diesli zraziłem, nadal go mam i jest tam lekko ponad 100 KM. Powiem tak do spokojnej jazdy jest ok jak trzeba przyspieszyć też da rade, lecz nie jest to to samo co benzyna. Po prostu to widzę. Dam porównanie 1.4 (75 KM) benzyna lepiej się zbiera od 0 do 100 niż według mnie 2.0 diesel ( 16V 101KM ) czy benzyna która miałem 180 KM i porównywałem do kolegi który miał 3L diesla

I to mnie trochę denerwuję iż brakuje mi tej mocy.

Dla tego 306 będzie w sam raz :D

Co do spalania, czytałem iż 335i 306 KM pali na trasie około 7l po mieście koło 12l -13l, średnie 9l

Edytowane przez Felice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chyba dobrze pisze.

Jak autor postu chce zakupić BMW

Lecz nie wiem czy piszemy o tym samym modelu ja chce zakupić BMW 335i Coupe

Chciał bym uzyskać informacje na temat modelów z interesującymi mnie silnikami 3l benzyna 306KM, w dieslach nie patrzyłem ale jak już to na pewno po wyżej 3.5l

Czemu diesel powyżej 3.5l ? już kiedyś kupiłem diesla w silniku 2.0 i po normalnych drogach to ciężko aby to jeździło dobrze tak jak benzyna, o czym mówie ?

A mianowicie na autostradach diesel się potrafi rozbujać nie powiem ale po mieście lub na trasie bez autostrady ciężej się tym wyprzedza. Dla tego szukam czegoś w benzynie lub ewentualnie dieslu ale z dużym silnikiem min. 3.5l

 

A przepraszam jakimi 2l dieslami ty jeździłeś które to nie umieją wyprzedzić ? Jakbyś się wysilił troszkę żeby przejrzeć choć jeden dział tego forum to byś wiedział ze w bmw3 max pojemność diesela to 3l.

 

Odp. Nie napisałem ze nie umieją wyprzedzać lecz iż jest im ciężej.

Nie wiem czy są 2.0 Diesle o konstrukcji które wyciągają 180 KM

Ja się do "małych" diesli zraziłem, nadal go mam i jest tam lekko ponad 100 KM. Powiem tak do spokojnej jazdy jest ok jak trzeba przyspieszyć też da rade, lecz nie jest to to samo co benzyna. Po prostu to widzę. Dam porównanie 1.4 (75 KM) benzyna lepiej się zbiera od 0 do 100 niż według mnie 2.0 diesel ( 16V 101KM ) czy benzyna która miałem 180 KM i porównywałem do kolegi który miał 3L diesla

I to mnie trochę denerwuję iż brakuje mi tej mocy.

Dla tego 306 będzie w sam raz :D

Co do spalania, czytałem iż 335i 306 KM pali na trasie około 7l po mieście koło 12l -13l, średnie 9l

 

Kolego aktualnie diesle 2.0 wyciągają 218KM, a standard to 184KM. Tyle tez było w E90 dostępne. To oczywiscie standardowe wartości. Po chipie, bez innych przeróbek jest do ok 270KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Ja się do "małych" diesli zraziłem, nadal go mam i jest tam lekko ponad 100 KM. Powiem tak do spokojnej jazdy jest ok jak trzeba przyspieszyć też da rade, lecz nie jest to to samo co benzyna. Po prostu to widzę. Dam porównanie 1.4 (75 KM) benzyna lepiej się zbiera od 0 do 100 niż według mnie 2.0 diesel ( 16V 101KM ) czy benzyna która miałem 180 KM i porównywałem do kolegi który miał 3L diesla

 

Pewnie masz na myśli Vectrę 2.0 Dti czy coś podobnego... Bądźmy poważni, nie porównujmy średniowieczna do współczesności.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego aktualnie diesle 2.0 wyciągają 218KM, a standard to 184KM. Tyle tez było w E90 dostępne. To oczywiscie standardowe wartości. Po chipie, bez innych przeróbek jest do ok 270KM.

 

Ciekawe jak z wytrzymałością jak z tak małego silnika można wycinając 218KM, 184KM czy nawet 270KM.

Pewnie nie za ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma być z wytrzymałością? Jest jak najbardziej ok i tylko można polecić na tle innych, nawet słabszych ropniaków. Ja na swój nie narzekałem, a pisanie, że prawie 200KM auto nie jedzie to z lekka herezja - należało by zaznaczyć, że na tle 300KM wersji owszem, ale normalnie zasuwa aż miło :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro miedzy dwoma litrami a trzema nie ma dużej różnicy w spalaniu, to czemu nie wersje trzy litrowa ?? nie rozumiem

Z mojej wiedzy o motoryzacji wynika iż czym większy silnik tym bardziej sprawniejszy, ponieważ elementy są większe i nie narażone na duże przesilenia spowodowane "wyciskaniem" koni.

Natomiast silniki np 2.0 z których wyciskane są takie konie, bardziej narażone bywają na przesilenie elementów jednostki silnika.

 

"a pisanie, że prawie 200KM auto nie jedzie to z lekka herezja"- jeśli odnosi się to do mnie to podaj cytat w którym napisałem iż 200KM w tym samochodzie nie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego aktualnie diesle 2.0 wyciągają 218KM, a standard to 184KM. Tyle tez było w E90 dostępne. To oczywiscie standardowe wartości. Po chipie, bez innych przeróbek jest do ok 270KM.

 

Ciekawe jak z wytrzymałością jak z tak małego silnika można wycinając 218KM, 184KM czy nawet 270KM.

Pewnie nie za ciekawie.

A co powiesz na 383KM z 3.0? Jakoś nie słychać o problemach z trwalościa. W alpinie D3 jest 2.0 214 KM od ok 5 lat i nikt sie nie skarży na jakieś problemy. Obawiam się że to są zwykle wymysly osób ktore nie maja na ten temat żadnej wiedzy. Wiele lat temu można było kupić w salonie benzynę 2.0 395KM z fabryczną gwąrancja w aucie z definicji przeznaczonym do szaleństw. I to nie było BMW. Czytałem ze nawet VW planuje wkrótce diesle 2.0 272KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ... przedmówca pisze o najnowszej produkcji 3,0 diesel BMW :)

Fakt że zabaweczka jest triTurbo ... ale moc jest niesamowita.

A co do wytrzymałości ... nie wiem czy pamietacie jak się pojawił w seacie Leonie silnik 2.0 diesel o mocy 120 km ... wtedy wszyscy poddawali w wątpliwość jego wytrzymałość i trwałość ... jak sie okazało silnik przetrwał próbę czasu ... i kązdy następny coraz to mocniejszy silnik był poddawany próbie wytrzymałości i trwałości ... jak się okazuje inżynieria materiałowa daje rade i goni postęp w rozwoju silników.

Inna sprawa że trwałość silnika najbardziej zalezy od jego uzytkowanika ... i jesli ten zna dwie pozycje prawej nogi bez stanów pośrednich to żaden silnik tego długo nie wytrzyma ... jesli natomiast kieronik jest świadom tego co ma pod noga i pod maska taka maszynka jest w stanie długo bezawaryjnie polatac ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Felice ja w ostatnim czasie również zastanawiałem się nad silnikiem w swojej e92 oczywiście w pierwszej kolejności wybór padł na wersję 3.0d 231km, ale w ostateczności kupiłem e92 z silnikiem 2.0 177 KM i powiem Ci szczerze że jest to rakieta, zresztą spójrz na dane techniczne tych silników samo przyspieszenie to różnice w setnych sekund. Za 80 000 aktualnie kupisz e92 w dobrym stanie, ale w każdym razie będzie miało przebieg pow. 100 000 i należy liczyć się z 10% wkładem w doprowadzeniu samochodu do porządku ja na przykład ogarniam teraz temat skrzyni biegów przy przebiegu 150 000 o czym pisze w innym wątku, ale jak przesiądziesz się z samochodu typu punto, fabia, astra itp na 2.0 177 km to poczujesz moc, a dodatkowo samochód mało spali przynajmniej na trasie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.