Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam to mój pierwszy post więc przepraszam za niejasne ewentualne opisanie sytuacji.

 

Klimatyzacje nabiłem, wiatrak klimatyzacji właśnie wymieniłem. Spręzarka się.uruchamia. Podłączyłem ciśnieniomierz do rurki zimnej pokazuje okołom 70 psi bodajze. Po uruchomieniu sprężarki ciśnienie na chwile spada do 65 i powoli rośnie do tych 70.

 

Oczywiście zimnego powietrza w kabinie brak.

 

Dodam ze przy sprawnej klimie u szwagra w toyocie po włączeniu sprezarki cisnienie spada do 25 i tak sie utrzymuje dopoki klima działą.

 

Pomózcie proszę

Opublikowano
Byc moze za duzo czynnika bardziej obstawiam zabity osuszacz
Opublikowano
Sorry że podepnę się pod temat,czy mógłby ktoś podać ile czynnika powinno wejść do e-39 silnik 2,5l M54 2001r.Mam przytartą naklejkę na pasie i nie widać :cry2:
Opublikowano

dziś włacyłem klimatyzacje pochodiła troche (oczywiscie nie chłodziła) ale po przejechaniu 5km zaczelocos dymic i smierdziec plasatikiem, dodam ze rurka od sprezarki do skraplacza była bardzo gorąca ze az nie mozna było dotknac (do pierwszego zagoiecia gorąca potem noirmalna temperatura)

 

czyzby przewód był zatkany?? a moze to jednak osuszacz zabity jak kolega wspomniał

Opublikowano

70 psi to ekstremalnie duzo, u mnie wczesniej bez sprawnego wentylatora pokazywalo ok 45 psi i to bylo b.duzo. Mechanik mowil ze poprawna ilosc to ok 25 psi ale prosze o potwierdzenie.

 

Xzynnika wchodzi chyba 1250g

Opublikowano
Sorry że podepnę się pod temat,czy mógłby ktoś podać ile czynnika powinno wejść do e-39 silnik 2,5l M54 2001r.Mam przytartą naklejkę na pasie i nie widać :cry2:

 

Do Twojej wchodzi 750g .Starsze roczniki przed 1998 r 1225g Tolerancja wychodzi chyba +- 30g dla obu.

Opublikowano
Uszkodzeniu mógł ulec zawór rozprężny w nagrzewnicy. Osuszacz raczej nie,jego budowa jest prosta jak cep i nie ma jak go zapchać,ale możesz go wymienić koszt to jakieś 80pln za nowy.
Opublikowano

Podepnę się pod temat z pytaniem :D czy wiatrak klimatyzacji powinien od razu wystartować po załączeniu klimy, bo u mnie

na postoju sprawdzałem i się nie kręci ale klima chłodzi. Tylko co jakiś czas wiatrak delikatnie drgnie jakby się chciał załączyć

ale cały czas stoi.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Podepnę się pod temat z pytaniem :D czy wiatrak klimatyzacji powinien od razu wystartować po załączeniu klimy, bo u mnie

na postoju sprawdzałem i się nie kręci ale klima chłodzi. Tylko co jakiś czas wiatrak delikatnie drgnie jakby się chciał załączyć

ale cały czas stoi.

 

Miałem takie same objawy,klima chłodziła ale w czasie jazdy, na postoju zawór wyłączał sprężarkę za wysokie ciśnienie,nie było chłodzenia.Po wymianie wentylatora mam 3pin chodzi jak trzeba,tzn włącza sie z 2,3 sekundowym opóznieniem.

Opublikowano

Muszę włożyć termometr w kratki i sprawdzić czy będzie różnica temperatury podczas jazdy i postoju.

Dzięki za odpowiedź :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Do Twojej wchodzi 750g .Starsze roczniki przed 1998 r 1225g Tolerancja wychodzi chyba +- 30g dla obu.

Dzięki wielkie za odpowiedz klima nabita wszystko ok. :cool2:

Opublikowano
Dzis wymieniłem osuszacz, zaworu nie wymieniłem bo chyba jest ok, ale ten dym co miałem to spaliłem kompresor, czekam na nowy po regenracji. Walcze i nie poddaje się. Jednym słowem zapchanym osuszaczem, spaliłem sprzegło kompresora.
Opublikowano
Prędzej zatarło ci się łożysko i to spaliło sprężarke niż osuszacz. Napisz na pw zdzwonimy się i może ci pomoge ogarnąć temat.
Opublikowano

Zabitym osuszaczem nie mozna spalic sprzegła poprostu klima nie działała i sprzegło zapewne zardzewiało i zaczeło sie slizgac po kole pasowym wiec musiało sie o skonczyc spalaeniem a raczej wytopieniem gumy amortyzujacej, niestety e39 takie sprzegła kiepskie maja.

Sam filter jest prostej budowy ale to jest element ktory najłatwiej zapchac, zanieczyscic i zawilgocic ze wzgledu na wewnetrzny wkład filtrujacy.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Zaraz bede zmieniac sprezarke, na naklejce pisze ze mam 1210g czynnika zalac, mam 2002r. Kombi, ktos pisal ze wystarczy 750
Opublikowano
Cały czas zastanawiam się jak można zapchać osuszacz,bo tam jest tylko rurka wpuszczona w kilkanaście luźno leżących kulek które absorbują wilgoć.
Opublikowano
Mozna zapchac wilgocia, brudem z układu po zatarciu sprezarki

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano

chyba mozna skoro mówią zeby co 2 lata wymieniac, ja juz wymieniłem i jutro załoze sprezarke, tylko nie wiem ile nabic czynnika

 

nie wiem czy mam zatarta sprezarke czy tylko spalone sprzegło, ale ktos mi powiedzial ze jak zatarła sie sprezarka to trzeba chlodnice wymienic

Opublikowano

Sprężarka wymieniona, klinma nabita 750g i wszystko działa jak należy.

 

Przyczyną awarii było nabicie ponad1200g do układu, to zatarło sprzęgło.

 

Bardzo dziękuję za pomoc , prede wszystkim Maćkowi.

 

Pozdro

Opublikowano
Hm...do mojej wchodzi 1210 gram (+-25 gram) czynnika, tak jest na naklejce tej zielonej. Nie masz tej naklejki odnośnie danych o klimatyzacji na przednim pasie pomiędzy światłami? Taka zielona
Opublikowano
Hm...do mojej wchodzi 1210 gram (+-25 gram) czynnika, tak jest na naklejce tej zielonej. Nie masz tej naklejki odnośnie danych o klimatyzacji na przednim pasie pomiędzy światłami? Taka zielona

ja mam po lifcie auto i mam naklejke zieloną od auta przed liftem i przez to zepsułem sprężarke

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

dzis a w zasadzie wczoraj pojawił sie znów problem,

 

klima działa po uruchomieniu przez chwilkę, potem przestaje działać pomimo ze sprężarka sie jest włączona, po prostu wiatrak nie chce sie uruchomic. Na kostce sprawdzałem prąd to na pierwszym biegu dział chwilkę może ze 30 sek a potem na każdym pinie jest prąd 0. (4 piny), klimatyzacja tak jakby sie wyłacza pomimo ze sprężarka nie działa. Wczorak działalo troche potem nie działała. DFzis na poczatku nie działała w trasie powrotnej zaczeloi działacn a teraz znów nie działa.

 

dodam ze sprawdzilem cisnienie na lp i jest 90psi nie wiem skąd.

 

prosze o pomoc

Opublikowano
Po lifcie czynnika jest mniej 650 mg jak sie nie mylę, bo u kolegi widziałem i sie dziwiłem że u mnie jeszcze raz tyle wchodzi. A z tego co wiem i byłem świadkiem jak serwisant nabił więcej niz bylo wskazane i jakiś zawór nadcisnieniowy wywalił nadmiar automatycznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja właśnie przed chwilą nabijałem klime, u mnie wchodzi 680g +/- 10g.

Miałem 407g, i klima jeszcze nie najgorzej chodziła.

Nie zaleca sie nabijania "na zapas" bo łatwo można rozszczelnić układ.

 

Co do samego działania klimy, to mam ciekawe porównanie przed i po dokładnym czyszczeniu chłodnicy :mrgreen:

Pierwsze, to że wentylator nie chodzi cały czas na wysokich obrotach, po drugie klima szybciej schładza wnętrze, nie trzeba już 5km jazdy żeby klima sie "rozchodziła", tylko zimne powietrze mamy praktycznie od zaraz. :) Wisko załącza się znacznie później, i nie obciąża nam dodatkowo silnika.

Roboty na 15 minut, ja czyściłem najpierw kompresorkiem, wszystko wydmuchałem, potem myjka ciśnieniową (nie za blisko) i ciepła wodą z detergentem, i jeszcze raz kompresorem.

Syfu było mase, czego na pierwszy rzut oka nie widać, ale teraz naprawdę nie to auto, klime mam wydajniejszą jak w szwarga A6 :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.