Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam sprzegło odzywało sie juz od jakiegos czasu, teraz się ślizga co chwile.Mam pytanie odnosnie wymiany czy trzeba tez wymienic dwumas, czy jak mechanik powie ze dobry a sprzeglo nie to wtedy samo sprzegło? ile to gdzies czasowo wyglada, i jaki olej do skrzyni i ilość. No i jakie sprzeglo najlepiej kupić, w miare przystepnej cenie. Jak bedzie sciagal skrzynie do wymiany sprzeglo to jeszcze mam problem z biegami, lewarek jest dosc luzny, i jest problem ze znalezieniem biegu 3 , niekiedy jak chce dac 3 to wchodzi 5. mozliwe ze jest brak powrotu biegu 5. Koledzy pomozcie bo mam zamiar sie za to wziasc jak najszybciej.
Opublikowano

oleju w skrzyni - nie wymienia się, jeśli nie ma jakichkolwiek wycieków

dwumas, zależy od Twojego portfela.. ja np. nie wymieniałem, bo był w b.dobrym stanie, więc tylko sprzęgło firmy Sachs (jest jeszcze LUK). Czasowo - 4h i miałem auto z powrotem cena z wymianą np. u mnie ok 900 z częściami

Opublikowano
jak bedziesz oddawał auto do mechanika to sie spytaj czy ma klucz do naciągania sprzęgła,jak zrobi wielkie oczy to szybko sie oddal i szukaj innego mechanika
Opublikowano
Nowego sprzęgła się nie naciąga. Jest fabrycznie zablokowane i po montażu zdejmuje się blokadę. Dwumas jak jest dobry zostawiasz, jak jest zużyty wymieniasz. Sprawa lewarka http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=114951 koszt 2-3 dychy ale trzeba ściągnąć skrzynię więc polecam przy wymianie sprzęgła. Najlepiej wydrukuj instrukcję z tego wątku mechanikowi. Sprzęgło sachs albo luk koszt podobny +-540. Olej w skrzyni nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem. Nie trzeba wyciągać skrzyni do tego, chwila roboty. Rodzaj zależy od naklejki na skrzyni, najpewniej masz żółtą i olej mtf-lt1 albo mtf-lt2, jeśli tak to taki olej tylko w ASO kupisz koszt ok 200zł bo musisz całe 2 litry kupić.
Opublikowano
Dokładnie a pozatym bez przyrządu jak się pomyśli to też można cofnąć sprężynki :roll:
www.Car-los.pl
Opublikowano
dziekuje koledzy mam nadzieje ze dwumas bedzie spoko, panowie jak sie nazywają te czesci zebym np na allegro jest znalazl co do lewarka, w serwisie bmw powiedzili mi ze wystarczy sciagnac skrszynie i przesmarowac tam cos czy coś hmm.. wlasnie chce to przy sprzegle zrobić
Opublikowano
nie prawda,jak mechanik zakłada nowe sprzęgło to musie zdjąć ta blokade żeby włożć bolec naprowadzający,bo inaczej nie trafi na frezy,a jak zdejmie tą blokade to później musi napinac sprężynki,a bez specjalnego siągacza jest to nie wykonalne.także spytaj sie mechanika czy wie jak to zrobić
Opublikowano

W linku który ci dałem wszystko jest. Nr części 23 11 7 542 726. Specjalistów z ASO nie słuchaj, mówisz im numer a oni maja to sprowadzić.

 

Tulipan to nie jest sposób w jaki producent sprzęgła przewiduje centrowanie tarczy. Jeżeli mechanik robi to w ten sposób to tylko i wyłącznie dlatego że nie ma odpowiedniego bolca centrującego. Odpowiedni bolec wciska się w łożysko w wale korbowym cieńszą częścią i na grubszą wystającą część nakłada się tarcze i jest pięknie wycentrowane. Na to nakłada się docisk, przykręca, zwalnia blokadę i po wyjęciu blokady wyjmuje się bolec. Bardzo często spotykam się z dyskusją na ten temat i jeszcze raz zaznaczam że producent sprzęgła, "sam naprawiam" i pewnie TIS też przewidują użycie takiego bolca. Problem taki że trzeba dokładnie taki mieć a nawet w innych e46 są bolce o innych wymiarach. Blokada nie jest po to żeby ją wywalić do śmieci i robić po swojemu. Ja taki bolec sam sobie wytoczyłem z drewna :mrgreen:

Opublikowano
Tulipan jak przedmówcy ............. blokadę ściąga się na sam koniec ;), a sworzeń centrujący trzeba mieć dopasowany .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.