Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zapomniałeś dopisać notorycznie padających turbin, pękających wałów, obracających się panewek itp. Drobiazgów. A rozrząd też potrafi paść. Na forum mnóstwo jest wątków o tych problemach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Dokładnie tak samo jest z rozrządem w N47, ja też przejechałem tymi silnikami blisko 300 tys. Km i problemów nie miałem. Tyle że rozrząd to jest jeden problem, a nie wiele jak przy M47. Mimo że silniki M47 były w e90 montowane bardzo krótko to ilość problemów na forum które są z nimi zgłaszane jest przytłaczająca względem nowszego modelu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

 

Jak zczipowałeś auto i przy przebiegu 250tys.km masz oryginalne sprzęgło i turbo to może cię wkrótce czekać nie miła niespodzianka.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Zapomniałeś dopisać notorycznie padających turbin, pękających wałów, obracających się panewek itp. Drobiazgów. A rozrząd też potrafi paść. Na forum mnóstwo jest wątków o tych problemach.

ty masz chyba tą formułkę na ctrl c ctrl V :duh:

Naprawdę ciężki przypadek, zamiast pomóc zrobić jak to sam napisałeś analizę kosztów to klepiesz to samo w każdym wątku. Ostatnio już w 335i zacząłeś o N47 :mad2:

Opublikowano (edytowane)
Nie o N47 tylko o o sofcie do skrzyni od alpiny. I nie ja zacząłem ten temat. Zacznij czytać że zrozumieniem. I niestety niektórzy właściciele M47 totalnie sciemniaja odnośnie tego silnika. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

 

Jak zczipowałeś auto i przy przebiegu 250tys.km masz oryginalne sprzęgło i turbo to może cię wkrótce czekać nie miła niespodzianka.

 

pzdr

 

Gdybym miał 18 lat i dorwał się do 200 konnego auta jak głupi do gruchotki to pewnie by tak było ale ja mocy używam wyłącznie przy wyprzedzaniu w trasie i to na 5-6 biegu i tylko wtedy gdy trzeba uciec bo ktoś akurat wyprzedza na 3 -go . :mrgreen:

Najczęściej te elementy padają przy zrywaniu auta na któtkich odcinkach i drifcie na rondzie :mad2: a potem płacz laweta i pisanie na forum ,że BMW to takie buble teraz robią .WSZYSTKO JEST DLA MĄDRYCH LUDZI :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano (edytowane)
Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

 

Jak zczipowałeś auto i przy przebiegu 250tys.km masz oryginalne sprzęgło i turbo to może cię wkrótce czekać nie miła niespodzianka.

 

pzdr

 

Gdybym miał 18 lat i dorwał się do 200 konnego auta jak głupi do gruchotki to pewnie by tak było ale ja mocy używam wyłącznie przy wyprzedzaniu w trasie i to na 5-6 biegu i tylko wtedy gdy trzeba uciec bo ktoś akurat wyprzedza na 3 -go . :mrgreen:

Najczęściej te elementy padają przy zrywaniu auta na któtkich odcinkach i drifcie na rondzie :mad2: a potem płacz laweta i pisanie na forum ,że BMW to takie buble teraz robią .WSZYSTKO JEST DLA MĄDRYCH LUDZI :cool2:

 

Nawet podczas wyprzedzania zamiast 340 nm trafia prawie 400 na wał (mówiąc oględnie) i tak samo się może rozlecieć jak przy innych przyspieszeniach (jeszcze nawet większa wtedy szansa) -żeby nie było sam mam m47 po programie i zrobiłem to dlatego, aby był bardziej elastyczny, ale liczę się z tym że wał może polecieć, bo jest to bolączka tych silników i trzeba to przyjąć do wiadomości, tak samo jak turbiny egzotyki mitsu.

 

p.s niestety dobrze ktoś napisał, jeśli masz ori przebieg i zrobiłeś program niedawno to dwumasa na pewno poleci i uwierz możesz nie zrywać, jeździć pozornie delikatnie, ale od samych wyprzedzeń z mocą wyższą o kilkanaście % siądzie dwumasa (przy tym przebiegu już jest zmęczona solidnie) wiem bo dokładnie to przerabiałem niedawno :norty: Jak zrobisz komplet to spokój na 100-150tk przy programie. Przynajmniej koszt kompletu dwumasy ze sprzęgłem jest naprawdę relatywnie nieduży, biorąc pod uwagę klasę samochodu i inne auta konkurencji. np do avensisa samo koło dwumasowe 6 klocka :cool2:

Edytowane przez qwertykk
Opublikowano
Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

 

Jak zczipowałeś auto i przy przebiegu 250tys.km masz oryginalne sprzęgło i turbo to może cię wkrótce czekać nie miła niespodzianka.

 

pzdr

 

Gdybym miał 18 lat i dorwał się do 200 konnego auta jak głupi do gruchotki to pewnie by tak było ale ja mocy używam wyłącznie przy wyprzedzaniu w trasie i to na 5-6 biegu i tylko wtedy gdy trzeba uciec bo ktoś akurat wyprzedza na 3 -go . :mrgreen:

Najczęściej te elementy padają przy zrywaniu auta na któtkich odcinkach i drifcie na rondzie :mad2: a potem płacz laweta i pisanie na forum ,że BMW to takie buble teraz robią .WSZYSTKO JEST DLA MĄDRYCH LUDZI :cool2:

Ciśnienięcie na 6 biegu zbyt mądre nie jest. To właśnie od takiej jazdy ukręcają się wały w M47 jak słusznie zauważył kolega powyżej. To wtedy silnik i układ przeniesienia napędu dostaje najbardziej po dupie, bo zmaga się z największymi obciążeniami. Dodatkowo przy wyprzedzaniu z prędkościami 80-120 największe przyspieszenie jest na niższych biegach wiec jest to podwójnie głupie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Tu nie chodzi o żadne ciśnięcie tylko normalną jazdę na 5 lub 6 a przy 120 km/h raczej trudno redukować na 3 tylko normalnie dodajesz gazu i auto idzie ( po chipie oczywiście ).

 

Mam wrażenie ,że Tobie to wszystko przeszkadza i chyba lewą nogą wstajesz . Mam radę przestaw łóżko lub idz na spacer :lol:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Tu nie chodzi o żadne ciśnięcie tylko normalną jazdę na 5 lub 6 a przy 120 km/h raczej trudno redukować na 3 tylko normalnie dodajesz gazu i auto idzie ( po chipie oczywiście ).

 

Mam wrażenie ,że Tobie to wszystko przeszkadza i chyba lewą nogą wstajesz . Mam radę przestaw łóżko lub idz na spacer :lol:

 

Przed chwilą mówiłeś o wyprzedzaniu i uciekaniu jak ktoś leci na 3ciego a teraz już o spokojnej jeździe. To jak w końcu?

Opublikowano

Jeśli auto po chipie to nie trzeba specjalnie cisnąć wystarczy po prostu dodać gazu na 5 lub 6 biegu i auto przyspiesza . Właśnie ta różnica w moim aucie jest na + gdyż wcześniej trzeba było redukować bieg na niższy i ostro cisnąc co moim zdaniem jest bardziej szkodliwe dla silnika niż korzystać z jego elastyczności po chipie . :nienie:

 

Czytaj kolego ze zrozumieniem :!:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Jeśli auto po chipie to nie trzeba specjalnie cisnąć wystarczy po prostu dodać gazu na 5 lub 6 biegu i auto przyspiesza . Właśnie ta różnica w moim aucie jest na + gdyż wcześniej trzeba było redukować bieg na niższy i ostro cisnąc co moim zdaniem jest bardziej szkodliwe dla silnika niż korzystać z jego elastyczności po chipie .

To się grubo mylisz. Niszczysz silnik w ten sposób. A wyprzedzanie przy 120 to nie jest spokojna jazda, a jeśli już to powinno się to robić na czwartym biegu a nie na szóstym czy piątym. Wysoki moment obrotowy niszczy silnik i układ przeniesienia napędu. Ty nie dość że go podniosłeś ponad poziom fabryczny to jeszcze znacznie częściej wykorzystujesz. I to nie ma związku z moim spaniem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Koledzy odbiegli troche od tematu.... :roll:

 

Przyznaje ,ze moj lancuch troche juz szura i wogole sprawa mnie irytuje.

Chcialem spytac jakie sa koszta ewentualnej wymiany lancucha , czy ma to sens przy przebiegu 160kkm , ile czasu potrzebowal by mechanik na wymiane ?

Silnik z przegiegiem ok 70kkm mozna znalezc na allegro za ok 5k, koszta przelozenia to ok 1,5k , gwarancja rozruchowa 1 miesiac.

 

PS .

W poniedzialek furka idzie do warsztatu wiec moze i od razu lancuch ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Jak robisz planowo wymianę to ma to sens ale pod warunkiem, że planujesz jeździć jeszcze długo, lub zależy Ci na tym by Cię sytuacja nie zaskoczyła. W takim wypadku moim zdaniem najlepiej kupić używany pewny słupek z nowszego silnika i w nim dokonać wymiany łańcucha na nowe zmodyfikowane części wraz z osprzętem. Modyfikacje były jeszcze w 2013 roku. Potem możesz odsprzedać swój słupek i nie powinno wyjść drogo nawet jak nie będziesz ściemniał. .

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jeśli auto po chipie to nie trzeba specjalnie cisnąć wystarczy po prostu dodać gazu na 5 lub 6 biegu i auto przyspiesza . Właśnie ta różnica w moim aucie jest na + gdyż wcześniej trzeba było redukować bieg na niższy i ostro cisnąc co moim zdaniem jest bardziej szkodliwe dla silnika niż korzystać z jego elastyczności po chipie .

To się grubo mylisz. Niszczysz silnik w ten sposób. A wyprzedzanie przy 120 to nie jest spokojna jazda, a jeśli już to powinno się to robić na czwartym biegu a nie na szóstym czy piątym. Wysoki moment obrotowy niszczy silnik i układ przeniesienia napędu. Ty nie dość że go podniosłeś ponad poziom fabryczny to jeszcze znacznie częściej wykorzystujesz. I to nie ma związku z moim spaniem.

 

To przy redukcji z 6 na 4 i dodaniu ostro gazu momentu nie używasz :?: :shock:

Pytanie jedno to dlaczego najwięcej aut w warsztacie z rozwalonymi bebechami w silniku stoi właśnie po takim stylu jazdy jak opisałem wyżej :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Widziałeś kiedyś wykres przebiegu momentu? Chyba nie, bo byś dostrzegł że przy 3 tys. Jest on niższy niż przy 2 tys. Dodatkowo po zredukowaniu aby uzyskać to samo przyspieszenie nie trzeba wciskać gazu do dechy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Witam.

Proponuje założyć nowy wątek"silniki N47 i M47 wady? , zalety?, częste usterki?"(kolega który założył ten wątek jest w niezłym szoku)

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Proponuje założyć nowy wątek"silniki N47 i M47 wady? , zalety?, częste usterki?"(kolega który założył ten wątek jest w niezłym szoku)

Pozdrawiam.

Zgadza się :) Potrzebuję pomocy przy naprawie/ ew. wymianie silnika przy uszkodzonym rozrządzie. Nie interesują mnie różnice pomiędzy M47, a N47 :D

 

Jaki silnik wejdzie do mojego samochodu bez modyfikacji? Szukać takiego samego, czy może np. ten 177 KM jest ok, a może inny? Czy oryginalne sprzęgło i osprzęt z mojego silnika wytrzymają?

Czy jest sens generować koszty i płacić za rozebranie uszkodzonego silnika, czy może od razu kupić drugi i wymieniać?

Z góry dzięki za pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na moje pytania :)

Opublikowano
W Gdańsku (jeśli się nie mylę) jakaś firma handluje silnikami: n47 5-6 tyś, ale... od pół do roku gwarancji :norty:
Opublikowano
Nie, dowożą na miejsce, bo byłem tego świadkiem (byłem w serwisie na olejach w Krakowie) i to właśnie był n47. Być może tylko do określonych, sprawdzonych serwisów dowożą, tego nie wiem, ale gwarancja była na pół roku, bo dowiadywałem się co i jak.
Opublikowano
Witam.

Proponuje założyć nowy wątek"silniki N47 i M47 wady? , zalety?, częste usterki?"(kolega który założył ten wątek jest w niezłym szoku)

Pozdrawiam.

Zgadza się :) Potrzebuję pomocy przy naprawie/ ew. wymianie silnika przy uszkodzonym rozrządzie. Nie interesują mnie różnice pomiędzy M47, a N47 :D

 

Jaki silnik wejdzie do mojego samochodu bez modyfikacji? Szukać takiego samego, czy może np. ten 177 KM jest ok, a może inny? Czy oryginalne sprzęgło i osprzęt z mojego silnika wytrzymają?

Czy jest sens generować koszty i płacić za rozebranie uszkodzonego silnika, czy może od razu kupić drugi i wymieniać?

Z góry dzięki za pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na moje pytania :)

Bez modyfikacji tylko taki sam z taką samą literką na końcu.

Przy zmianie z "a" na "c" już jest rzeźba.

viewtopic.php?f=70&t=214853#p1589289

 

 

Kilka tematów poniżej jest to dość dokładnie opisane.

Opublikowano

Przy zmianie A na C nie ma rzeźby jeśli będziesz szukał silnika max do końca 2009. Później są już N47N.

 

Wersja 143 i 177 niczym się nie różnią, jeśli chodzi o słupek. Różnią się wtryskiwacze i turbina oraz program. To wszystko.

 

Generalnie rozwala mnie takie ...... zdzierstwo jakie jest w tym kraju. Za diagnozę tego samego we włoskim ASO zapłaciłem 63 EUR.

 

Miałem identyczną sytuację z moją 318d 2008 z n47D20a, jechałem 160 km/h we Włoszech i kawałek za Bolonią (1500 km od Poznania) samochód zgasł i zapaliła się ikonka Check Engine. Po tym auto kręciło, ale nie chciało odpalić. Assistance zaholowało mnnie do BMW w Regio Emilia i okazało się, że silnik do wymiany :D Wycena na 8000 EUR :)

Oczywiście auto zabrałem do Polski i z holowaniem (laweta z Polski) i wszystkimi możliwymi kosztami, naprawa wyniosła mnie 10k pln.

 

Gdyby to stało się w Polsce ta zamknąłbym się w 5-6k pln.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.