Skocz do zawartości

E90 320i N46 2005 - błędy DIS


Mlodzik18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

 

Poratujcie mnie, auto chodzi źle, na desce świeci się check engine, auto odpala:

 

Oto błędy:

 

http://img716.imageshack.us/img716/3294/dis320in46errors.png

 

http://img11.imageshack.us/img11/2031/dis320in46errors4.png

 

http://img689.imageshack.us/img689/5862/dis320in46errors3.png

 

http://img819.imageshack.us/img819/1978/dis320in46errors5.png

 

http://img703.imageshack.us/img703/1111/dis320in46errors2.png

 

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

 

Dzięki.

Edytowane przez Mlodzik18

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej, 2A67 to jest od servomotoru na valvetronica, auto straciło moc i pewnie masz niskie obroty ? Masz tez błąd czujnika walka rozrzadu, odpala silnik ? Dodatkowa pompą wody to norma w tych rocznikach. Musisz ja wykonywać i wymienić szczotki. Błąd od kata nie wiem co to jest ?

Pozdrawiam

Krzysztof

Edytowane przez kris1973
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 2A67 to jest od servomotoru na valvetronica, auto straciło moc i pewnie masz niskie obroty ? Masz tez błąd czujnika walka rozrzadu, odpala silnik ?

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Zgadza się, tzn obroty świrują :). Ale odpala, ale czasem jest problem.

 

Która to część ten servomotr na valvetronicu?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Nie do konca jest tak jak kolega Kris napisal, blad valvetronica moze byc spowodowany bledem katalizatora, blad ktory sie pojawoa czasami jest spowodowany jego uszkodzeniem mechanicznym lub zwyklym zuzyciem/zapchaniem.

 

Skasuj bledy pojedz gdzies na trase i doloz troszke ognia , zobacz jak motor sie zachowuje pod duzym obciazeniem, postaraj sie go przedmuchac i potem znowu sprawdz bledy zobaczysz ktore zostana.

 

Silniki n46 sa wrazliwe na jazde delikatna i miejska ( od czasu do czasu trzeba je troszke przedmuchac ) oraz slaby olej i paliwko.

 

Pompa wody jest normalnym bledem jak kolega Kris slusznie zauwazyl ale nie koniecznie trzeba od razu szczotki wymieniac, wystarczy po prost od czasu do czasu uzyc tej nikomu nie potrzebnej funkcji rest na klimie i tyle blad sam zniknie po jakims czasie kiedy pompa sie rozrusza :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przedmuchać to sobie można ... a nie katalizator. Servomotor to pozycja 9 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA71&mospid=48481&btnr=11_3296&hg=11&fg=15. W Inpie masz możliwość aktywacji tego siłownika jak się nie "ruszy" tzn że padł. Czujnik wałka rozrządu to nr 4 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA71&mospid=48481&btnr=11_3296&hg=11&fg=15. Są 2 więc nie wiadomo, który padł. Kasuje się błąd od tego czujnika ? Miałem e90 z tym silnikiem, jak sprzedawałem miała 210 tysięcy przelotu i szczerze powiem, że oprócz tej dodatkowej pompy to nic się z nim nie działo.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Zeronij w twn katalizator najpierw... A odnosnie czujnika to pamietaj ze blad dotyczy tego po stronie ssacej ( intake ) czyli patrzac na wprost silnika po otwarciu maski ten po lewej

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeronij w twn katalizator najpierw... A odnosnie czujnika to pamietaj ze blad dotyczy tego po stronie ssacej ( intake ) czyli patrzac na wprost silnika po otwarciu maski ten po lewej

 

Ok, ale czego mam tam szukać? Sprawdzić czy zasyfiony?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

a czy ktorys z kolegow slyszal o manualnej adaptacji valvetronica? Oczywiscie jedynie kiedy servomotor jest sprawny i wywala blad 2a67 internal fault, bez zadnych innych dodatkowych bledow.

podobno da sie recznie ustawic eccentric shaft gear (nie wiem jak to sie nazywa dokladnie po polsku, bo instrukcje znalazlem na forum anglojezycznym). Wystarczy odlaczyc 2pin kabelek od servomotoru, ten wymontowac i sciagnac i srobokretem ustawic - odwrotnie do ruchu wskazowek zegara - jedna z tych 'przekladni' do oporu. Zalozyc i podlaczyc servomotor spowrotem. Nastepnie ustawic zaplon na pozycje 2 (czyli 2 razy wcisnac przycisk start/stop bez sprzegla) i 10 razy nacisnac pedal gazu (szybko, gdyz trzeba sie mniej wiecej zmiescic w 15sekundach) i mozna wtedy uslyszec dzwiek servomotoru wracajacego na wlasciwa pozycje (ustawienia fabryczne).

 

Czy ktos moglby to potwierdzic? Ja mialem blad vvt, ale jak na razie po oczyszczeniu wtryskow nie powraca, ani nie wywala na czytniku bledow. Nie jestem pewien, czy to nie jest jedynie tymczasowe rozwiazanie, takze szukam alternatywy jezeli jeszcze raz wywali ten sam blad. Nie mam mozliwosci sprawdzic, czy servomotor rzeczywiscie padl, czy wymaga jedynie adaptacji, czy moze byly to jedynie zapchane wtryski/katalizator...

 

Czy wyzej wymieniona manualna technika adaptacji jest rownoznaczna z adaptacja vvt przez inpe??

Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. mam rowniez problem z bledem 2A67. bledy kasowane zrobiona byla adaptacja i ostatnio podmienilem servomotor na uzywany, ale chyba nie byla przeprowadzona adaptacja. po wymianie bylo wszystko dobrze, ale nastepnego dnia jak odpalilem samochod wyskoczyl znow blad 2A67, blad skasowany oraz zrobiona adaptacja. prawdopodobienstwo tego ze uzywany silniczek mogl byc tez uszkodzony, ale mam co do tego watpliwosci. Czy moze mi ktos doradzic jakie moga byc jeszcze usterki zwiazane z kodem 2A67.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam e90 320i 150 km z 2006r . Jakieś 6 miesięcy temu założyłem lpg. Borykam się z problemem taki ze po około 400 km wywala mi check silnika , po odczytaniu błędów pokazuje

2A67 Voletronic internal faul

2A6B Volvetronic, power limitation , serwomotor

Walcze z tym już pare miesięcy . Podobno Silniczek jest sprawny, wałki też ,olej jaki lałem to motul 5w 30 . Ma ktoś jakiś pomysł ? Proszę o pomoc , jestem już bez silny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. przed założeniem gazu. w warsztacie w którym zakładałem instalacje powiedzieli mi, ze winny może być łańcuch rozrządu, a dokładniej jego wyciągniecie. po dłuższym postoju napinacz puszcza i zanim po odpaleniu nastąpi ponowny naciąg silnik vvt już wyrzuci błąd. usterkę można sprawdzić przez korek wlewu oleju. oczywiście silniczek vvt jest tez bardzo prawdopodobny. u mnie wywalało błąd tylko w trakcie odpalania silnika po dłuższym postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Nie wiem czy to rozrząd , wymieniałem go rok temu i przez pół roku było ok tak samo 6 miesięcy jazdy na lpg bez problemu. ale sprawdziłem też rozrząd i podobno jest ok( też mi to ktoś mówił wcześniej ). U mnie ten błąd pojawia się tylko przy odpalaniu auta , i to nie po dłuższym postoju wręcz przeciwnie najczęściej kiedy wyłączę auto i np. zatankuje i wsiadam i odpalam . Najczęściej dzieje sie to jak przejade +/- 400 km na lpg. Robiłem test na benzynie zrobiłem 700 km bez problemu , nie wiem czy to przypadek i tka się trafiło. POMOCY jestem juz bezsilny .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj podłączyć silniczek vvt pod prostownik na krotko. jak będzie ostro iskrzyć i pobierać dużo prądu to najprawdopodobniej jest to silniczek. oznaką zużycia jest to ze robią się zwarcia w tym silniczku. nowy vvt kosztuje 500zl

http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=11377548387

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.