Skocz do zawartości

316i made by MrSalieri


MrSalieri

Rekomendowane odpowiedzi

Mój samochód to e36 316i z listopada 1993r także w tym roku kończy 20 lat. Silnik który go napędza to jedynie 1,6L m43b16 zasilany LPG. Jeśli chodzi o wygląd to jest to prawie klasyk bez żadnych tandetnych „tuningów” . Jego posiadaczem stałem się przez przypadek ponieważ był to prezent od teściowej. Wcześniej kompletnie nie interesowałem się samochodami tej marki :D Samochód był lekko uszkodzony( lampa błotnik) po za tym miał być w stanie dobrym jednak jak się później okazało był on w „bardzo ciężkim stanie” Wycieki oleju i płynu chłodniczego dosłownie z każdego miejsca. Auto służy mi na co dzień jako samochód do pracy oraz do normalnej eksploatacji. Auto posiadam od 2 lat i w przeciągu tego czasu od stanu krytycznego doprowadziłem go do stanu bardzo dobrego.

 

Dane z vinu

 

Daten für die Fahrgestell-Nr. 'FL26797'

Baureihe: E36

Fahrzeugtyp: 316i

BMW-Typschlüssel: CA71

Motor: M43

Karosserie: Limousine

Katalogausfürung: Europa

Lenkung: Links

Getriebe: Manuell

Produktion: 11/1993

Füllmengen

für die BJ von 01.08.1993 bis 31.08.1995

Motor M43: 4.00 Liter Öl

Getriebe S5D 250G (Manuell): 1.10 Liter Öl

Differenzial: 1.10 Liter Öl

Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter

Kühlwasser mit/ohne Klima: 6.30/6.10 Liter

 

 

Numer podwozia WBACA71040FL26797

Kod typu CA71

Typ 316I (EUR)

Typoszereg E E36 (4)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M43

Pojemność skokowa 1.60

Moc 75

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor HELLROT (314)

Tapicerka ANTHRAZIT FLOCK PIQUI II (0503)

Data prod. 1993-11-05

 

S242A DRIVER AIR BAG+SERIES STRG WHL RIM(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną

S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera

S270A WIDER TYRES Koła z szerokim ogumieniem

S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem

S340A PROTECTOR STRIPES IN BLACK Zderzak częściowo lakierowany

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U Obrotomierz,km/h-Tacho,Zegar analog+EC

S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse

S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

 

Tak wyglądał przód gdy stałem się posiadaczem tego auta.

 

http://s4.ifotos.pl/mini/po-zakupi_nhnawrh.jpg

 

Tu już obecny stan

Parę fotek na szybko podczas mycia

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080149J_nhhrssh.JPG

 

http://s4.ifotos.pl/mini/P1080148J_nhhrsan.JPG

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080129J_nhhrsqn.JPG

 

Silnik :D

 

http://s4.ifotos.pl/mini/P1080118J_nhhrahh.JPG

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080119J_nhhrahx.JPG

 

http://s4.ifotos.pl/mini/P1080120J_nhhrahs.JPG

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080122J_nhhrarn.JPG

 

Wnętrze nic ciekawego

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080132J_nhhraxn.JPG

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080133J_nhhranx.JPG

 

Tragiczne boczki za które mam zamiar się wsiąść

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080137J_nhhraea.JPG

 

Czyszczenie felg

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080108J_nhhrawa.JPG

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080110J_nhhrawq.JPG

http://s4.ifotos.pl/mini/P1080116J_nhhrasa.JPG

http://s4.ifotos.pl/mini/P1080111J_nhhraqr.JPG

 

 

Odkąd jestem jej posiadaczem zostały zrobione następujące rzeczy:

 

Naprawa po zakupie malowanie błotnika lampa itp.

Wymiana króćca wodnego od strony kabiny

Wymiana chłodnicy

Wymiana zawieszenia przód łącznie z amortyzatorami

Wymiana zawieszenia tył łącznie z amortyzatorami

Wymiana maglownicy

Montaż osłony pod silnik

Wymiana uszczelki pod głowicą

Wymiana napinacza paska osprzętu

Wymiana odmy

Wymiana rury przepływomierza

Zakup felg 17'' styling 73

Zakup opon 205/50 R17

Wymiana wiskozy

Wymiana elementów wnętrza gałka, kratki,przelaczniki,mieszki, ramki itp.

Poprawki blacharsko lakiernicze progi itp.

Zlikwidowanie wszelkich wycieków z silnika

Wymiana uszczelniacza półosi

Wymiana uszczelniacza wału

Wymiana oleju w skrzyni

Wymiana oleju w dyferencjale

Montaż halogenów

Wymiana foteli i kanapy

Pranie podsufitki

Wymiana zderzaka

Wymiana klocków i tarcz przód

Zakup radia

Zakup głosników tył

Zakup opon zimowych tył

Wymiana tlumika zawiesi itp.

Naprawa hamulców tył

Wyminana listwy wtryskowej gazu

Zakup CB

Wmiana przewodów WN

Wymiana kierunkowskazów przód

Zakup akumulatora

Wymiana pompy wody

Wymiana kierownicy

Montaz tuneli na tarcze i plastikow

Wymiana przewodow hamulcowych tył

Wymiana pompy paliwa

 

 

 

Jednocześnie z naprawą boczków rozpoczynam walkę ze skrzypieniem. Mam nadzieje ze poz zrobieniu boczków uzupełnieniu spinek większość niepożądanych dźwięków zniknie. Skrzypią mi natomiast pedały oraz wydaje mi się ze postukują zagłówki z tylu. Macie na to jakieś metody ?

 

Z niestandardowych rzeczy to nie mam tego uchwytu na kasety. Zastąpiłem go bardziej praktyczna konsolą. Mam również dołożony woltomierz VDO z tego względu ze dwa razy padł mi regulator napięcia w tym raz ugotowałem akumulator.

 

PLANY

 

- swap na m52b28 o ile wcześniej ruda nie zje nadwozia :D

- może nowy lakier

- do zamontowania czekają sprężyny Fintec -35mm na przód oraz okrągła końcówka na wydech

Edytowane przez MrSalieri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że dużo pracy już wsadziłeś w to auto oby tak dalej ,powodzenia . Jak zrobisz swap to pierwsza jazda niezapomniana .

Mam nadzieje ze ten dzień kiedyś nastąpi :)

 

Z nowych problemów to pekla mi przednia szyba :mad2:

 

http://s6.ifotos.pl/mini/DSC0018jp_nhrssxq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Długi weekend majowy nie przyniósł w prawdzie pogody ale przyniósł dla mnie dużo wolnego czasu który pozwolił wreszcie zająć się obwisającymi boczkami. Dzięki pomocy kolegów z forum brythan77 oraz elukaes projekt został dziś zakończony i wszystko poskładane w całość za co serdecznie dziękuję :handshake: Mam pewien niedosyt ze mogło to wyjść lepiej ale w porównaniu z tym co było jest super.

Koszty takiego zabiegu to 37 zł za materiał oraz klej Boatherm. Dodatkowo używałem tez kleju montażowego TYTAN który został mi po remoncie. Spinki klamerki kupiłem już kiedyś tam wcześniej i nie pamiętam ile to kosztowało. Stara dętka rowerowa na dorabianie podkładek pod spinki gdzieś się znalazła w garażu :wink:

Do pomocy przy ściąganiu tapicerki w zimie zakupiłem taki komplecik:

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080176J_nhqwnaw.JPG

 

http://s6.ifotos.pl/mini/DSC0021jp_nhqweaw.jpg

 

http://s4.ifotos.pl/mini/DSC0022jp_nhqweaa.jpg

 

http://s4.ifotos.pl/mini/DSC0025jp_nhqweqw.jpg

 

Efekt na zdjęciach nie jest porażający. Na żywo wygląda to lepiej. Materiał jest nowy i czarny. Pracy było dużo ale zostało 400 zł w kieszeni które wziął by tapicer.

Najgorzej wyszły mi drzwi kierowcy gdyż robiłem je jako pierwsze :cry2:

 

http://s4.ifotos.pl/mini/P1080180J_nhqwerp.JPG

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080181J_nhqwene.JPG

 

http://s4.ifotos.pl/mini/P1080179J_nhqwers.JPG

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080182J_nhqwenr.JPG

 

Dla porównania było tak:

 

http://s6.ifotos.pl/mini/70301b2d3_nhqweee.jpg

 

http://s6.ifotos.pl/mini/P1080136J_nrxseew.JPG

Edytowane przez MrSalieri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany pompy paliwa pomalowałem dekle oraz otwory w nadwoziu gdyż rdza je już dość mocno zaatakowała.

 

http://s4.ifotos.pl/mini/DSC0026jp_nhqwwhp.jpg

 

http://s4.ifotos.pl/mini/DSC0027jp_nhqwwhr.jpg

 

http://s4.ifotos.pl/mini/DSC0028jp_nhqwwhw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg/ mnie za szybko kleiłeś materiał (powinien troche podeschnąć i na dwie / 3 tury ) i dla tego takie załamania przy rączce itp. są ;) ale i tak gites

Jeśli chodzi o drzwi kierowcy to na pewno. Dodatkowo za długo przyciskałem palcami ten materiał. Dlatego przesiąknął klejem i wyszły plamy. Tym klejem się dobrze robi ale tak jak mówisz musi trochę podeschnąć zanim się połączy klejone powierzchnie. Z każdym boczkiem było lepiej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś łączyć materiał z boczkiem w chwili kiedy klej prawieże wyschnie.Wtedy materiał tak nie nasiąka klejem.I tak gratuluję pracy.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś łączyć materiał z boczkiem w chwili kiedy klej prawieże wyschnie.Wtedy materiał tak nie nasiąka klejem.I tak gratuluję pracy.

Jak się wkurzę to wymienię ten boczek u kierowcy :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne autko, szkoda, że m43b16 (sam narzekam na swoje m40b18 na brak mocy :wink: ) ale jako na prezent myśle że świetne autko. Kolejna sprawa to silniki m43 są troche mniej podatne na usterki mechaniczne także nawet przyzwoity model CI się trafił :)

 

Równie dobrze te BMW mogłeś jako, że to prezent od tesciowej zwyczajnie nie przyjąć tłumacząc się, że za dużo roboty jest z tym autem.. a Ty ją najzwyczajniej w swiecie przywróciłeś do życia, to mi się podoba :cool2:

Dodam też, że wizualnego wyglądu auta to zazdroszcze (tego że zderzaki i progi masz w kolorze lakieru auta) ja kupilem swoją z szarymi i jedyne racjonalne wyjscie to było pomalowanie ich na czarno, wygloda to przyzwoicie ale strasznie rzucam się w oczy..

 

No nic, jedyne co to powodzenia i obyś nie musiał w swoją 3'er wkładać tyle co ja :wink:

Zerknij na moje cudeńka:


Bestia --> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=247992


Beatka http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=191848


___

"Tylny napęd jest jak sex - Po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz*ę" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ten zegar ładowania rozbraja po co ci to ryszard?
Po pierwsze primo to nie jestem żaden ryszard...

Po drugie primo to nie zegar ładowania tylko voltomierz.

Po trzecie primo to że już dwa razy poszedł mi regulator napięcia. Raz zagotowałem akumulator a dwa musiałem holować auto z baaaardzo daleka.

Po za tym to właśnie ostatnio się popsuł i chyba zdemontuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na to że voltomierz się popsuł został zdemontowany.

 

http://s4.ifotos.pl/mini/DSC6jpg_nxhqeaa.jpg

 

Dodatkowo koloru nabrało śmigło.

 

http://s6.ifotos.pl/mini/smiglojpg_nxhqeqh.jpg

 

http://s4.ifotos.pl/mini/DSCsmiglo_nxhqeqs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na to że voltomierz się popsuł został zdemontowany.

Według mnie tak jest lepiej.

:)

 

Niestety ulewne deszcze nie przeszły obojętnie obok mojej bawarki :(

Skutkiem ich działania jest spalony DME.

 

http://s4.ifotos.pl/mini/sterownik_nxnrwhn.jpg

 

Przy okazji wymieniłem filtry Lpg.

Zobaczcie jak wygląda filtr fazy ciekłej oraz co jest w reduktorze po przebiegu około 10 tyskm :duh:

 

http://s4.ifotos.pl/mini/filtrgazu_nxnrwrs.jpg

 

http://s6.ifotos.pl/mini/reduktorj_nxnrwxx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dzisiaj przyszedł czas na wymianę oleju.

Z duszą na ramieniu przeprowadziłem płukankę silnika i wlałem Valvoline Maxlife 5w40. Przez 20 tyś km silnik pracował na Valvoline Maxlife 10w40 na który przeszedłem z minerała po poprzednim właścicielu.

Przebieg silnika na dzień dzisiejszy to 365 tyś km.

Mam nadzieje że nic złego się nie będzie działo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dużo pracy włożyleś w samochód i to się ceni. Prezent niestety okazał się kosztowny. W swojej też założyłem niedawno instalację gazową sekwencję i przy pierwszej wymianie filtrów mój filtr okazał się taki sam jak u Ciebie, więc nie wiem co jest z tym paliwem, skoro tankowalem tylko na sieciowych stacjach.

Też leje olej Valvoline tylko nie zrobiłem płukanki. Nic u Ciebie po tej płukance nie stało ? Przebieg mam podobny więc nie wiem czy ryzykować wgl.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w modyfikacjach oraz bezawaryjnej jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejściu z minerała na półsyntetyk zrobiłem płukankę. Przez 500 km ubywało mi oleju później przestało i od wymiany do wymiany nic nie dolewałem. Teraz obserwuję co się dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.