Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ubiegłym tygodniu upłynął rok eksploatacji mojej F30.

 

W tym czasie zrobiłem 29000 km, z czego jakieś 60% to miasto i okolice. Średnie spalanie 10,6 l /100.

 

Awarii żadnych nie odnotowałem, poza dwoma akcjami serwisowymi (soft i przedział akumulatora). Pierwsza wymiana oleju na dniach.

 

Z inwestycji w tym czasie kupiłem tylko koła+dywaniki zimowe.

Primator
Opublikowano

to udany zakup :cool2:, gratuluję :cool2:

 

a spalanie, bajka, żona używa od ponad roku mojego 330d, z roku ma średnią prędkość poniżej 40km/h i spalanie analogiczne od Twojego 10,6l, tylko b. krótkie odcinki, wydaje mi się, że benzyna byłaby dla niej oszczędniejsza :D

 

jak możesz, napisać czy auto nie skrzypi,trzeszczy...czy nie zaczęło pojękiwać na progach :?: czy nie słychać było zimą na mrozie zawieszenia ?

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Między serwisami w ASO zmieniaj olej sam chociaż co 15tys. kilometrów, bo 30 to trochę dużo :roll: .
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
to udany zakup :cool2:, gratuluję :cool2:

 

a spalanie, bajka, żona używa od ponad roku mojego 330d, z roku ma średnią prędkość poniżej 40km/h i spalanie analogiczne od Twojego 10,6l, tylko b. krótkie odcinki, wydaje mi się, że benzyna byłaby dla niej oszczędniejsza :D

 

jak możesz, napisać czy auto nie skrzypi,trzeszczy...czy nie zaczęło pojękiwać na progach :?: czy nie słychać było zimą na mrozie zawieszenia ?

 

Ano właśnie jakoś nie skrzypi. Nie mam także (może jak dotąd?) problemów ze stukami w kolumnie kierownicy. Na przejeżdżaniu przez garb spowalniający czasem stuknie, ale zwykle wtedy gdy jednak jadę trochę zbyt szybko.

 

Spalanie , przy bardzo przyzwoitym średnim wyniku, bardzo się różni w zależności od warunków. Zimą w korku jest to 13,5 l/100, latem przy spokojnej jeździe drogą ekspresową potrafi zejść do 7 l/100. Fakt też, że w poprzednim moim 330d miałem średnie spalanie rzędu 9,1 l/100 przy podobnych warunkach.

 

Nie napisałem jeszcze o jednym - w ciągu tego roku dolałem 1 litr oleju silnikowego.

Primator
Opublikowano
Może w galerii się pochwal sprzęcikiem :)

 

Nie jestem zbyt mocny w tych sprawach, ale może w następnym tygodniu coś wrzucę, zwłaszcza że pogoda do zdjęć robi się niezła:)

Primator
Opublikowano

W sumie nowe auto na gwarancji wiec nie ma co sie przejmowac i panikowac ;)

ja zwykle jestem tym drugim wlascicielem:D hehe - wiec z mojej perspektywy to juz inaczej wyglada...

 

Opisz wiecej wrazen z jazdy ;) bo tam glownie o spalaniu i awariach zes napisal, a gdzie subiektywne wrazenia?!:)

Opublikowano

Widzę, że miałeś 335I, więc w sumie wszystko wiesz:). Może warto dodać, że wrażenia typowe dla BMW osiąga się w trybie "sport". W trybie "comfort" trzeba trochę auto pogonić do pracy, żeby się zebrało. Spodziewalem się gorszego gangu silnika, tymczasem jest fajny, tenorowy przy wchodzeniu na obroty.

Ciekawy efekt dźwiękowy występuje też w automacie przy włączonym trybie "sport", kiedy to biegi wchodzą z fajnym trzaskiem, podobnym jak przy sportowym sprzęgle.

Primator
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie nowe auto na gwarancji wiec nie ma co sie przejmowac i panikowac ;)

ja zwykle jestem tym drugim wlascicielem:D hehe - wiec z mojej perspektywy to juz inaczej wyglada...

 

Opisz wiecej wrazen z jazdy ;) bo tam glownie o spalaniu i awariach zes napisal, a gdzie subiektywne wrazenia?!:)

 

No własnie wtedy drugi właściciel ma problem w turbinami przy 100 tyś km, klepanie popychaczy lub szybsza regulacja luzu zaworowe. Osobiście tez bym wymieniał olej co 15 tyś...gdyż nawet najlepszy syntetyk po tych 15 tyś zaczyna znacząco tracić swoje właściwości. hmmm ale skoro BMW zaleca, to czemu nie....

 

PZDR>

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

 

Nie napisałem jeszcze o jednym - w ciągu tego roku dolałem 1 litr oleju silnikowego.

 

zamierzam kupic na dniach 320xi F31 i teraz pytanko do użytkowników tego silnika, czy dużo dolewacie oleju ? czy jak u kolegi 1L na 30k czy moze wiecej ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
O ile jeszcze będę wtedy tym autem jeździł :D . Choć na dziś planuję, że dociągnę gdzieś do 150 kkm
Primator
Opublikowano

To i ja mogę napisać krótkie podsumowanie. Samochód mam od czerwca ubiegłego roku, przejechane ok. 20k km. Wersja 320d.

 

Zacznę do rzeczy podstawowych, czyli spalanie - trasa to bajka, jeździłem nim sporo po europie (myślę, że ok. połowy przebiegu) i na trasie spalanie rzędu 5-5,5l to norma jadąc autostradowo 130-170.

W mieście wcina koło 7-7,5l. Dodam, że wyników nie zaniżam, bo po co;]

 

Jeśli chodzi o dynamikę (automat), to jest to ona jak najbardziej ok, przyspieszenie mniej więcej równe we wszystkich normalnych zakresach prędkości (czyli powiedzmy do ok. 150km/h). Trzeba się przyzwyczaić, że na comforcie gaz działa z opóźnieniem.

 

Samochód jest wygodny, spodziewałem się twardszego zawieszenia (mam standardowe), a jest naprawdę komfortowe i daje dobre czucie samochodu w zakrętach.

 

Miejsca z przodu jest wystarczająco, ale już do dalszych podróży w 4 osoby jest niewygodnie.

 

Samochód ma stosunkowo mało miejsca w bagażniku - 2 walizki + coś w miejsce na koło zapasowe.

 

Dalej - mam servotronic i jeśli na początku byłem sceptycznie do tego nastawiony, to teraz uważam, że jest świetny, na parkingach naprawdę ułatwia to manewrowanie.

 

Miałem jedną przygodę - podczas wyprzedzania kobita octavią zahaczyła mi bok i jest to wytrzymały samochód - u mnie rysa (nie przebiła się przez podkład), a u niej urwane lusterko i mocniej porysowany bok.

 

Jeżdże zima i l lato na felgach 17" i jestem zadowolony, uważam, że jest to kompromis między wygodą, a wyglądem.

 

Z uwag, to po aktualizacji softu czasem po uruchomieniu silnik pendrive "odłącza się" (na kilka sekund nie widać go w urządzeniach zewn., po kilku sekundach wraca - denerwujące, gdy słucha się muzyki), dalej również po aktualizacji softu czasem nie chce się domknąć szyba kierowcy, dochodzi za 2-3 razem. Zgłoszę to podczas najbliższego serwisu, który jest na dniach. Poza tym zgłosiłem już w zimę, że przy wyższych prędkościach trochę za głośno mi szumi (na początku myślałem, że może jestem przewrażliwiony), ale serwis stwierdził, że faktycznie i poprawią mi uszczelki (w zimę nie miałem na to czas, chcę wszystko załatwić przy serwisie).

 

Na razie nic więcej mi nie przychodzi do głowy, ale jak coś ktoś chce wiedzieć to chętnie odpowiem :-)

Opublikowano

To może i ja dodam swoje 3 grosze, jako że samochodu używam już ponad 15 miesięcy, a wczoraj miałem wymienianą przekładnię i dostałem jako zastępczy samochód 318d F30, więc mam jako takie porównanie.

 

1. Samochód kupiłem w lutym ub. roku, przejechałem nim już 55tys km.

2. Ogólna opinia jak dla mnie 10/10, tym bardziej po wczorajszej jeździe słabo wyposażonym 318d jestem jeszcze bardziej zadowolony z mojego wyboru 328i.

3. Z samochodem nie mam absolutnie żadnych problemów, a wymiana przekładni nie nastąpiła na skutek jakiegoś dużego defektu, tylko coś delikatnie czasem stukało i serwis zdecydował o wymianie - za to też duży plus!

4. Poza standardowymi wymianami olej (w pakiecie), klocki (wymiana za 2tys km), pióra wycieraczek, płyn do spryskiwaczy i co wczoraj się pokazało płyn chłodzący (uzupełniony na serwisie), absolutnie nic z samochodem się nie dzieje. Przy 30tys km miałem wgrywany nowy soft oraz przy 45tys km wymieniany był jakiś zbiorniczek w ramach akcji serwisowej.

5. Używam samochodu dosyć często co widać po przebiegu, ale staram się raczej, aby nie eksploatować go nadmiernie - co mam nadzieję poskutkuje bezawaryjną pracą :)

6. Pod 3 samochodach w dieselu, jest to moja pierwsza benzyna i przy tych silnikach już napewno zostanę, tak samo jak przy RWD oraz automacie. Wszystkim którzy się wahają naprawdę polecam tą skrzynie, 8 biegowy automat działa kapitalnie (wczoraj jeździłem tym manualem i niestety nie chciałbym wracać do takiej skrzyni :) - ale to moje zdanie tylk).

7. Z dodatków o których wspomnieć muszę, które na przestrzeni czasu okazują się mniej lub bardziej przydatne: adaptacyjne, skrętne biksenony - od tego zaczynam konfiguracje auta i nie wyobrażam sobie nie posiadać tych rozwiązań w moim samochodzie, sportowe podgrzewane fotele, skóra, czarna podsufitka, navi, nagłośnienie HK, czujniki cofania, czujnik deszczu, rozszerzenie interfejsu audio o telefony komórkowe, Sportowe zawieszenie M - to chyba te najbardziej podstawowe, które uważam za słuszny wybór. Pozycje takie jak Internet itp, nietrafione i już raczej nigdy więcej ich nie zamówię, bo nie korzystam z nich.

8. Podsumowując: BMW 328i w pakiecie Sport uważam za najlepszy samochód jaki miałem dotychczas i mam nadzieję, że jeszcze długo się będę mógł nim cieszyć :)

Opublikowano

1. Samochód kupiłem w lutym ub. roku, przejechałem nim już 55tys km.

:cool2: :cool2:

2. Ogólna opinia jak dla mnie 10/10, tym bardziej po wczorajszej jeździe słabo wyposażonym 318d jestem jeszcze bardziej zadowolony z mojego wyboru 328i.

mocna ocena, jeszcze nie spotkałem auta, które zasługiwałoby na 10 z 10, do czego porównujesz :?: :?: , że dałeś 10 :cool2: jakbyś miał f30 335i to dostałaby 11 na 10 czy 9 na 10 :?:

7. Z dodatków o których wspomnieć muszę, które na przestrzeni czasu okazują się mniej lub bardziej przydatne: adaptacyjne, skrętne biksenony - od tego zaczynam konfiguracje auta i nie wyobrażam sobie nie posiadać tych rozwiązań w moim samochodzie

 

tu mam pytanie, dlaczego uważasz, że "skrętne" są niezbędne :?:

 

pytam ponieważ identyczne rozwiązanie mam u siebie, skrętne w e90 działały inaczej/były inne ale f30 ma te same skrętne co w e90lci i dla mnie jest to jeden z gorszych dodatków na które wydałem kasę,

 

jakbym zamawiał obecnie auto to zapodałbym stałe reflektory ksenonowe lub jakby była możliwość to ledowe :cool2: :cool2: , ponieważ tu różnica w luxach w porównaniu do ksenonów jest taka jak ksenonu do halogenu czyli przepaść...

 

natomiast "skrętne" ksenony wg mnie nic nie dają:

- skręt działa tylko do ~60km/h, przy takiej prędkości widzę/widać równie dobrze niezależnie czy strumień światła jest ukierunkowany czy tradycyjny,

-doświetlanie zakrętu przez skręt wiązki oraz doświetlanie przez halogen dla "kierunku" czy b. mocnego wychylenia kierownicy jest odczuwalne właściwie tylko w mega czarnym miejscu (np. garaż bez świateł) ale zupełnie nie wpływa na bezpieczeństwo/pewność kierowania,

- ukształtowanie wiązki przy wyższych prędkościach (to widać/czuć na autostradzie) też nie jest na tyle powalające aby jechać z tego powodu b. bezpieczniej/szybciej/...

 

ogólnie dla mnie to bajer dla sąsiadów: "...patrz jak on skręca to światło się przesuwa a dodatkowy halogen płynnie zmienia natężenie od maksa do zera ale fajne to BMW u mnie w aucie tego nie ma...",

 

układ, który jest widoczny głównie z zewnątrz ale b. mało widoczny/pomagający dla tego, który jest najważniejszy (kierowca)....

 

powodzenia w dalszej eksploatacji :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Nigdy nie jezdzilem E9x, ale z tego co widze, to w F3x dziala to troche inaczej. Po pierwsze - 'skretnosc' jest zawsze, niezaleznie od predkosci. Ja uwazam, ze asystent swiatel dlugich jest konieczna opcja. Pozostawienie jednego mijania i jednego drogowego + rozsuwanie ich, aby nie oslepic jest fenomenalne. Nawet na autostradzie, przy jadacych autach z na przeciwka potrafi prawy drogowy swiecic ciagle. Jak ktos jezdzi duzo poza miastem noca to jest to zdecydowanie najwazniejszy gadzet.

 

Po przesiadce z mojego starego auta (11lat, ale jak na tamte czasy to swietnie wyposazonego) do F30 to wlasnie asystent swiatel drogowych byl jedyna opcja przy ktorej powiedzialem "WOW".

Opublikowano
.... Po pierwsze - 'skretnosc' jest zawsze, niezaleznie od predkosci. Ja uwazam, ze asystent swiatel dlugich jest konieczna opcja. ....

 

skręcanie źródła a przesuwanie przesłony aby zmieniać natężenie to co innego...

 

przy małych prędkościach jest skręcanie (zdecydowanie efektywniejsze) przy większych prędkościach źródła ustawiają się "na wprost" a przesłona ksenonu reguluje natężenie (różne natężenie lewo/prawo, różne krzywe fotometryczne w zależności od prędkości auta) TO jest w skrócie opcja o nazwie "SKRĘTNE"

 

asystent świateł drogowych to inna, niezależna opcja, można ją też dołożyć do "zwykłych" ksenonów i ta opcja wg mnie jest użyteczna w odróżnieniu do opcji "skrętnej", w moim przypadku mogę jechać szybciej/bezpieczniej z włączonym asystentem niż bez niego...

 

rozumiem "wow" ale czy czujesz, że ten element (skrętne, nie asystent drogowych) pomaga Ci :?:

 

jeżeli tak to dobrze wybrałeś, ja wiem, że źle wybrałem bo jak jadę na wyłączonym systemie to nie czuję się gorzej jako kierowca niż jak jadę na włączonym, nie dotyczy asystenta, który wg mnie jest b. dobry :cool2: i dodatkowo tani :cool2: :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

mocna ocena, jeszcze nie spotkałem auta, które zasługiwałoby na 10 z 10, do czego porównujesz :?: :?: , że dałeś 10 :cool2: jakbyś miał f30 335i to dostałaby 11 na 10 czy 9 na 10 :?:

 

Ja nie porównuje F30 328i do 335i tylko wystawiam ocene konkretnemu egzemplarzowi. Nie bardzo rozumiem Twoje pytaniem zatem... Więc wybacz, nie będę się szerzej wypowiadał, tak samo jak nie mówie że to F30 jest lepsze od np Panamery którą ostatnio miałem okazję jeździć itd. Ocena dla tego konkretnego auta.

 

 

tu mam pytanie, dlaczego uważasz, że "skrętne" są niezbędne :?:

 

pytam ponieważ identyczne rozwiązanie mam u siebie, skrętne w e90 działały inaczej/były inne ale f30 ma te same skrętne co w e90lci i dla mnie jest to jeden z gorszych dodatków na które wydałem kasę,

 

jakbym zamawiał obecnie auto to zapodałbym stałe reflektory ksenonowe lub jakby była możliwość to ledowe :cool2: :cool2: , ponieważ tu różnica w luxach w porównaniu do ksenonów jest taka jak ksenonu do halogenu czyli przepaść...

 

natomiast "skrętne" ksenony wg mnie nic nie dają:

- skręt działa tylko do ~60km/h, przy takiej prędkości widzę/widać równie dobrze niezależnie czy strumień światła jest ukierunkowany czy tradycyjny,

-doświetlanie zakrętu przez skręt wiązki oraz doświetlanie przez halogen dla "kierunku" czy b. mocnego wychylenia kierownicy jest odczuwalne właściwie tylko w mega czarnym miejscu (np. garaż bez świateł) ale zupełnie nie wpływa na bezpieczeństwo/pewność kierowania,

- ukształtowanie wiązki przy wyższych prędkościach (to widać/czuć na autostradzie) też nie jest na tyle powalające aby jechać z tego powodu b. bezpieczniej/szybciej/...

 

ogólnie dla mnie to bajer dla sąsiadów: "...patrz jak on skręca to światło się przesuwa a dodatkowy halogen płynnie zmienia natężenie od maksa do zera ale fajne to BMW u mnie w aucie tego nie ma...",

 

układ, który jest widoczny głównie z zewnątrz ale b. mało widoczny/pomagający dla tego, który jest najważniejszy (kierowca)....

 

powodzenia w dalszej eksploatacji :cool2:

 

Nie chce się spierać, ale dla mnie ten reflektor skręca przy każdej prędkości, a na autobanach widać to idealnie - chyba, że sobie to wmawiam ;) Ponieważ 60% tras robie właśnie na autostradach w nocy, to dla mnie to rozwiązanie idealne. P.S. ostatnio jechałem autem bez skrętnych i brakowało mi efektu skręcania i prowadzenia wiązki światła wg ruchu kierownicy.

 

P.S. Ilu użytkowników, tyle opinii :) Pozdrawiam!

Opublikowano
jezdzac duzo po alpejskich serpentynach - tak, skretne przydaja sie bardzo czesto i jestem bardzo zadowolony z ich wyboru.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

6. Po 3 samochodach w dieselu, jest to moja pierwsza benzyna i przy tych silnikach już napewno zostanę

 

oj zgadzam sie z przedmowca :D

 

Nie posiadam F30 ale mialem okazje pojezdzic 2 dni zastepczym F30 328xi.

 

Przedewszystkim silnik!! Nie na darmo zajal on 3 miejsce jako International Engine of the Year w Stuttgarcie :cool2: :cool2:

Jak dla mnie powinien on zdecydowanie byc na 1szym w klasyfikacji silnik do 2 litrow!!

 

Bylem bardzo zaskoczony dynamika silnika, powiem wiecej bylem W SZOKU ze 4 cylindry potrafia sie tak ''odpychac''. Po kilku wdepnieciach do dechy od 0-160km/h 0-180km/h , w kazdym praktycznie zakresie obrotow auto ostro przyspiesza, no moze tylko poza pierwsza niecala sekunda u samego dolu podczas startu od zera, ale potem nadrabia i to z nawiazka! Powyzej 200km/h jest rowniez pieknie. Nie mialem jeszcze okazji jezdzic autem z silnikiem 4 cylindrowym turbo i rownie dobra dynamika. Audi A4 2.0T moze doslownie spier....

Konstruktorom z Bawarii naleza sie wielkie brawa tutaj :cool2: :cool2:

 

Skrzynia 8 biegow dziala bardzo plynnie i bardzo szybko redukuje przy kickdownie. ZF zrobil tutaj bardzo dobra robote rowniez :cool2: Zastanawiam sie jakby analogiczny model jezdzil ze skrzynia manualna? Chcialbym to kiedys sobie porownac.

 

Kilka minusow jak dla mnie to niestety siedzenia. Plaskie jak taboret i zarazem wogole nietrzymajace w zakretach. Zapewne mozna zamowic Sport i bedzie lepiej.

Troszke zbyt nerwowe prowadzenie sie auta w zakrecie przy szybszym wchodzeniu w niego, moze to wina Ruflatow lub elektrycznej maglownicy w tym modelu?

 

Ogolnie w tym aucie urzekla mnie bardzo dynamika silnika i jest to zdecydowanie czynnik dla ktorego kupilbym ten samochod (lecz nie za 200tys zl :cry: :cry: )

 

Spalania nie mialem okazji sprawdzic w trasie bo z racji na 2 dniowa jazde byl tylko ''spod'' a i tak srednia wskazywala jakies 13.5 litra, i byl to egzemplarz ktory mial przejechane tylko 100km wiec motor nie byl jeszcze dobrze dotarty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.