Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM,

Chciałbym zakupić i zamontować do mojej bmw ten wkład filtr powietrza firmy k&n, jak to sie sprawdza ? Jak to się montuje ? Gdzie ? Proszę o pomoc

Opublikowano

Wrzucasz w miejsce oryginalnego. Sprawdza się jak w każdym innym aucie. Do serii nie warto i zdecydowanie zdrowsze jest jeżdżenie na wymiennych filtrach dobrej jakości. Ekonomicznie może nie bardzo, ale dla silnika i przepływki lepsze.

 

O przyrostach nawet nie wspominam, bo jak ktoś twierdzi, że będzie miał od filtra jakieś dodatkowe nm, to znaczy że się nie zna i tylko się rozczaruje.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Taki filtr ma sens jedynie podczas podnoszenia mocy silnika

Sam bym zastanowił się nad założeniem, czytałem trochę opinii i prawdopodobnie ma dość dużą przepuszczalność co może spowodować szybsze zużycie się łopatek turbiny od strony ssącej

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Proszę więc w takim razie o pomoc, co zrobić by spod maski wydobywał się lekko lepszy dźwięk. Stożek w dieslu wchodzi w gre ? Czekam na odpowiedź
Opublikowano

Kupić benzynę R6 lub V8 :mrgreen:

 

Z tego co widać nie ma sensu kupować stożka ryzykując utratą mocy i szybszym zużyciem osprzętu. Lepiej może zainwestować w jakiś lepszy wydech jak już chodzi Ci o dźwięki. Oglądałem kilka fimmików i nie sądziłem że diesel może tak ładnie brzmieć na dobrej klasie wydechu.

Opublikowano
ja np do swojej 525d włożyłem ten filtr. jak na razie latam na nim jakieś 2 kkm i nic. mój kumpel przejeździł na takim jakieś 100 kkm i nic się nie działo, prócz tego, że przy wymianie filtra trochę zaoszczędził kasy
Opublikowano

Opinie są bardzo podzielone, ale ja uważam że do silnika w którym nie była podnoszona moc nie ma zbytnio sensu

Jedyną i to sporą korzyścią jest fakt, że taki filtr jest praktycznie dożywotni, producent daje gwarancję na milion mil

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

I w takiej sytuacji największy problem jest taki że są dwie opinie na tak, dwie opinie na nie.

Chciałbym to założyć dlatego żeby właśnie nie wymieniać tego co jakiś czas, bo K&N daje gwaracje miliona kilometrów, tylko czy dodatkowo opcją będzie dźwięk + ewentualnie 5KM więcej ?

Poprosze jeszzcze o kogoś opinie żebym mógł dokonać wyboru!

POMOCY ;)

Opublikowano

To ja ci napiszę jeszcze jedną rzecz. To są filtry mokre, nasączone olejem. Czego ja osobiście nie lubię, to mimo wszystko gorsza filtracja powietrza i możliwość osadzania się oleju na przepływomierzu. Co się z tym wiąże chyba nie muszę mówić?

 

I musisz pamiętać, że ten filtr należy myć co jakiś czas i od nowa naoliwiać. Jak przegniesz z olejeniem, to tłusty przepływomierz masz jak w banku.

 

Biorąc pod uwagę, że nowy filtr do 530d kosztuje jakieś 110zł a kn 260, to jest to pewnie ekonomicznie jakoś uzasadnione. Tylko trzeba doliczyć jeszcze cenę zestawu do czyszczenia i olejenia filtra.

 

Jest jeszcze jeden aspekt. Mycie tego wcale nie należy do przyjemnych czynności. O czasie nie wspominam, bo wymycie i wysuszenie też trochę zajmuje.

 

Jedno jest pewne, mocy ci nie przybędzie na pewno, a i dźwięk będzie taki sam. Jak źle wyczyścisz filtr i usyfisz przepływkę, to możesz tylko na tym stracić i to zarówno pieniądze jak i moc silnika.

Osobiście wolę wymienne jednorazówki. Mniej babrania się z tym jest po prostu. Decyzję podejmij sam. Wady i zalety już masz :cool2:

Opublikowano
To ja ci napiszę jeszcze jedną rzecz. To są filtry mokre, nasączone olejem. Czego ja osobiście nie lubię, to mimo wszystko gorsza filtracja powietrza i możliwość osadzania się oleju na przepływomierzu. Co się z tym wiąże chyba nie muszę mówić?

 

I musisz pamiętać, że ten filtr należy myć co jakiś czas i od nowa naoliwiać. Jak przegniesz z olejeniem, to tłusty przepływomierz masz jak w banku.

 

Biorąc pod uwagę, że nowy filtr do 530d kosztuje jakieś 110zł a kn 260, to jest to pewnie ekonomicznie jakoś uzasadnione. Tylko trzeba doliczyć jeszcze cenę zestawu do czyszczenia i olejenia filtra.

 

Jest jeszcze jeden aspekt. Mycie tego wcale nie należy do przyjemnych czynności. O czasie nie wspominam, bo wymycie i wysuszenie też trochę zajmuje.

 

Jedno jest pewne, mocy ci nie przybędzie na pewno, a i dźwięk będzie taki sam. Jak źle wyczyścisz filtr i usyfisz przepływkę, to możesz tylko na tym stracić i to zarówno pieniądze jak i moc silnika.

Osobiście wolę wymienne jednorazówki. Mniej babrania się z tym jest po prostu. Decyzję podejmij sam. Wady i zalety już masz :cool2:

 

Zgadzam się z Tobą w 100%

:D :cool2:

Opublikowano
Dla mnie szkoda kasy na to. Ale dużo ludzi wierzy jeszcze w te przyrosty mocy. Nawet mój znajomy w astrze 1.4 gdzie fabrycznie było 65km, włożył strumiennice, tłumik końcowy "sportowy" i filtr stożkowy. Pododawał konie tak jak miało niby być i niby miała mieć ok. 90km :mrgreen: Przekonałem go i pojechaliśmy na hamownie. Prócz wielkiego dudnienia z tyłu efektów brak. Przynajmniej pozytywnych. Hamownia pokazała 57km :duh:
Opublikowano
Koledzy ja nie kupiłem tego filtra żeby moje cudo przybrało na mocy, żeby zaoszczędzić 10 zł... ale po to żeby miała lżejsze oddychanie. Z tym tematem jest tak samo jak z zapytaniem jaki olej zalać...- ile osób tyle opini Ps. Im dłużej jeżdże tym mam większe wrażenie, że ładniej słychać zasysające powietrze:-)
Opublikowano
Koledzy ja nie kupiłem tego filtra żeby moje cudo przybrało na mocy, żeby zaoszczędzić 10 zł... ale po to żeby miała lżejsze oddychanie. Z tym tematem jest tak samo jak z zapytaniem jaki olej zalać...- ile osób tyle opini

 

Ty masz swój rozum i z tych opinii powinieneś wybrać to co najlepsze dla Ciebie.Gdy w jakimś temacie 90% ludzi opowiada się za jedną opcją a10% za drugą,to nie znaczy że zawsze te 90% ma rację.Często powtarzane są jakieś opinie przez kogoś kto w rzeczywistości nie miał kompletnie z tym nic wspólnego.

 

W temacie tego filtra.

Piszesz że go założyłeś żeby twoje cudo miało leprze oddychanie.

Gdybyś w ogóle nie zakładał żadnego filtra to oddychanie było by jeszcze lżejsze.

Mały przykład;

Zatkaj sobie nos i oddychaj otwartymi ustami,prawda że dużo lżej? Teraz wejdź z tym zatkanym nosem do jakiegoś bardo zakurzonego pomieszczenia,i cały kurz masz w płucach.Gdybyś oddychał przez nos to kurz osadziłby się na włoskach w nosie,a jakbyś założył maskę, to oddychanie byłoby o wiele cięższe,ale płuca i nos miałbyś czyste.

Wybór należy do Ciebie ,czy chcesz dłużej żyć ze zdrowymi płucami ,czy chcesz szybko oddychać i równie szybko wyzionąć ducha na pylicę.

Tymi płucami w Twoim samochodzie jest turbina.

 

Idąc dalej metaforami-

-w sportach motorowych nie dba się o płuca bo one mają służyć krótko i wydajnie, a ich przeszczep nie jest bolesny dla pacjenta ponieważ pacjent ma dużo dawców(czyt.sponsorów).

A w życiu jest tak jak powiedział Kazimierz Pawlak

ZOBACZYŁA ŻABA ŻE KONIA KUJĄ I SAMA NOGI PODSTAWIŁA

Pozdrawiam :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ZOBACZYŁA ŻABA ŻE KONIA KUJĄ I SAMA NOGI PODSTAWIŁA

Coś Ci się kolego pomieszało :?

Powinno być-

ZOBACZYŁA BABA KONIA I SAMA NOGI ROZSTAWIŁA

:mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Kolego Bogi124 nie mówię, że tak nie jest. zobaczę jednak jak jest. jak na razie zarówno ja jak i osoby, które jeżdżą na tym filtrze nie narzekają. I mam nadzieję, że tak zostanie :mrgreen: Dziękuję bardzo za opinię, bo o to chodzi w tym forum. Pozdrawiam serdecznie :D Pojeżdżę jakiś czas i postaram się zdać relację jak się to sprwawuje
Opublikowano
ZOBACZYŁA ŻABA ŻE KONIA KUJĄ I SAMA NOGI PODSTAWIŁA

Coś Ci się kolego pomieszało :?

Powinno być-

ZOBACZYŁA BABA KONIA I SAMA NOGI ROZSTAWIŁA

:mrgreen:

 

Wiesz co stary,ja myślałem że to dla mnie się tak wszystko zaczęło kojarzyć po czterdziestce.Że jakiś kryzys wieku średniego, ale widzę że Ciebie ta przypadłość dopadła dziesięć lat wcześniej :mrgreen:

:cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.