Skocz do zawartości

[E90] N46B20 Valvetronic błąd


BorysKrystian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie nie koniec. To chyba mocny początek. Ddziś sciągnąłęm DIS i ISTA. Także jak zainstaluję to będę obczajał jak zaadoptować.

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, to i ja podepnę się pod temat.

Dzisiaj przy okazji wgrywania menu pl do navi Tomek z Car Connect w Elblągu sprawdził mi błędy.

Wyskoczyły 002A5B i 002A67.

Obroty nieznacznie sie wahają od 840-860 i po postoju np. na światłach puszcza niebieską chmurkę. Na wolnych obrotach lekko dymi na biało. Przebieg 110tyś km. Błędy dość świeże, bo wskoczyły kilkanaście km wcześniej.

Pomóżcie. W czwartek czeka mnie długa trasa ok 1700km w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, to i ja podepnę się pod temat.

Dzisiaj przy okazji wgrywania menu pl do navi Tomek z Car Connect w Elblągu sprawdził mi błędy.

Wyskoczyły 002A5B i 002A67.

Obroty nieznacznie sie wahają od 840-860 i po postoju np. na światłach puszcza niebieską chmurkę. Na wolnych obrotach lekko dymi na biało. Przebieg 110tyś km. Błędy dość świeże, bo wskoczyły kilkanaście km wcześniej.

Pomóżcie. W czwartek czeka mnie długa trasa ok 1700km w jedną stronę.

 

A ile oleju zużywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i przy okazji sprawdzić valvetronic, bo to od niego błędy. Może sama adpatacja wystarczy, lub wymiana silniczka valvetronica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uszczelniacze jestem już umówiony po powrocie z urlopu. Zapas oleju też już przygotowany. Chcę jeszcze wlać Ceratec od LM na drogę zobaczymy jaka będzie skuteczność tego specyfiku jeżeli w ogóle będzie odczuwalne. Tylko mam nadzieję, że katalizator i sondy dadzą radę no i że to nie pierścienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jestem świerzak i nie chcę robić syfu więc pociagnę wątek dalej...Baza to N46 2.0 benzynka i 150 km...Nagrzeje się silnik, wywali check i zero mocy ledwo jadę, poza tym obroty na poziomie 600obr/min na jałowym...błędy zczytane...:

BŁĘDY:

 

2A67 - silnik valvetronic Usterka wewnętrzna

2A6F - silnik valvetronic przekroczone minimum adaptacji

2A6B - valvetronic , ograniczenie mocy, silnik servomechanizmu...

 

ktoś podpowie co nawaliło i co zrobić, żeby auto z powrotem latało jak należy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jestem świerzak i nie chcę robić syfu więc pociagnę wątek dalej...Baza to N46 2.0 benzynka i 150 km...Nagrzeje się silnik, wywali check i zero mocy ledwo jadę, poza tym obroty na poziomie 600obr/min na jałowym...błędy zczytane...:

BŁĘDY:

 

2A67 - silnik valvetronic Usterka wewnętrzna

2A6F - silnik valvetronic przekroczone minimum adaptacji

2A6B - valvetronic , ograniczenie mocy, silnik servomechanizmu...

 

ktoś podpowie co nawaliło i co zrobić, żeby auto z powrotem latało jak należy ?

 

 

Z tego co już wyczytałem na forum, a jest tego dość sporo to mniej więcej po 100tyś padają silniki valvetronica. Czasami pomaga tylko adaptacja, ale przeważnie silnik do wymiany. Czasami przyczyną może te być czujnik wałka... itd. najlepiej podłączyć kompa i próbować odłączać poszczególne wtyczki. Poszukaj tematu o tym lub przeczytaj ten temat od początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo ja po 5000tys od wymiany może 300ml dolalem, a poci mi się uszczelka pod miska...

 

 

zazdroszcze. Po powrocie wymieniam uszczelniacze i usczelkę pod pokrywą, bo również tam się lekko poci i mam nadzieję cieszyć się bezawaryjną jazdą :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i zalej dobry olej, ja polecam valvoline, ma to też wpływ na jego zużycie, np. w e46 po zmianie z castrola na valvoline, konsumpcja spadła o około 200-300ml na 1000km, a tam dochodziło mi do 0,5l/1000km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zalej dobry olej, ja polecam valvoline, ma to też wpływ na jego zużycie, np. w e46 po zmianie z castrola na valvoline, konsumpcja spadła o około 200-300ml na 1000km, a tam dochodziło mi do 0,5l/1000km

 

olej już zakupiony... liqui moly 5w40. zobaczymy co to będzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mnie i moich problemów z wyskakującymi błędami to: okazało się, że cieknie olej z silnika w kilku miejscach między innymi z pokrywy zaworów , silnika valvetronic itd. Do tego jeszcze ze skrzyni aut. był wyciek. Dałem autko do uszczelnienia. Po odebraniu pojezdziłem troszkę i na drugi dzień zapilił sie znowu check. Podejchałem znowu do wrasztatu, gdzie wczesniej mialem robić adaptację silniczka valvetronic. Mechanior zajrzał pod maskę okazło sie, że wtyczka od valvetronica nie była dobrze zapięta, wsadził wtyczkę , skasował błąd i zrobił adaptacje valvetronic. Na razie wszystko hula jak ta lala.....zobaczymy jak długo.

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak... Podczas drogi do Chorwacji silnik zachowywał się wzorowo oprócz zużycia oleju (około 1l/1500km). Na miejscu zużycie wzrosło do 1l/800-1000km w cyklu mieszanym. Któregoś pięknego dnia pojechaliśmy do Splitu gdzie auto stało w mega słońcu przez kilka godzin (ok.39st C w cieniu). Przy odpalaniu strasznie ztrzęsło silnikiem i wskoczył błąd silnika i ograniczenie mocy. Po za świeceniem upierdliwej kontrolki i komunikatu, który zasłaniał wszystkie inne na wyświetlaczu nic się nie działo. Auto jechało normalnie, kopciło przy ruszaniu normalnie :D tak więc olaliśmy sprawę żeby nie marnować sobie wyjazdu. W sumie zrobiliśmy jeszcze ponad 2,5tyś km. Oleju wzięło tyle ile musiało, spalanie na poziomie 7,2 l/100km. Wróciliśmy szczęśliwie do domu i już na drugi dzień pojechałem do serwisu. Podłączyli pod kompa i wywaliło błędy valvetronica. Błąd wykasowany i znowu kilka dni jazdy po mieście. Błąd wskoczył ponownie tym razem już z rzeczywistym ograniczeniem mocy. Po ponownym odpaleniu dało się normalnie jechać. Ogólnie silnik nie chodził źle ale i do wzorowych nie należał.

Auto trafiło w końcu do serwisu. Wymienione już zostały uszczelniacze zaworowe (mam nadzieję, że były główną przyczyną brania oleju) na czas naprawy do cylindrów została zalana nafta (może pomoże pierścieniom), wymieniony silniczek valvetronica na nowy VDO, uszczelki: pokrywy zaworów, tuleje te przy świecach, oringi na elektrozaworach i jakieś tam jeszcze, koła pośrednie i napinacz paska wielorowkowego bo grzechotały no i na koniec kompletny rozrząd, którego nie miałem w planach a ponoć już też coś nie bardzo a silnik rozebrany do rosołu więc może i warto. Całość ma być zalana nowym olejem. Cena........3300,-

Jutro odbieram i trasa do Warszawy więc będzie od razu test. Aha. Przed wyjazdem na urlop zalałem Ceratec LM... Nie zauważyłem ani nie usłyszałem żadnych zmian.

Powiedzcie czy mnie poniosło czy może mechanika i czy cena za kpl. jest ok czy może zbyt wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To cena z częściami? Jeśli tak to bardzo ok, bo pewnie same części to 2500pln. Więc 800 czy 1000 za taka robotę wydaje się umiarkowaną cena. Mogles jeszcze oringi w vanosach wienic jak było tak rozebrane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci pisałem, w rheingoldzie robi się to mega prosto, a w INPIE nie wiem w 100%, więc nie chce źle podpowiadać.

 

Możesz kolego napisać gdzie jest ta adaptacja w rheingoldzie?

 

Błąd jeden mi się pojawił spisałem i skasowałem. Podniosłem obroty inpą i błąd już nie wyskakuje lecz na wolnych obrotach wskazówka delikatnie faluje.

Spróbuje zrobić adaptacje może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

niestety Rheingolda mam na garażowym kompie i teraz nie mam dostępu do niego, ale z tego co pamiętam, wchodzisz w activites, service function, enigine, engine electrics, adjustment function, learnging valvetronic. Jak masz otwartą "obsługę" valvetronica to dajesz next i on daje instrukcje, aby włączyć zapłon itd i dajesz next. Wtedy sam robi adaptację, jeśli zrobi poprawnie daje komunikat że jest OK, w innym razie nie wyświetli nic lub błąd. Podczas adaptacji słychać jak silniczek przesuwa wałek mimośrodowy. Z resztą tutaj chyba jest dobrze opisane, tylko rzuciłem okiem:

http://mhhauto.com/Thread-E90-2006-how-to-calibrate-vvt-motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poprzedniej str opisywałem problem z Checkiem i valvetroniciem...

Auto wróciło z ASO gdzie zaprowadziłem je z błędami od Valvetronica i brakiem mocy, telepaniem budy na postoju...DIAGNOZA - silniczek od Valvetronika do wymiany i adaptacji

Silniczek obecnie jest nowy( 970 zł) , założony i zaadaptowany w ASO TORUŃ, zrobione na nim jakieś 300 km i zero błędów...a silnik cały czas cierpi na brak mocy, rozpędza się ale jakby iał 100 koni, trzęsie lekko budą na postoju, wkręca się na obroty ale to nie jest to co powinno być, poza tym lekki klekot dochodzi do moich uszu jak przyśpieszam.....

Panowie z ASO stwierdzili, że klekot może dochodzić z łańcucha albo z Vanosów....rozrząd założony NOWY kilka tyś temu- tak stwierdził mój mechanik obyty z autami BMW i tylko BMW...zdjęta pokrywa od zaworów i tam wszystko jak najbardzije GRA, rozrząd spr czy był dobrze załozony, wałki i inne pierdołki są jak nowe, nic luzem sie nie wala pod kapą....

Co do Vanosów...czy nie wywalały by błędów ????????

 

Powoli staje się bezsilny bo na auto poszło 2K a nadal mam ten sma problem...niedostatek mocy, klepanie pod pokrywą ( tylko po dodaniu gazu ) trzęsienie silnikiem na postoju i na dodatek ZERO BŁĘDÓW na to wszystko....ręce opadają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij od sprawdzenia cisnienia oleju i płukanki i wymiany oleju. Vanosy sa sterowane poprzez cisnienie oleju. Bledow nie musi wyrzucac. Sprawdz jak poruszaja sie walki np w inpie. Moze stoja w miejscu?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, własnie zamówiłem płukankę MILLERS ENGINE FLUSH PŁUKANKA i do tego olej Millers Oils XF C3 5w30..w tygodniu dam znać czy cokolwiek po tym zabiegu polepszyło się, jak nie to spr ciśnienie oleju ...a z tymi wałkami to nie wiem czy ktoś mi ogarnie bo niestety ale u mnie nikt nie posiada Inpy w pobliżu...i [BAD]...

 

a może znacie kogoś kto mógłby mi spr całosć ? po 3 mechanikach u mnie przestałem mieć nadzieję, że auto będzie chodziło lepiej, każdy kasuje i stwierdza, że z autem wszystko OK ...a to, że klepie zaworami i nie ma mocy to już nie wiedza co jest...każą jeździć ...wolałbym dać zarobić komuś kto ogarnia tematykę a nie tylko spojrzy na silnik i powie Wszystko OK - jeździć i cieszyć się BMW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cena z częściami? Jeśli tak to bardzo ok, bo pewnie same części to 2500pln. Więc 800 czy 1000 za taka robotę wydaje się umiarkowaną cena. Mogles jeszcze oringi w vanosach wienic jak było tak rozebrane.

 

Tak. To jest cena z częściami i oringi na vanosach również wymienione. Właśnie wróciłem z trasy 800km. Ze wskaźnika nie zniknęło ani grama oleju, z rury nic nie kopci i zrobiła się jasna od środka, zmieniła się diametralnie kultura pracy silnika, jest dużo ciszej, równiej i elastyczniej :D . Mam nadzieję, że dołączyłem do tych szczęśliwszych posiadaczy marki :D

No i polecam warsztat BMW Kwiatkowski z Luzina. Pełna profeska!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, ja tez swojego czasu borykałem się z problemem valvetronica a dokładnie błąd 2A67. Po wykasowaniu błędu nie było ale po jakimś czasie znowu wracał i raz zaświecił mi sie check. Wcześniej robiłem adaptacje KTS-em ale nie pomogło błąd tez powracał. Już bylem nastawiony na kupno nowego nastawnika, ale zrobiłem raz jeszcze adaptacje ale ICOM-em BMW i teraz po przejechaniu 2000km błędu nie ma, a wcześniejszej pojawiał się już po kilkunastu kilometrów.

Mam nadzieje ze tak juz zostanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.