Skocz do zawartości

E39 530D M57-huk, kontrolka DDE, silnik zgasl


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio wracajac z Polski mialem przykra niespodzianke. Po zatankowaniu paliwa na BP autem zaczelo strasznie trzęś, tak jak by wtrysk źle podawał. Jezdzilem tak 2 tygodnie, problem pojawial sie tylko na zimnym silniku, pozniej juz na zimnym i cieplym.Jechalem autostrada w niemczech, ok 180km/h i uslyszalem huk, jak by opona wybuchla, zaswiecila sie kontrolka DDE i po 2-3 sek zgasl silnik. Zjechalem na pobocze, przez 15 min nie moglem odpalic auta, mimo ze krecil. w koncu zalapal, podjechalem na Aral, dolalem paliwa i auto od razu zaczelo ciszej pracowac ale drgania pozostaly. W domu podpialem sie do kompa, wtrysk 5 mial korekcje 5.2 i nie zmieniala sie,blac cisnienia paliwa, wymienilem wtrysk, silnik zaczal rowno pracowac, brak bledow. wyjazd na autostrade, 160-170 km/h i znowu kontrolka DDE, bez huku tym razem i tryb serwisowy, max 3000rpm. Wylaczylem silnik, odpalilem ponownie i auto pracowalo normalnie, znowu rozpedzilem sie do predkosci 160km/h i ponownie kontrolka DDE i tryb serwisowy. Teraz jest tak, ze auto odpala, nie trzesie sie ale po odpaleniu silnika kopci tak ze swiata nie widac i smierdzi strasznie. Jak ktos pamieta STARy lub autobus Ikarus - zapach identyczny i kolor spalin tez. Jesli ktos mial podobny przypadek, prosze o pomoc. wszystkie sugestie beda cenne.

PS - mam wyciete pierwsze katalizatory te za kolektorem, jesli to ma znaczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś mi się wydaje że poleciał więcej niż jeden wtrysk.

Sprawdź pozostałe parametry w live data podczas jazdy pod obciążeniem, aż do momentu wyskoczenia błędu.

Zobaczysz który parametr "zaszalał" skoro sterownik przeszedł w tryb awaryjny.

Czy po przygodzie z tym felernym paliwem wymieniłeś filtr paliwa na nowy?

Układ wtryskowy jest tak skonstruowany, że każdy element musi być sprawny żeby całość poprawnie funkcjonowała, a bardzo łatwo uszkodzić go jakimś syfiastym paliwkiem.

Opublikowano
Filtra nie wymienilem jeszcze, ale zrobie to dzis. Robilem test przelewowy to jeden wtrysk byl caly czas otwarty i leje a dwa kolejne na granicy normy juz.Problem w tym ze skonczyl mi sie przeglad i nie moge autem wyjechac na autostrade zeby sie rozpedzic do takiej predkosci zeby blad wyskoczyl :(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, troche mnie nie bylo na forum ale oto zdjecia z live data w czasie jazdy no i ten blad nieszczesny. Slabsza sie nie stala, tylko kopci przy odpalaniu przez ok 5-10 sek a pozniej jest juz normalnie.

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/c014674bcc.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/ebdf9459c3.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/88ae94df44.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/afce486487.jpg

http://fotozrzut.pl/zdjecia/92e2df5a23.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.