Skocz do zawartości

M54 i ciekawy objaw z filtrem paliwa, buczenie.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 to zespol pompujacy,a 3 to pompa ssaca,nawet z ciekawosci zajzalem do ksiazki,i nic niema mowy o dwoch pompach wiec,ja obstawiam za tym ze jest tylko jedna.

 

1+1=2 u ciebie 1+1=1? ;)

 

Zapytam inaczej jeszcze czym jest w/g Ciebie 'zespół pompujący' czym 'pompa ssąca' bo z Twoich wyliczeń wynika że jedno z nich nie jest pompą.

Chyba że ja coś opacznie rozumiem to proszę o wyjaśnienie.

Opublikowano
rozumiem,rozumiem,nie bede drazyl tego,jednak i tak niewydaje mi sie zeby byly dwie pompy paliwa,jak mnie wkurzysz to jutro pojde i rozbiore :mrgreen: .,jak juz wspominalem powinno cos o tym byc ,chodzby w ksiazce.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

Za plecami kierowcy jest tylko pływak. Za plecami pasażera jest drugi pływak i pompka. Tego jestem pewien bo kiedyś naprawiałem poziom paliwa w sedanie E46.

W tym tygodniu jak temp. spadnie wymieniam filtr z oryginalnego na knechta KL - 149 razem z nowymi cybantami oczywiście i przejrzę lewą i prawą komorę zbiornika paliwa. Na razie możemy sobie porozmawiać o tym i posnuć założenia bo w taką pogodę nic mi się w garażu nie chce robić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za plecami kierowcy jest tylko pływak. Za plecami pasażera jest drugi pływak i pompka. Tego jestem pewien bo kiedyś naprawiałem poziom paliwa w sedanie E46.

 

I to jest system wyrównywania paliwa.

Opublikowano

Dziś wziąłem do ręki nowy filtr KNEHT 149 który oczywiście produkuje MAHLE.

 

 

http://w175.wrzuta.pl/obraz/3WeJnlcTTLJ/mahle

Zasada działania zaworu podciśnienia w filtrze wygląda w ten sposób że przed odpaleniem auta wejście które zaznaczyłem na rysunku jako (1) jest cały czas otwarte (przelotowe) ale wejście numer (2) jest zamknięte. Dopiero jeśli przyłożyłem podciśnienie do wejścia numer (3) czyli tej gruszki to wejście numer (2) się otworzyło.

Czyli podsumowując wejście numer (2) jest wysterowane przez podciśnienie z gumowej rury za filtrem powietrza a wejście (1) i wyjście (1) jest przelotowe.

Opublikowano

Panowie .....a może dołączymy badawcze wnioski w stosunku do ilości paliwa w baku.

 

Ja aktualnie turlam się z małą ilością paliwa w baku (10-15L) i pod spodem ..wyje

...jutro albo pojutrze zaleje do pełna i zobaczę czy będzie występować.

 

*pamiętam jak pompka w baku nie daje rady to poniżej 15L w baku trzeba było dłużej kręcić rozrusznikiem aby odpalił. Powyżej 15l pamiętam że zawsze palił od razu bez problemów.

Opublikowano

Ja tylko napiszę że dziś wymieniłem ten nieszczęsny oryginalny filtr, na początku leciało z niego paliwo ale potem czarne błoto.

W nowym filtrze jak dmuchałem w wejście filtra to powietrze przelatywało natychmiast tak jak bym dmuchał w rurkę a w starym filtrze jak dmuchałem w wejście filtra to dawał bardzo duży opór. Z 100% powietrza wdmuchanego wylatywało może 15% nie więcej, naprawdę opór jest widoczny gołym okiem. Nie wiem jak to auto odpalało i jeździło i że nie gasło. Dziś wezmę na warsztat ten stary filtr i go rozdłubię. Buczenie na tą chwilę ustąpiło, przy przekręceniu stacyjki jest tylko lekki szmer paliwa w filtrze a po odpaleniu nie słychać zupełnie nic. Czyżby to była wina filtra który naprawdę jest tak zatkany że dziwne pompka działa. :?

Opublikowano

Panowie, tak jak sądziłem motyw z buczeniem po wymianie zapchanego filtra powrócił. Nie słychać tego aż tak jak przed wymianą ale nadal od czasu do czasu jest. Dodatkowo zauważyłem że jak odpalam go zimnego i wchodzi na ssanie (chodzi ta pompa wtórna powietrza) to lekko trzęsie budą tak jak by nie równo palił lub było powietrze w przewodach paliwa, OBROTY NIE FALUJĄ. Zchodzi z ssania i jak ręką odjął.

Wydaje mi się że przez zapchany filtr popsuło się coś innego. Jak będzie pogoda dobieram się do baku a w najgorszym wypadku podmieniam pompkę paliwa.

Opublikowano
Wracając do fotki z filtrem, rozumiem że wejście nr 2 otwierane przez podciśnienie nr 3 idące z kolanka rurowego za przepływomierzem - jest połączone z bakiem tak samo jak wejście nr 1? Czy filtrem węglowym?
Opublikowano
filtr nie jest polaczony z filtrem weglowym,wiec tylko z bakiem.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Dziś sprawdziłem ciśnienie jakie podaje pompa na listwę wtryskową. Pomiar manometrem przy odpalonym silniku daje książkowe ciśnienie 3,5bar
Opublikowano
tak dokladnie to regulator cisnienia ,reguluje cisnienie na listwie(ten grzybek) :mrgreen: :mrgreen: ,wiec to i tak moze byc pompa ktora powoduje to buczenie . :idea:
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
....Ja aktualnie turlam się z małą ilością paliwa w baku (10-15L) i pod spodem ..wyje

...jutro albo pojutrze zaleje do pełna i zobaczę czy będzie występować.

 

iii dooopa! ;) czy pełny bak czy połowa ...nadal wyje! :|

 

i widzę że trza się przyjrzeć pompce ....ale filtr wymienić też widać trzeba żeby ssał dobrze zupkę

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ten TANK VALVE który jest pod kolektorem ssącym jest otwierany i zamykany nie jak zwykły zaworek I/0 tylko płynnie. Np zamknięty na 50% - 80% albo 30%. Steruje nim bezpośrednio DME a po odłączeniu wtyczki, zwarciu na uzwojeniu zaworka zaraz pojawia się błąd w DME. Więc sugeruje że 99% tych zaworków w używanych autach jest sprawna.
Opublikowano

moze powiedzmy lepiej ze dzialaja a czy sa sprawne po 12 latach eksploatowania to tego nie wiemy.no to jeszcze moze pompa strumieniowa powietrza??? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN31&mospid=47617&btnr=11_2885&hg=11&fg=45&lang=pl

ona jest podlaczona do tego trojnika co wchodzi do gumy dolotowej razem z wezem co idzie od tego grzybka ,niewiem jak ona dziala ,ale wiem ze ssie i to ladnie,od tej strumienicy idzie tez waz do hamulcow do serwa ukladu hamulcowego.

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzebując temat

buczenie wywołuje ewidentnie filtr paliwa jak kupilem auto buczalo wymienilem wszystkie filtry przestalo buczec (filtr paliwa filtron)

Po wymianie wydawalo mi sie ze auto troch stracilo na mocy i wymienilem jeszcze raz filtr tym razem na knechta i znowu buczy -.-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.