Skocz do zawartości

[E9X] M47N2 - sprawdzenie serwa kierownicy turbo - film


zetro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Wydaje mi sie, ze samochod slabo sie zbiera "od dolu".

Dopiero po przekroczeniu ok 2300 obr/min czuc moment wlaczenia turbiny.

Z tego co wyczytalem na forum, samochod powinien sie zbierac od ok 1800 obr/min, jak typowy diesel.

 

Nagralem wskazania LiveData podczas jazdy samochodem i faktycznie, w dolnym zakresie obrotow brakuje troche cisnienia.

 

Wiec sprawdzilem sterowanie kierownicami w turbinie.

Poniewaz nie chcialem rozkrecac ciegna, wysterowalem serwo z poziomu DIS'a.

 

Film:

 

 

Wg. DIS'a serwo powinno wychylac kierownice o 35 -45*.

Ciezko stwierdzic z filmu, czy faktycznie uzyskuje takie wychylenie, czy moze kierownice sa zapieczone i nie maja pelnego ruchu.

 

Czy ktos odpalal u siebie test turbiny i moze mi powiedziec czy u mnie jest OK?

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez zetro
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś coś z turbinką :nienie:

 

Nie ruszalem turbiny. Jest tak jak kupilem.

 

Samochod ma objawy typu:

-koniecznosc lekkiego dodawania gazu przy ruszaniu

-zabkowanie przy "nieumiejetnym" puszczeniu sprzegla

 

Przyzwyczailem sie do tego, ale podobno (z definicji) diesele powinny ruszac z postoju bez dodawania gazu.

Przeciez maja spory moment...

 

Mam rozniez nagranie z LiveData, jesli to pomoze.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponizej film z LiveData w INPIE.

 

 

Pomiar spowolnilem 2x, zeby bylo ladnie widac roznice w cisnieniu oczekiwanym oraz tym co aktualnie dmucha turbo.

Róznicę widac dokładnie to w sekundach 7 - 13, gdzie przyspieszam srednio-energicznie z postoju.

Wartosc "niedoladowania" w niektorych momentach dochodzi do 1 Bara.

Tak jakby za wolno wstawalo.

 

Widac rozniez, ze turbo szybciej reaguje na gaz powyzej 2200 obrotow.

Podczas jazdy ze stala predkoscia turbo uzyskuje zadane cisnienie (od 30 sek. w filmie).

Jesli krece silnik powyzej 2500 obrotow to jestem zadowolony z przyspieszenia.

Tylko ten dol...

 

Przeplywomierz mierzy dobrze.

Wtryski nie leja.

Auto pali niewiele.

 

Moze to wina wycietego DPF'a?

Moze z tego powodu w kolektorze wytwarza sie za male cisnienie, bo nie ma oporow DPF'a?

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepływomierz masz sprawny ? Nie sugeruj się do końca odczytem live ( jeśli chodzi o przepływkę ) bo u mnie pokazywało dobrze a samochód zamulał.

 

Zacznij od najprostszych rzeczy, bo ja niestety zacząłem od turbiny, od czujników doładowania, od EGR itd, a wystarczyło podstawić przepływkę

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spojrzałem jaki masz silnik -sorki. Jestem jakiś niemota dzisiaj. Ja mam taki sam. Jak będzie chwilka to zobaczę u siebie jak to wygląda. Czym to nagrywałeś?

 

Prace serwa turbiny - telefonem HTC Desire S. Masz w ten sposob od razu podswietlenie miejsca nagrywania. I wcisnie sie w kazda szczeline :)

LiveData nagrywalem CamStudio Recorder.

Edytowane przez zetro
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma kolego turbina do ruszania bez gazu ?

 

Tutaj winiłbym raczej sprzęgło albo dwumase, a poza tym, jak będziesz ruszał bez gazu dość gwałtownie to zniszczysz szybko te podzespoły.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma kolego turbina do ruszania bez gazu ?

 

Tutaj winiłbym raczej sprzęgło albo dwumase, a poza tym, jak będziesz ruszał bez gazu dość gwałtownie to zniszczysz szybko te podzespoły.

 

Pzdr

 

Zapieczone kierowniczki, ktore nie moga w pelni powrocic do pozycji "zerowej" moga powodowac niedoladowanie przy niskich obrotach.

Tak mi sie przynajmniej wydaje :)

 

Szprzeglo i 2mase robilem rok temu.

Edytowane przez zetro
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wystarczyło podstawić przepływkę

 

a co z "konieczność lekkiego dodawania gazu przy ruszaniu"?

u mnie niestety też to występuje.

A taki objaw to raczej nie przepływka.

 

Jak przeplywka mierzy za malo to DDE dawkuje z automatu mniej paliwa = mniejsza moc.

 

W swieta przetestuje sposob z dziurawieniem przeplywki i dam znac co z tego wyszlo.

 

Po cichu licze na opinie innych wyjadaczy z forum i mozliwosc podejrzenia, jak mocno u nich wychyla sie serwo kierownic turbiny z wykorzystaniem DIS'a.

Edytowane przez zetro
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zapieczone kierowniczki, ktore nie moga w pelni powrocic do pozycji "zerowej" moga powodowac niedoladowanie przy niskich obrotach.

Tak mi sie przynajmniej wydaje :)

 

Szprzeglo i 2mase robilem rok temu.

 

Wg mnie kolego doładowanie następuje po dodaniu gazu i turbina nic tutaj z ruszaniem bez gazu nie ma wspólnego. U mnie jak turbina nie działała ( z powodu wadliwego przepływomierza ) to samochód tak samo ruszał bez gazu.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

[...] to samochód tak samo ruszał bez gazu.

 

Pzdr

 

Czyli szarpal i sie dusil?

 

Z tego wynika, ze faktycznie bede wiercil w przeplywce w swieta :D

Moze jeszcze odpale kalibracje przeplywki w DIS'ie.

 

PS. dlaczego twierdzisz, ze LiveData z przeplywki nie odzwierciedla stanu faktycznego?

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odzwierciedla pewnie, ale akurat w moim przypadku na Live przepływka pokazywała jak najbardziej prawidłowe wyniki, i dlatego dałem jej spokój, a potem sie okazało, że jednak była niesprawna.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągasz ciśnienie doładowania zadane przy około 3tys obr. przy pełnym gazie?

Od czego bym zaczął:

1) Ściągnij przewód podciśnienia sterujący egr i zaślep..następnie przejedź się i zobacz czy jest różnica..zanim to zrobisz upewnij się czy przy nie odpalonym silniku grzybek egr jest w pełni zamknięty.

2) Co w inpa pokazuje czujnik doładowania na samym zapłonie?

3) znajdź kogoś kto posiada 318d/320d PRE LCI żeby na chwilę podmienić przepływomierz.

 

Zdażyło Ci się kiedyś że po zgaszeniu silnika słychać było cykliczne tykanie pod maską?

Brak dpf tylko sprzyja turbinie.

Co do szarpania przy ruszaniu - założyłeś nowy dwumas czy regenerowany?

 

Poczytaj w pełni ten wątek viewtopic.php?f=70&t=197478

 

Staraj się logować auto na 3 biegu przy pełnym bucie od 1tys obr... najlepiej lekko pod górkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągasz ciśnienie doładowania zadane przy około 3tys obr. przy pełnym gazie?

Od czego bym zaczął:

1) Ściągnij przewód podciśnienia sterujący egr i zaślep..następnie przejedź się i zobacz czy jest różnica..zanim to zrobisz upewnij się czy przy nie odpalonym silniku grzybek egr jest w pełni zamknięty.

2) Co w inpa pokazuje czujnik doładowania na samym zapłonie?

3) znajdź kogoś kto posiada 318d/320d PRE LCI żeby na chwilę podmienić przepływomierz.

 

Dzieki za cenne wskazowki!

 

Sprawdze EGR i wartosci LiveData przy warunkach, ktore podales i dam znac.

 

Zdażyło Ci się kiedyś że po zgaszeniu silnika słychać było cykliczne tykanie pod maską?

 

Wydaje mi sie, ze tak. Chyba jakies serwo? Co moglo "tykac"?

 

Co do szarpania przy ruszaniu - założyłeś nowy dwumas czy regenerowany?

 

Nowy komplet - LuK'a. Szarpanie typowe dla dwu-masy to to chyba nie jest. Bardziej "zabkowanie". Jesli puszcze sprzeglo zbyt energicznie w stosunku do wychylenia pedalu gazu to samochod zacznie ruszac po czym troche go przydusi (ok 0.5 sek) i dalej w pelnym zakresie obrotow przyspiesza plynnie.

Jesli ruszam z ok 1500 obrotow to samochod startuje jak rakieta.

 

Staraj się logować auto na 3 biegu przy pełnym bucie od 1tys obr... najlepiej lekko pod górkę

 

Moze uda mi sie gdzies we Wrocu zlogowac w ten sposob samochod.

 

Na pewno zamieszcze tutaj wyniki i dam wam znac.

Dzieki za zainteresowanie!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tykanie cykliczne wyglądało tak jak na filmiku

 

Nie mam tego objawu.

Po wylaczeniu silnika slysze jak "trzyma" serwo (PWM) chyba wlasnie turbiny, po czym po okolo 2 minutach puszcza.

 

Wie ktos gdzie w INPIE jest funkcja wysterowania serwa turbiny do zdefiniowanej pozycji?

W DIS'ie jest mozliwosc ciaglego wysterowania 0% > 100%, w ten sposob nie wiem, czy czasem nie osiagam np. 2/3 wychylenia.

 

W INPIE zadalbym wychylenie np. 30% potem zmniejszalbym cyklicznie o 5% i sprawdzal, czy serwo dalej wykonuje jakis ruch.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawe bede drazyl w rodzinnym domu przed swietami, gdzie mam dostep do ogrzewanego garazu.

Zrzuce wtedy pomiary przy warunkach jakie byly zasugerowane.

 

Dziekuje za zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.