Skocz do zawartości

2.0 nierówna praca silnika i kopcenie


tonysnk

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...
Ja mam również ten problem pierwszy raz pojawił się lutym wyczyścić egr kolektor ssący ostatnio znowu to samo miałem do wymiany świece żarowe więc przy okazji znowu wyczyścić egr kolektor ssący kanały w głowicy ok przejechałem trochę wyjechałem w miasto jedne światła w porzadku drugie czuje ze buda rzuca patrzę znowu obroty skaczą przyspiesza normalnie nic się nie dzieje tylko na biegu jałowym ma problemy wróciłem do domu zostawiłem go oddalonego obroty wporzadku nic się nie dzieje dziś pojechałem na cmentarz znowu telepanie buda podłączyłem komputer żadnego błędu nic nie widać,.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam koledzy moje bmwu x3 tez chodzi nie rowno na biegu jalowym i smierdzi z tlumnika i auto duzo pali 12-14L. co zauwazylem w ukrytym menu temperatura silnika jest 33stopnie ...

 

Termostaty pewnie do wymiany, zapewne oba...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem teraz w trakcie naprawy tego problemu, dpfu brak z rury smierdzi ale to chyba od wyjecia dpfu tak smierdzi, autko po podgrzaniu traciło moc - zazwyczaj doraznie pomagało wyłaczenie i właczenie auta, przy gwałtownym przyspieszaniu sie dławił takie falowanie mocy (uczucie jakby wiatr zawiał od przodu i blokował auto :D ) a co pare dni jak spadał z mocy i mu gazu dawałem to przez jakis czas dymił grubo na czarno-ale to mijało, narazie czujnik cisnienia poprawiony bo kable mialem zgrzane- czujnik juz ponoc ok, przepływomierz miałem zajechany-wymieniony, teraz naprawia sie sterownik turbiny bo uwalony a przy okazji turbina sie uszczelnia, zobaczymy co dalej, wieczorem powinienem wiedziec czy to koniec, bo jest jeszcze opcja ze program sie posypał bo mapy były zmieniane ehh zobaczymy :D postaram sie napisac czy to pomogło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mialem i mam nadal ten sam problem ciezko rano odpalal i nie rowno chodzi silnik podczas jazdy kopcil strasznie przy mocnym wcisnieciu gazu i duzo pil...

Okazalo sie ze ten co mi usowal mi DPF cos tam namieszal w komputerze i musialem nanowo wgrac nowy program Pomoglo auto nie kopci i jak odpale rowno chodzi ....ale dalej dosc dlugo kreci zanim odpali i strasznie duzo pali 13-14l aaaa i taka ciekawostka jak odloncze przeplywomierz auto dalej chodzi tak samo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec auto działa juz lepiej turbina i jej sterownik nowy, a dzis mialem naprawiany sterownik silnika, przez weekend bede testowal, ja tak samo dpfa usuwałem i zmienialem mapy, no i wychodzi na to ze tu sie pojawiły problemy ponoc cos było zle zrobione, tym zajmował sie kolega dziqsek, gosc ktory teraz mi to robił twierdził ze tu był pies pogrzebany, bo ponoc to było robione jakims "lewym" oprogramowaniem i pojawiały sie błedy przy komunikacji, ale nie wykluczamy narazie zepsutego sterownika silnika a wlasciwie czujnika atmosferycznego który jest w nim, bo taki bład wywalało przed zflashowaniem go i wgraniem spowrotem oryginalnego softa, teraz bede testował czy bład wraca i zwalił sie sterownik i dziqsek zrobil wszystko ok, czy jednak cos przekombinował, czy zbieg okolicznosci mam nadzieje ze choc odrobine zrozumiale to napisałem

pozdro

ps problem ponoc powstał przy wycinaniu dpf słabym programem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec auto działa juz lepiej turbina i jej sterownik nowy, a dzis mialem naprawiany sterownik silnika, przez weekend bede testowal, ja tak samo dpfa usuwałem i zmienialem mapy, no i wychodzi na to ze tu sie pojawiły problemy ponoc cos było zle zrobione, tym zajmował sie kolega dziqsek, gosc ktory teraz mi to robił twierdził ze tu był pies pogrzebany, bo ponoc to było robione jakims "lewym" oprogramowaniem i pojawiały sie błedy przy komunikacji, ale nie wykluczamy narazie zepsutego sterownika silnika a wlasciwie czujnika atmosferycznego który jest w nim, bo taki bład wywalało przed zflashowaniem go i wgraniem spowrotem oryginalnego softa, teraz bede testował czy bład wraca i zwalił sie sterownik i dziqsek zrobil wszystko ok, czy jednak cos przekombinował, czy zbieg okolicznosci mam nadzieje ze choc odrobine zrozumiale to napisałem

pozdro

ps problem ponoc powstał przy wycinaniu dpf słabym programem

Witam kolega dziqsek jest tu na forum może napisz albo zadzwoń może coś ci rozjasni wtym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja dadal jestem w czarnej duup...z tym moim bmw dzis bylem u kolejnego niby szpeca od bmw i twierdzi ze wtrysk nr.1 jest do regeneracji i przeplywomierz zle dziala ...i silnik czasami nierowno chodzi i smierdzi strasznie z tlumnika

a jak bylem w Poniedzialek u innego mechanika to widzi jeden blad NIEROWNA PRACA SILNIKA i chcialby dla pewnosci sprawdzic wtryski na maszynie ...no i to SPALANIE 13 -14L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ajk na wypetej wtyczce od przeplywomierza ci jedzie ? jak lepiej to problem w nim , moze byc EGR zdejmi wężyk od podcisnienia i wkreć srubę M8 na czas testu-przejedz sie tak i tak. A u mnie cos buczy z tyłu silnika na wolnych i około 1800-2000tyś obr. silnik drga leciutko-nie wiem w czym problem korekty na wtryskach w normie.A zrobiło sie to jak kolesie poluzowali srube na wale i drży nawet jak był bez paska i kola pasowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam okazalo sie ze musilalem dac wtryski do regeneracji ...wtryski zregenerowane kompletnie zamontowane i powrot od mechanika 50km i spalanie spadlo do 6,8 jazda spokojna 100-120km/h auto chodzi cicho rowno no i z tlumnika juz tak nie smierdzi...jak narazie mysle ze jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy,

widzę, że wielu z Nas ma problemy z "falującymi obrotami". Podsumowując, niżej zamieszczam zakres prac, który w niektórych sytuacjach uspokoił obroty. Ja jeszcze walczę. Napisze co u mnie pomogło ale Was również proszę o odpowiedzi - następni będą mieli łatwiej.

1. Regulator ciśnienia paliwa

2. Regeneracja wtrysków

3. Wymiana podgrzewacza/sterownika podgrzewacza płynu chłodniczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po prostu się do tego przyzwyczaiłem ale nieraz o tym myślę :D. Mocniej myślę gdy czytam o tym iż wasze X3 palą bo 8l/100 w mieście, kiedy u mnie 10l to standard nawet gdy jeżdżę jak dziadek :) .

A można jakoś sensownie kompem sprawdzić ten regulator ciśnienia paliwa?

I masz na myśli czujnik ciśnienia (nr 13 53 7787167) czy zawór regulacji ciśnienia (nr 13 53 7805733)?

A podgrzewacz można sprawdzić?

 

Jeżeli w grę wchodzi tylko wymiana tych elementów na czuja to trochę lipa :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziałałem trochę w weekend i wychodzi na to że jak mam wyłączone ogrzewanie (ustawiam na panelu 16 stopni) to wówczas żadnego falowania nie ma.

Czy wg was to ewidentnie wskazuje na podgrzewacz który widać jakby "przerywał" i nie pracuje ciągle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator... to on powoduje falowanie obrotów... podłącz miernik i zobaczysz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator... to on powoduje falowanie obrotów... podłącz miernik i zobaczysz ;)

 

Hmmm. Alternator powiadasz ... A INPA tego nie pokaże?

Bo rozumiem że musiałbym podłączyć miernik w momencie falowania obrotów tak? Czy może mimo iż bez włączonego ogrzewania falowanie nie występuje to i tak miernik coś pokaże?

Oświeć mnie proszę, nigdy tego nie robiłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty faluja idziesz po miernik otwierasz maske tam masz + i minus podłączasz miernik i widzisz jak skacze napiecie wyłączysz dmuchawe(spory odbiornik prądu to opór jaki stawia alternator znacząco maleje i przestaje falowac.... cwiczylem to w poprzedniej e60 300-350 regeneracja i smiga jak nowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rozwiązaliście problem z falującymi obrotami i kopceniem?

U mnie też zaczęły falować obroty i jak chwilę postoi zapalone to zaczyna kopcić "śmierdząco" na biało :mad2:

Problem powraca ZIMĄ!

Edytowane przez Zaryll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rozwiązaliście problem z falującymi obrotami i kopceniem?

U mnie też zaczęły falować obroty i jak chwilę postoi zapalone to zaczyna kopcić "śmierdząco" na biało :mad2:

Problem powraca u mnie ZIMĄ!

Latem problem znikł sam, a teraz znowu kopci szczypiącym, śmierdzącym dymem i falują obroty.

Dzieje się tak tylko jak chwile postoi na wolnych obrotach, jak silnik jest już nagrzany, a temperatura na zewnątrz poniżej 0.

Jak włączyłem w kabinie ogrzewanie na max (temp. silnika trochę się zmniejszyła) to falowanie i dymienie ustaje.

Trzecia zima i to samo. Komputer podpinany, nie pokazuje żadnych błędów, wtryski w normie. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Wiem już też, że DPF ma wycięty, ale nie mam informacji czy z komputera usunięty. Takie X3 już kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.