Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam ogromną prośbę gdyż szukałem podobnego temtu ale nie znalazłem.

Chodzi mi o silnik z BMW E36 323 98r tj. 2.5 24V Vanos 170KM gdyż mam możliwośc kupna takiego silnika i sprzedający twierdzi że to jest ten sam silnik co starszy 2.5 24 V 192KM i że wystarczy zmienić kolektor ssący, koło dwumasowe oraz komputer i już jest 192KM(wszystkie te części posiada i dodaje do silnika). Silnik jest podobno w super stanie z końcówki 98 roku z przebiegiem 78 tyś km (oczywiście spisuje z nim umowe rozruchową itp). Chce zrobić swapa, u siebie obecnie mam 2.0 24V Vanos i chcę zastąpić go tym silnikiem.

Mam tylko pytanie czy to co on mówi jest prawdą że wystarczy zmienić te części i już jest 192KM, niechce wpaść na mine i pytam.

Serdecznie dziękuje za rzeczowe odpowiedzi i pozdrawiam.

Opublikowano
Świru widze że cie korci ten swap strasznie, Przecież ten silnik 2,5 170KM wymiata juz konkretnie nawet lepiej niz jego starszy poprzednik 2,5 192 KM .

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
witam.ja mam taki silnik 2.5 170 kucykow w swoim i powiem ze ten silnik jest bardzo elastyczny oszczedny i wiekszy moment obrotowy niz starszy 325i 192koni.wiec moim zdaniem nie warto robic swapa.

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano
witam.ja mam taki silnik 2.5 170 kucykow w swoim i powiem ze ten silnik jest bardzo elastyczny oszczedny i wiekszy moment obrotowy niz starszy 325i 192koni.wiec moim zdaniem nie warto robic swapa.

 

No tylko chyba nie Przeczytałes dokładnie bo ja mam 2.0 w tej chwili więc chyba warto, cały czas pytam jak jest z tą wymianą kolektora kompa i koła dwumasowego czy jest to prawda.

Opublikowano
Chcę zostawić swój dyfer aby samochód tracił na prędkości maxymalnej a zyskiwał na przyspieszeniu, cos jeszcze "podłubać" w silniku i zrobić takie niepozorne E36 Coupe, więc wszelkie porady mile widziane.
Opublikowano
pomysł fajny ale niestety bardzo kosztowny,zastanów sie odrazu nad 2.8 bo to 2.5 za chwile bedzie dla ciebie za słabe
Opublikowano

Nie zapomnij dodać w umowie z gosciem paragrafu w którym owe wzmacniajace graty dodadza te 22konie. moim zdaniem bzdura totalna, zmiana kolektora to przeniesienie max momentu o kilkaset rpm wyzej a nie przyrost mocy takiego rzedu, ten silnik jest "spokojniej" skonstruowany żeby obniżyc zużycie PB. Kompa tez nie podmienisz bo stare 2.5 miało w przepływomierzu czujnik temp zasysanego powietrza i do kompa z przepływki idzie 5 kabli a nie 4 jak w przypadku silników 323.

Ale skoro 323 wykreca te same czasy co 325 to wal seryjny silnik bez kombinacji i po sprawie.

Opublikowano
No myslę nad tym 2.3 170KM ale nie jestem pewny czy spasuje do niego układ wydechowy od 2.5 gdyż gośc niema nic oprócz silnika 2.3, a od 2.5 układ wydechowy mam już prawie u siebie.
Opublikowano
nie ma 2,3l tylko 2,5l 170ps (od 95r) z tego co czytałem na forach zagranicznych to nie będziesz miał problemów ze swapem.
kocham moją bejke!!!!!!!!!!
Opublikowano
Wiem chodziło mi o oznaczenie 323 a silnik wiadomo jest 2.5. Jadę w poniedziałek po ten silnik okaże się jak i co.
Opublikowano

Czekajce... co to jest SWAP ?

ja jestem z ery M20, a tk przy okazji to pytanie o ranking.

Moze niech ktos sie wypowie na temat 2.0, 2.3, 2.5, 2.8

ktory najlepszy bo wlasnie chodzi po glowie zeby zmienic z M20 na M50.

A i 2 pytanie czy wszystkie silnuki 2.8 to mialy Vanos czy nie?

 

Dzieki z gory i pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czekajce... co to jest SWAP ?

ja jestem z ery M20, a tk przy okazji to pytanie o ranking.

Moze niech ktos sie wypowie na temat 2.0, 2.3, 2.5, 2.8

ktory najlepszy bo wlasnie chodzi po glowie zeby zmienic z M20 na M50.

A i 2 pytanie czy wszystkie silnuki 2.8 to mialy Vanos czy nie?

 

Dzieki z gory i pozdro.

 

To, co właśnie chodzi Ci po głowie nazywa się SWAP (ang.). Chodzi dosłownie o zamianę silników.

 

Wszystkie 2.8 miały Vanosa.

Kai
Opublikowano

Dzieki Ci Kai

No to co aplikować Waszym zdaniem 2.5 24V vanos czy 2.8 25V Vanos?

Pytanie nie mialo byc retoryczne, ale chodzi mi o to ze inna jest cena w zakupie silnika i czesci do niego.

Czy skrzynia od 2.5 24V bedzie pasowala?

 

Jak z komputerem i dyfrem ?

Co latwiej wsadzic do E30 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co latwiej wsadzic do E30 ?

 

Coś mi się wydaje, nie do końca bezpodstawnie, że obojetnie, czy wsadzisz V12, czy M50B20... roboty i wymiany będzie tyle samo.

 

Silnik, wiązki, skrzynia, wał, dyfer, wzmocnienie zawieszenia, blat. Parę osób już się zabierało, ale znam tylko dwie, które dobrnęły do końca. Z deczka jest to nieopłacalne. Prościej, szybciej, pewniej i taniej jest kupić inne auto. Chyba, że potraktujesz to jako takie hobby... Ogólnie oczywiście: powodzenia.

Kai
Opublikowano

Aha... to mi dodałes powera.

 

Czy zna ktos fakty dotyczace motorów:

 

2.5 24V 2494cc 192KM 8,0sek do 100km/h bez vanosa

2.3 24V 2494cc 170KM 8,0sek do 100km/h

 

o co w tym chodzi? czy ten 2.3 ma vanosa i dlatego ma osiagi jak ten 192konny?

tu mam luke co do wiedzy i hcialbym ja uzupelnic, moze maktos jakis artykul ciekawy.

Opublikowano
2.5 24V 2494cc 192KM 8,0sek do 100km/h bez vanosa

2.3 24V 2494cc 170KM 8,0sek do 100km/h

 

to jest silnik 2.5 a nie jak napisales 2.3 :mad2:

poza tym jaka jest roznica to 2.5 170 to jest silnik m52 jest lzejszy blok z aluminum wiekszy momen obrotowy i bardzo elastyczny silnik

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano

A ja się podepnę pod wątek... :roll:

Powiedzcie mi drodzy moiile oleju potrzeba by zalać silnik 2,5 litra :?: Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam!!!

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano

wiem ze to jest 2.5 przeciez napisalem to w cm szesciennych.

a moze ktos dysponuje konkretnymi danymi ile Nm przy jakich obrotach oraz moc w KM/obr jesli chodzi o silniki montowane w E36 - 323, 325 , 325Vanos i 328Vanos. jak moze byc roznica w kg tych silnikow M50 a M52.

 

idz na http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

i wpisz 7 ostatnich znakow z VIN isie dowiesz.

Opublikowano

siemka pwoiem krotko posiadam 323ti compact czyli 2.5l motor m-52 z 98' i autko lata po winklach lecz jedyny mankament to brak szpery , a co do silnika to kozak , zbiera sie nawet na 5 przy 60km/h a petyt na bp. ma nawet spoko od 7,4- -------18L / 100km. ???????????

polecam polerke kanalow dolotowych stozka i dobry wydech (najlep od M

a no i 0-100 w 7.2s a katalogowo 7.8s hiihii

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :modlitwa: M-power

 

 

p.s kupie dobra szpere jesli ktos wie lub widzial proszony jest o kontakt hihihi hahahhaha 0602 40 37 37 robert>

Opublikowano (edytowane)
Nie czytałem już dawno bardziej lamerskiego posta :worried:

i lansreskiego....

sorry odwołuje to co powiedziałem

Edytowane przez KUJON

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.