Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat jest jeszcze w miarę świeży, więc się podepnę bo automat to dla mnie taka sama nowość, jak jazda benzyniakiem i to zagazowanym. Pytam bo nie chciałbym przez głupotę zostawić skrzyni czy jakiegoś innego elementu silnika na asfalcie, ale do rzeczy.

 

Mam wrażenie, że skrzynia czasem nie może zdecydować się na konkretny bieg (jakby w trakcie delikatnego przyspieszania najpierw chciała zredukować, a później jednak decyduje się na powrót do poprzedniego biegu i dociągnięcie do wyższych obrotów). To jednak nie martwi mnie tak jak coś innego.

 

Póki co z reguły jeżdżę niemal po emerycku, no ale czasem trzeba przycisnąć, czy to dla wyprzedzenia, czy dla frajdy. W instrukcji wyczytałem, że kickdown wykonuje się poprzez dociśnięcie pedału gazu do samego spodu, łącznie z pokonaniem tego punktu oporu. Gdy chcę nagle mocno przyspieszyć, wciskam pedał do spodu, pokonując ten opór i trzymam... obrotomierz pnie się po skali, wjeżdża na czerwone pole, po czym wyjeżdża poza skalę i przez ponad sekundę siedzi niedaleko ekonomizera. Później wskakuje kolejny bieg, normalnie wskakują niższe obroty, po czym dzieje się dokładnie to samo.

 

Mam nadzieję, że ktoś mnie wyprowadzi z błędu, ale to chyba nie jest normalne? Czy po pokonaniu tego oporu powinienem momentalnie cofnąć nogę bo to jest wystarczający sygnał dla skrzyni, żeby zredukować? Zrobiłem test zegarów i przy pierwszym przejściu wskazówka wyskakuje poza skalę i dociera do tego samego miejsca, o którym pisałem wyżej.

Opublikowano
Cos nie tak z zegarami...? jak cisniesz na kickdownie to cisniesz tak dlugo jak potrzebujesz :mrgreen:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Zależy jaka skrzynia jak taki niewypał jak GM w 3,0d to zgadzam się.

 

Świetna skrzynia poprawiona bodajże od 2002r, mocniejszy konweter i jakieś poprawki, w trybie sport potrafi pokazać pazur. Jak ktoś chce takim 530d ważącym 1700kg jezdzić bokiem i zrywać trakcje w automacie to chyba pomylił się i powinien wybrać bmw serii 3

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

 

Świetna skrzynia poprawiona bodajże od 2002r, mocniejszy konweter i jakieś poprawki, w trybie sport potrafi pokazać pazur...

 

Potwierdzam słowa kolegi. Użytkuje już 4 rok zmieniając olej co 35 tys. km i skrzynia chodzi jak "masełko"

BTW. Warto mieć z aktualizowany soft skrzyni do ostatniej wersji bo wtedy pracuje "inteligentniej"

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Z rzeczy podstawowych dodam jeszcze, że odpalasz i gasisz auto zawsze na pozycji P.

 

 

mozna cos wiecej na ten temat?

 

Sprobuj odpalic albo zgasic auto i wyciagnac kluczyk na D albo na R :mrgreen: Nie no tak na serio to jest blokada po prostu i o ile odpalisz jeszcze na N, to kluczyk tylko na P wyciagniesz. Gdy kluczyk jest wyjety/przekrecony na pozycje "zerową" nie zmienisz pozycji lewarka. O ile wszystko dziala prawidlowo.

 

 

Cos nie tak z zegarami...?

Rozumiem, że tylko komputer mi pomoże w tym wypadku?

 

Bądź wymiana zegarów. Najlepiej jednak najpierw kompa zaprzegnąć do akcji.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Przy okazji i ja podłączę się do tematu :) nie chce mi się nowego wątku zakładać :) czy u Was po odpaleniu auta jak z P przerzucacie np na D albo R to czuć takie telepnięcię samochodem? Ja tak mam i nie wiem czy to jakiś negatywny objaw?
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja też tak lekko telepnie, zależy jak mocno przycisnę hamulec.

Jak lekko, to szarpnie, jak mocno, to nawet nie czuć.

Opublikowano
Przy okazji i ja podłączę się do tematu :) nie chce mi się nowego wątku zakładać :) czy u Was po odpaleniu auta jak z P przerzucacie np na D albo R to czuć takie telepnięcię samochodem? Ja tak mam i nie wiem czy to jakiś negatywny objaw?

 

te skrzynie tak mają

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.