Skocz do zawartości

SWAP e30 na M50B20/25


me30m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zastanawiam się nad kupnem e30 w wersji najprawdopodobniej Coupe. Mój zakup zmierza do tego aby zeswapować to cudne autko , które od zawsze mi się podobało ale nigdzie nie mogę znaleźć cennych wskazówek dotyczących sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia takiej oto wymiany silnika. W garażu posiadam bmw e34 , które ma silnik m50b20 (vanos) , a które stoi i się marnuję z powodu braku jazdy (bardzo ruda ją zjadła) więc zastanawiam się nad włożeniem tego silnika do e30'stki. Jak powszechnie wiadomo sam silnik nie wystarczy przełożyć z piątki i potrzebne są do tego mankamenty , a jako , że mam ograniczony budżet to chciałbym nie przepłacać z wymienianiem tych samych części po parenaście razy z powodu tego , że nie będą pasować. No więc teraz zacznę od konkretów, mam nadzieję , że mi pomożecie. Zaznaczam , że auta jeszcze nie mam ale miałem już e30 tylko , że w sedanie 2x i wiem co to za auto , dlatego uprzedzam od razu tych , którzy walili tutaj by komentarze o tym , że "nie masz auta i nie widziałeś więc po co chcesz się takich rzeczy dowiadywać". A więc tak:

 

1)Jaką budę w coupe radzicie kupić ? 1.6, 1.8 czy 2.0 (2.5 nawet nie patrze bo ciężkie do zdobycia , z resztą 2.0 coupe też...), jakie będą konsekwencję jeśli przykładowo była by 1.6 czy 1.8? co bym musiał dołożyć , jakie mankamenty itp?

2)Silnik jest -ok ale co poza tym ? z Czego wziąść inne podstawowe części typu dyfer , poduszki , łapy , wisko , servo,....,...,.....,....,.... itp? (tutaj chciałbym aby ktoś racjonalny , kto się w to bawił napisał wszystko z mechaniki)

3)Czy elektronikę dało by się ogarnąć jak się jest typowo zielonym w tych sprawach?

4)jak z zawieszeniem - zostaje podstawowe czy trzeba coś zmieniać? oraz co z hamulcami (pasowały by z e34 czy za duże?)?

5)czy zmiana silnika m50b20 na m50b25 jest bardzo znacząca ? tzn. pod względem ewentualnego swapu z m50b20 na m50b25 już w dalekiej przyszłości.

 

To jest mój 1 post na waszym forum dlatego tęż proszę o wyrozumiałość i nie pisanie o "wujku google" ponieważ naprawdę szukałem a nawet przeszukałem cały internet i nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania a szczególnie na te z mechaniki - wiem , że coś trzeba brać z e36 , silnik i ..... no wlaśnie co z e34 , a co pozostaje seryjne to już naprawdę nie wiem....

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi , naprawdę mi zależy na waszej pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zaczniemy od poczatku.

1. Najlepiej kupic sobie 2.0 bo:

a) masz zawieszenie od 6 cylidrów (ja swapowałem 316i i zmienialem zawieszenie tyle ze gwint)

b) masz hamulce wentylowane i tarcze z tyłu (u mnie jest poraszka hamulec twardy jak beton i słabo hamuje )

2. Dyfer z diesla z TD oczywiście bodajze, poduszki zostawiesz z tego silnika co wkładasz, wisko i servo zostaje na starym miejscu.

3. Elektrykaka nic prostrzego wystarczy polutowac wiazke z kabiny z ta od silnika a najlepiej wpiac za rzywca i spróbowac odpalic i moze podejdzie.

4. z 320 zostaje zawias, z 316 i 318 do wymiany, nic nie pasuje z e34 niestety :/.

5.swap z m50b20 z m50b25 to sa te same silniki prawie, ale najlepiej wsadzac od razu m50b25.

 

Jak cos bedziesz chciał wecej wal jak w dym, jak cos jestem z sosnowca.

"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kumpel ma e30 z motorownia m20b23 i mial cienka lage i bebny z tylu wiec musisz szukac z tarczami u gruba laga tak jak kolega wyżej tlumaczyl.

 

no i nie dyfer z TD tylko WAŁ z e30 324TD, tylko nie 324d bo nie pasuje.

wisco i servo moze zostac a moze nie, zalezy jakie kombinacje robisz, np z poduszkami. poduszki kup sobie od e36.

servo najlepiej ze zbiorniczkiem górnym (jak masz zamiar zmieniac), bo moze guma od przepustnicy czasem sie nie zmiescic.

moim zdaniem zrezygnuj z poduszek od e34 m50b25 mimo ze sa wysokie.. (to te walcowe), mi silnik scial od razu te poduszki.

na poduszkach od e36 m50b25 idealnie siedzi, i nawet przy przesunieciu silnika w strone grodzi, moze zostac visco ze starym wiatrakiem od 2.5.

jesli Ci sie nie miesci, laduj wisco na 3 sruby bodajze od e34 525tds, z wiatrakiem od razu - jest ciensze od oryginalnego 2.5.

 

co do wiazki, albo przepinasz piny, albo przelutowywujesz.

co do chlodnicy, duzo osob proponuje od 324td, poniewaz wiatrak jej nie tyka.. a wiadomo ze silnik na poduszkach lekko pracuje w rozne strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak Evil4m pisze nie zawsze w 2.0 byly grube lagi i tarcze najlepiej szukac wersji z ABS, 318is, touring miał no i 325/324td

moim zdaniem swap na b20 mija się z celem jeżeli masz za chwilę ładować b25 bo nawet przy wyjeciu m50b20 będzie sporo roboty.

silnik z visco musi się zmieścić na poduchach e36 nie na opcji chyba, że kasta pogięta :D

i potwierdzam z poduszkami e34 strasznie się sypią i później visco masz w chłodnicy :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i poduszki z e36 (olejowe) sa nizsze od tych z e34, ale podkladkami niektorzy zalatwiaja robote.

no i kolego m50b20 a m50b25 w spalaniu to kwestia max 1l moim zdaniem.. bo 2.5 ma juz wiecej kucy i wiekszy moment, a wiec zeby rozpedzic go do tej samej predkosci z takim samym przyspieszeniem co 2.0, to spalanie wyjdzie Ci nawet takie same w obu silnikach :)..

to taka zacheta na 2.5 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5)czy zmiana silnika m50b20 na m50b25 jest bardzo znacząca ? tzn. pod względem ewentualnego swapu z m50b20 na m50b25 już w dalekiej przyszłości.

Ja jako posiadacz E34 z M50B20 radziłbym Ci od razu wstawiać jednostkę 2,5l. Spalanie na zblizonym poziomie a 42KM więcej i moment większy o 60Nm. Oczywiście ten 2,5l żeby był na Vanosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Vanosie? a czemuz to?

jak nie stac go na wydatki to lepiej bez vanosa :)..

tak to jeszcze mu padnie, i beda koszty..

m50b25 bez vanosa moim zdaniem jest pancerna jednostka. - zaznacze, ze to moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.