Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Zastanawiam się nad kupnem e30 w wersji najprawdopodobniej Coupe. Mój zakup zmierza do tego aby zeswapować to cudne autko , które od zawsze mi się podobało ale nigdzie nie mogę znaleźć cennych wskazówek dotyczących sprzętu potrzebnego do przeprowadzenia takiej oto wymiany silnika. W garażu posiadam bmw e34 , które ma silnik m50b20 (vanos) , a które stoi i się marnuję z powodu braku jazdy (bardzo ruda ją zjadła) więc zastanawiam się nad włożeniem tego silnika do e30'stki. Jak powszechnie wiadomo sam silnik nie wystarczy przełożyć z piątki i potrzebne są do tego mankamenty , a jako , że mam ograniczony budżet to chciałbym nie przepłacać z wymienianiem tych samych części po parenaście razy z powodu tego , że nie będą pasować. No więc teraz zacznę od konkretów, mam nadzieję , że mi pomożecie. Zaznaczam , że auta jeszcze nie mam ale miałem już e30 tylko , że w sedanie 2x i wiem co to za auto , dlatego uprzedzam od razu tych , którzy walili tutaj by komentarze o tym , że "nie masz auta i nie widziałeś więc po co chcesz się takich rzeczy dowiadywać". A więc tak:

 

1)Jaką budę w coupe radzicie kupić ? 1.6, 1.8 czy 2.0 (2.5 nawet nie patrze bo ciężkie do zdobycia , z resztą 2.0 coupe też...), jakie będą konsekwencję jeśli przykładowo była by 1.6 czy 1.8? co bym musiał dołożyć , jakie mankamenty itp?

2)Silnik jest -ok ale co poza tym ? z Czego wziąść inne podstawowe części typu dyfer , poduszki , łapy , wisko , servo,....,...,.....,....,.... itp? (tutaj chciałbym aby ktoś racjonalny , kto się w to bawił napisał wszystko z mechaniki)

3)Czy elektronikę dało by się ogarnąć jak się jest typowo zielonym w tych sprawach?

4)jak z zawieszeniem - zostaje podstawowe czy trzeba coś zmieniać? oraz co z hamulcami (pasowały by z e34 czy za duże?)?

5)czy zmiana silnika m50b20 na m50b25 jest bardzo znacząca ? tzn. pod względem ewentualnego swapu z m50b20 na m50b25 już w dalekiej przyszłości.

 

To jest mój 1 post na waszym forum dlatego tęż proszę o wyrozumiałość i nie pisanie o "wujku google" ponieważ naprawdę szukałem a nawet przeszukałem cały internet i nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania a szczególnie na te z mechaniki - wiem , że coś trzeba brać z e36 , silnik i ..... no wlaśnie co z e34 , a co pozostaje seryjne to już naprawdę nie wiem....

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi , naprawdę mi zależy na waszej pomocy!

Opublikowano

to zaczniemy od poczatku.

1. Najlepiej kupic sobie 2.0 bo:

a) masz zawieszenie od 6 cylidrów (ja swapowałem 316i i zmienialem zawieszenie tyle ze gwint)

b) masz hamulce wentylowane i tarcze z tyłu (u mnie jest poraszka hamulec twardy jak beton i słabo hamuje )

2. Dyfer z diesla z TD oczywiście bodajze, poduszki zostawiesz z tego silnika co wkładasz, wisko i servo zostaje na starym miejscu.

3. Elektrykaka nic prostrzego wystarczy polutowac wiazke z kabiny z ta od silnika a najlepiej wpiac za rzywca i spróbowac odpalic i moze podejdzie.

4. z 320 zostaje zawias, z 316 i 318 do wymiany, nic nie pasuje z e34 niestety :/.

5.swap z m50b20 z m50b25 to sa te same silniki prawie, ale najlepiej wsadzac od razu m50b25.

 

Jak cos bedziesz chciał wecej wal jak w dym, jak cos jestem z sosnowca.

"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Opublikowano

2.0 może też być z cienką lagą, 325i/e mialy grubą lagę; nie każde 2.0 ma tarcze z tyłu, a przednie wentylowane były również w 316.

 

A poza tym, o swapie m50/52 do e30 było już milion postów :duh:

Opublikowano

no kumpel ma e30 z motorownia m20b23 i mial cienka lage i bebny z tylu wiec musisz szukac z tarczami u gruba laga tak jak kolega wyżej tlumaczyl.

 

no i nie dyfer z TD tylko WAŁ z e30 324TD, tylko nie 324d bo nie pasuje.

wisco i servo moze zostac a moze nie, zalezy jakie kombinacje robisz, np z poduszkami. poduszki kup sobie od e36.

servo najlepiej ze zbiorniczkiem górnym (jak masz zamiar zmieniac), bo moze guma od przepustnicy czasem sie nie zmiescic.

moim zdaniem zrezygnuj z poduszek od e34 m50b25 mimo ze sa wysokie.. (to te walcowe), mi silnik scial od razu te poduszki.

na poduszkach od e36 m50b25 idealnie siedzi, i nawet przy przesunieciu silnika w strone grodzi, moze zostac visco ze starym wiatrakiem od 2.5.

jesli Ci sie nie miesci, laduj wisco na 3 sruby bodajze od e34 525tds, z wiatrakiem od razu - jest ciensze od oryginalnego 2.5.

 

co do wiazki, albo przepinasz piny, albo przelutowywujesz.

co do chlodnicy, duzo osob proponuje od 324td, poniewaz wiatrak jej nie tyka.. a wiadomo ze silnik na poduszkach lekko pracuje w rozne strony.

Opublikowano

tak jak Evil4m pisze nie zawsze w 2.0 byly grube lagi i tarcze najlepiej szukac wersji z ABS, 318is, touring miał no i 325/324td

moim zdaniem swap na b20 mija się z celem jeżeli masz za chwilę ładować b25 bo nawet przy wyjeciu m50b20 będzie sporo roboty.

silnik z visco musi się zmieścić na poduchach e36 nie na opcji chyba, że kasta pogięta :D

i potwierdzam z poduszkami e34 strasznie się sypią i później visco masz w chłodnicy :cry2:

Opublikowano

no i poduszki z e36 (olejowe) sa nizsze od tych z e34, ale podkladkami niektorzy zalatwiaja robote.

no i kolego m50b20 a m50b25 w spalaniu to kwestia max 1l moim zdaniem.. bo 2.5 ma juz wiecej kucy i wiekszy moment, a wiec zeby rozpedzic go do tej samej predkosci z takim samym przyspieszeniem co 2.0, to spalanie wyjdzie Ci nawet takie same w obu silnikach :)..

to taka zacheta na 2.5 :mrgreen:

Opublikowano

5)czy zmiana silnika m50b20 na m50b25 jest bardzo znacząca ? tzn. pod względem ewentualnego swapu z m50b20 na m50b25 już w dalekiej przyszłości.

Ja jako posiadacz E34 z M50B20 radziłbym Ci od razu wstawiać jednostkę 2,5l. Spalanie na zblizonym poziomie a 42KM więcej i moment większy o 60Nm. Oczywiście ten 2,5l żeby był na Vanosie.

Opublikowano

na Vanosie? a czemuz to?

jak nie stac go na wydatki to lepiej bez vanosa :)..

tak to jeszcze mu padnie, i beda koszty..

m50b25 bez vanosa moim zdaniem jest pancerna jednostka. - zaznacze, ze to moje zdanie.

Opublikowano
Wiadomo, że im więcej elementów tym mniej się może zepsuć. Nie sądzę aby vanos był jakoś mega mało trwały a naprawdę potrafi dać kopa przy przyśpieszaniu.
Opublikowano
ja wyrazilem swoje zdanie :) co prawda to prawda, jak zadbany egzemplarz znajdzie to mu posluzy, a wiesz jak w Polsce BMki sa uzytkowane :( a potem ze dziadziu jezdzil i nic nie klepie.
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
posiadam na sprzedaż całe zawieszenie od e30 325i fabryczne m20b25 tył wahacze z tarczo-bebnami przód wentylowane 4x amortyzator mts i sprezyny mts

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.