Skocz do zawartości

320d pompa w baku - nie odpala


user2046

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się: auto odmówiło posłuszeństwa. Zgasło (nawet nie zauważyłem kiedy) jak stałem na światłach i nie odpaliło już. Silnik nie zagadywał nawet minimalnie, jakby ani kropli paliwa nie dostawał. Na kompie żadnych znaczących błędów, jedynie w pamięci shadow silnika jest: "47 speed (rpm) sensor crankshaft, Speed change unplausible, currently not avaible". Olej, płyn w normie, wał cały wg mnie. Sprawdzałem pompkę w baku i słyszałem buczenie jakieś z tyłu ale jak odkręciłem filtr paliwa i włączyłem zapłon nie przybywa paliwa ani milimetr i po tym zabiegu nie słychać już nic z tyłu. W prawym zbiorniku 6,7l w lewym 5,7, co jest podejrzane bo przy tej ilości powinno być już wszystko w prawym zbiorniku. Dodam że nie jestem w domu i nie mam żadnych narzędzi tutaj i warunków do grzebania.

Pytania:

1. Na 100% oznacza to pompkę w baku? Jest jakiś przekaźnik albo bezpiecznik który mógł zawieść?

2. Co jest potrzebne żeby wymienić pompę, jakie narzędzia?

3. Jeśli zaleję dużo paliwa, bez wymiany pompki na razie to odpalanie będzie katowaniem vp44?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa w baku ma jakieś humory dziwne i działa czasem a czasem trzeba kopnąć w siedzenie i dopiero wtedy działa. Napełnia pojemnik filtra ale jak włożę filtr i zakręcę i włączę zapłon i potem odkręcę filtr to nie jest pełny, jest w nim bardzo dużo powietrza. Zamówiona nowa. Czy po wymianie pompy w baku trzeba jakoś odpowietrzać układ/pompę wtryskową, luzowanie nakrętek wtryskiwaczy czy coś takiego czy pompka w baku sama ogarnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% nie

Pompa progowa i tak chodzi non stop

dal spokoju po wymianie przekręć kluczyk i poczekaj z 1 min bez odpalania niech obie pompki (progowa i bakowa) przegoni paliwo po układzie i "sama sie odpowietrzy" przy przelewach.

Przynajmniej ja nie robiłem nic po wymianie pompy progowej.

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji 136 km nie ma pompy progowej, jest tylko ta przelewowa w baku i cały system paliwowy pracuję na podciśnieniu które wytwarza Pompa wtryskowa. Jak zmienisz pompkę to po przekręceniu kluczyka może nic Ci do filtra nie nalecieć, bo układ jest zapowietrzony. Wymień pompkę, wlej trochę paliwa do filtra i kręcimy, trochę długo to trwa ale wkońcu zapali. Tylko nie ciągnij auta bo więcej możesz popsuć niż naprawić.

 

Wymiana pompki jest opisana na kilku forach,

1. ściągnij tylną kanapę

2. pompka jest po stronie pasażera

3. zdejnij tapicerkę i odkręć osłonę ( 4 śruby klucz nr 10) - odepnij wtyczkę

4. masz przy pompie 2 przewody - ściągnij zaciski i zdejmij ( w jednym przewodzie w środku jest taka rurka plastikowa, przytrzymaj i ściągnij przewód)

5. młotek i kawałek drewienka - odkręcasz taki pierścień metalowy

6. popma do góry - uważaj na wskażnik poziomu paliwa.

7. uszczelka pierścieniowa - sprawdź czy dobrze leży.

 

Przed kupieniem nowej pompki odepnij wtyczkę i sprawdż czy po przekręceniu kluczyka masz tam napięcie, powinno być ok 11-12 v, na czujniku paliwa ok 10-11 v Jeśli nie ma napięcia to układ elekrtyczny trzeba sprawdzić. Przekażnik masz za schowkiem, a bezpiecznik znajdziesz na rozpisce.

Jeśli pompka pracuje to odepnij przewód od niej i zobacz czy po przekręceniu kluczyka pompuje paliwo - trochę się wyleje ale sprawdzisz czy pompka tylko pracuje czy też pompuje. jeśli pompuje to albo ma za małą wydajność i nie jest w stanie przepchnąć paliwa, albo przewody są zatkane ( co raczej jest mało prawdopodobne bo na pompce jest filtr )

 

Jeśli jeszcze masz jakieś pytania to pisz. ( pompkę kupuj raczej nową, bo z tymi używanymi to różnie bywa, niby działa ale wydajność marna - jak nie masz kasy to kup sam wkład bez obudowy i przełóż sobie sam - tylko kupuj z tą rurką harmonijkową bo przy demontażu starej napewno ją zniszczysz - wkład za ok 150-200 zł będzie ok )

P.S Trochę ciężka na nową pompę założyć tą rurkę harmonijkową - tylko nie traktuj jej opalarką bo dziur narobisz. Wrzątek na ok 1 min, mocne palce, nikogo w okolicy żeby nie słuchał twoich kur...i do dzieła.

 

POWODZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pompki już się dobrałem i posprawdzałem ją. Kupiłem nową ale dzięki :cool2: Jeśli stara pompka napełnia odkręcony pojemnik filtra normalnie (jak akurat działa) a zakręcony filtr może do połowy to problem jest w niej czy w układzie filtr-vp44 są jakieś problemy? Ile się spodziewać że trzeba będzie kręcić przy odpalaniu przyjmując że wszystko się zapowietrzyło bo nie chciałbym pompy wtryskowej katować bo jest świeżo po regeneracji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pompka napełnia Ci do połowy przy zakręconym filtrze to się nie przejmuj, nawet jak jej nie zalejesz paliwem to jak będziesz kręcił auto powinno zapalić. Ja jak ostatnio wymieniłem pompkę to ok 20 sekund kręciłem i zapalił bez napełniania filtra , od razu ładnie pracował bez przerywania. Natomias jeśli po wymianie pompy ( i iczywiście jeśli masz paliwo i szczelny układ paliwowy ) auto nie zapali, albo będzie łapać i gasnąć no to już przyczyny trzeba szukać w innym miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie pomocy

Bmw e46 320d 136km

Wczoraj lece po trasie. Nagle auto przy 140 zbiło z mocy. Po 4 km zgaslo.

Dzis wzielem sie za bunie i okazalo sie ze pompa w zbiorniku niedziala. Bezpiecznik ok. Przekaznik ok. A brak napiecia na wtyczce od pompy. Zdemontowalem obudowe przekaznika i zwarlem go na krotko. Pompa ruszyla. A wiec niema sterowania przekaznikiem pompy.

Auto na zwartym przekazniku zapalilo.

Pojecia niemam co się mmogło stac.

Piszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdemontowalem obudowe przekaznika i zwarlem go na krotko. Pompa ruszyla. A wiec niema sterowania przekaznikiem pompy.

Auto na zwartym przekazniku zapalilo.

Najwidoczniej przekaźnik do wymiany

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.