Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam mały problem w mojej e36 niedawno padł elektryczny szyberdach. Na pierwszy rzut oka wygląda że nie ma zasialnia. Sparawdzałem bezpiecznik pod maską jest ok. sprawdzałem też probówka czy jest zasilanie na którymś z przewodów no ale niesty nie ma.

Czy ktoż miał podobny proble, ???

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
masz el.szyby czy tylko szyberdach jezeli masz szyby to czy one dzialaja jezeli szyby tez nie dzialaja albo nie masz elektrycznych to przepalil ci sie zapewne styk na przekazniku komfortu ktory znajduje sie po lewej stronie od kierownicy pod deska rozdzielcza o ile dobrze pamietam ida do niego dwa ciensze kabelki i dwa grubsze ewentualnie sprawdz bezpieczniki
Opublikowano
Jak kolega wyżej również stawiam na przekaźnik pod kierownicą... Miałem taki sam problem - po wymianie wszystko wróciło do normy... Pozdrawiam
Opublikowano

No to was panowie zaskocze ponieważ przekaźnik jest ok. zasilanie gubi gdzieś indziej. Prawdopodobnie w drodze do silnika szyberdachu.

NArazie nie mam czasu intensywnie działać przy aucie ale chyba nie obejdzie się bez schematu elektrycznego.

Z sieci śiągnąłem schemat ale troszkę się niezgadza z stanem faktycznym w aucie. Ma ktoś z was schemat do e36 z 91r. ???BArdzo by pomógł

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak zdejmiesz podbicie nad pedałami to zobaczysz takie plastikowe mocowanie gdzie będą przekaźniki. Jeżeli masz manual do e36 to tam w części elektrycznej są dokładne zdjęcia który to przekaźnik.
Opublikowano

Wielkie dzięki zrobiłem juz i działa.

Przepis na sukces dla tych którzy się z tym problemem spotkają:1. Wziaść plus z akumulatora i podać na bezpiecznik szyberdachu w skrzynce pod maką (bezpiecznik nr. 1)

2. Jeżeli szyberdach działa to wiadome jest że przekaźnik o którym wcześniej była mowa padł.

3. Odkręcamy ten duż plastik pod kierownicą co jest na pedałami i szukamy przekaźnika.

Jest to mały przekaźnik (często jasnoniebieski) do którego idą 4 przewody: 2 cienki: fioletowo - żółty i brązowy oraz 2 grube: czerwono - żółty i czerwony. Ten przekaźnik znajdyje się w takim plastiku razem z innym wysokim przekaźnikiem. Należy wysunać ten plastik i wyjąć interesujacy nas przekaźnik.

4. Następnie rozbieramy ten przekaźnik ściągając plastikową obudowę.

5. Szukamy peknięcie na zlutowaniu na płytce i lutujemy tak żeby nie połączyć z inną ścieżką płytki.

6. No i na koniec składamy przekaźnik, umieszczamy go na swoim miejscu i szyber powinien działać.

Tak bynajmniej było u mnie

E 36 316i 1993r bez szyb elektrycznych.

PS Z szybami elektrycznymi podobo jest tak samo

pozdrawiam

  • 9 lat później...
Opublikowano
Zrobilem wszystko według Twojej instrukcji i udalo mi sie go otworzyc ale moj przekaznik wygladal dobrze wiec zanioslem go elektrykowi i on powiedzial ze przekaznik jest dobry i funkcjonuje normalniem . Wiec gdzie moze byc problem?
Opublikowano
znalazłem problem:) nie mam prądu na bezpieczniku. jeżeli połączę go kabelkiem z innym bezpiecznikiem to działał. otwierał się ładnie ale przy zamykaniu miał dość duzy problem i musiałem mu reka pomagać ;/ pomyślałem ze to problem z prowadnicami wiec zacząłem je czyścic i fakt troche fyfu tam było. niespodziewanie silniczek zaczął mi sie grzać wiec go odłączyłem. po ostygnięciu i ponownym podłączeniu po chwili zaczął sie kopcic i teraz działą tylko w jedna str;/ wiec reanimacja jego chyba raczej nie ma sensu nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.