Skocz do zawartości

BMW e39 Touring problem zawieszenia NIVO


hreho

Rekomendowane odpowiedzi

witam moj problem polega na tym,że raz na jakiś czas zapalala mi sie kontrolka zawieszenia lecz to ignorowałem bo po ponownym odpaleniu auta problem znikał. Ostatnio ten patent juz nie działa i kontrolka pali sie cały czas wiec pojechalem na komputer (Gutman Hella) i pokazalo błąd 6: ZAWÓR SPUSTOWY, i teraz moje pytanie gdzie on może byc i jak wygląda???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zawór spustowy masz tam gdzie jest sprężarka w tej obudowie pod kołem zapasowym, a tak dokładniej to są dwa zawory spustowe do których dochodzą rurki przez które leci powietrze, czerwona i niebieska, lewy i prawy miech. Są to zawory elektromagnetyczne, które są sterowane napięciem gdy maja się otworzyć w momencie wtłaczania powietrza do miechów, lub jego spuszczania. Kiedy auto ma swój poziom zawór jest zamkniety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja też mam problem ze swoim NIvo - po jednej stronie ( lewa patrząc od tyłu auta ) po nocce auto obniża mi się o kilkanaście mm ( słychać pompę rano po uruchomieniu auta ), natomiast po 2,3 dniach stania siada dość mocno, tak że nadkole zaczyna zachodzić poniżej górnej krawędzi koła.

 

Nie mam żadnych błędów w kompie, nie zapala mi się komunikat o błędzie Nivo. Obstawiacie do wymiany dziurawy miech czy coś innego?

 

U "normalnych" mechaników są problemy ze sprawdzeniem tego, natomiast serwis ze swoimi cenami i podejściem mi się nie uśmiecha...

 

Z góry dzięki za info.

 

POzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że jest gdzieś nieszczelność, być może poducha już puszcza a jej wymiana na nową to dość spory koszt. Może gdzies na połączeniach,może zawory nie trzymają ? U mnie nie muszę wkładać kluczyków w stacyjke aby podpompowało poduchy. Kluczyki leżą w domu, auto zamkniete a i tak nieraz słyszę jak podpompuje kompresor, samoczynnie. Dziwi mnie to, że u was jest odwrotnie, trzeba przekręcić kluczyk i dopiero rusza kompresor? A co jak auto postoi z 2 miesiące na przykład, to co tył opadnie całkiem na ziemię?

 

Ja bym sprawdził połączenia najpierw. Woda z mydłem i spryskać połączenia, mozna do tego wykożystac np. spryskiwacz po płynie do szyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jestem skazany na serwis - niestety nikt inny nie sprawdzi tego w mojej okolicy wystarczająco dokładnie ( aby nie wymieniać wszystkiego po kolei, a na koniec dowiedzieć się, że do wymiany był najtańszy element ).

 

Generalnie jeśli auto np. stoi kilka dni, to opada do pewnego poziomu i niżej już nie chce :D . Mnie z kolei dziwi, że u Ciebie pompuje zawieszenie, gdy auto stoi z wyłączonym zapłonem z kilku powodów:

 

- po pierwsze primo - jeśli układ jest szczelny, a auto stoi w tej samej pozycji to pompa, biorąc to na logikę, nie powininna pompować poduch, gdyż nie ma takiej potrzeby

 

- po drugie primo - jeśli Twoje auto będzie stało np miesiąc to ciekawe jak będzie wyglądał akumulator po miesiącu pompowania poduch bez ładowania go w czasie jazdy :D

 

Pozdr

 

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tak mam jak opisałem wcześniej. Auto posiadam 7 miesiecy i moze z 10 razy do tej pory słyszałem kompresor. Na szczęście mam dość szczelny układ i raz na 5 dni jak mi napompuje kompresor przez te 5 sekund, aby wyrównac poziom przy tak małym poborze prądu jaki bierze, to niech nawet stoi 2 miesiące to nie wyładuje akumulatora, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego npptma , nie musisz jexdzic po serwisach, jeśli opada jedna strona to na 100procent walnięta jest poducha . Kup nową i każdy mechanik to wymieni, stosunkowo prosta sprawa a jak masz jakiekolwiek pojecie mechaniczne i jakieś klucze to możesz sam spróbować, pół godzinki i stówa w kieszeni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie z kolei dziwi, że u Ciebie pompuje zawieszenie, gdy auto stoi z wyłączonym zapłonem z kilku powodów:

 

- po pierwsze primo - jeśli układ jest szczelny, a auto stoi w tej samej pozycji to pompa, biorąc to na logikę, nie powininna pompować poduch, gdyż nie ma takiej potrzeby

 

- po drugie primo - jeśli Twoje auto będzie stało np miesiąc to ciekawe jak będzie wyglądał akumulator po miesiącu pompowania poduch bez ładowania go w czasie jazdy :D

Nivomat przez 15 minut po wyłączeniu zapłonu jest w stanie podtrzymania, w tym czasie może dokonywać jeszcze regulacji wysokości, np. na skutek wysiadania osób lub wyjmowania bagażu, po 15 minutach przechodzi w stan uśpienia. Pierwszym sygnałem budzącym sterownik jest sygnał włącznika drzwiowego, jeśli z jakiś względów sygnał ten nie dotrze do sterownika następny w kolejności jest zacisk 15 czyli zapłon. Włącznik drzwiowy jest pierwszy, aby szybko dokonać regulacji przed rozpoczęciem jazdy, ponieważ czasy reakcji sterownika w czasie jazdy są odpowiednio dłuższe, aby szybkie zmiany wysokości zawieszenia(wywołane przyspieszaniem i hamowaniem) nie wpływały na regulację i nie przeciążały kompresora, a to czy dopompuje zależy nie tylko od szczelności, pozycji, ale także od temperatury powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam juz u sibie działającą INPE i rozkminilem zawias, miałem przerwany jeden przewód prądowy, po zlutowaniu wszystko dziala do tego obnizyłem trochu tyl dzieki temu kozackiemu programikowi a teraz trzeba szukac sprezyna na przod ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.