Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, mam pytanie.

 

Ostatnio zamówiłem sobie stabilizator obrotów PD 30. Wszystko ładnie podłączone, ustawia obroty elegancko lecz mimo wszystko gdy silnik jest zimny obroty falują, później już gdy stopniowo się zagrzewa to w miarę obroty się stabilizują oraz, co ciekawe, wskazówka obrotów się przesuwa (gdy jest już w pozycji pionowej, tak jak powinno mieć BMW ma 1100). Nie chodzi mi o to że są duże obroty wtedy itd. tylko dlaczego w miare nagrzania ona idzie do góry i dlaczego na zimnym mimo wszystko falują obroty. Wcześniej obroty falowały różnie. Na zimnym, na ciepłym.

 

Mam również taki problem że gdy nawet silnik sie nagrzeje, zgaszę go, to po ponownym odpaleniu znów falują :x

 

Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć? :idea:

PONIŻEJ MOJE BMW E 36 318 - 1992 / PB + LPG

http://img41.imageshack.us/img41/3555/dlabig012kopia.jpg

Opublikowano
Temat wałkowany wielokrotnie. Falowanie obrotów to temat rzeka. Przyczyn może być wiele. kable, świece, silniczek krokowy itp. Poszukaj na form :search: Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DOKŁADNIE. Przedewszystkim wypiernicz to gówno co zamontowałeś. po drugie sprawdź stan dolotu, czy jest szczelny, nie ma żadnego lewego powietrza.

Obroty falują na gazie i na benzynie czy tylko na gazie?

 

PZDR>

Opublikowano

Ale słuchajcie ta sytuacja ma tylko miejsce podczas pracy na gazie. Praca na benzynie jest idealna. Zero falowania, obrotomierz na biegu jałowym wskazuje ok. 850-870.

 

Na gazie natomiast obroty falują a po jakims czasie, w miare podnoszenia się wskazówki temp się stabilizują lecz idą coraz wyżej. 1000-1050-1100-1150.

Może problem jest w tym, iż kable od PD 30 są na wierzchu i się grzeją? Co myślicie?

PONIŻEJ MOJE BMW E 36 318 - 1992 / PB + LPG

http://img41.imageshack.us/img41/3555/dlabig012kopia.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możę coś źle podłączyłeś???? Przy gazie to może coś nie tak z regukotrem może być lub a silnikiem krokowy gazu.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jedynak, ale kolega pisze ze na bezynie jest ok, wiec mycie krokowca nie pomoze. jest cos na gazie wiec tutaj szukalbym problemu.

 

PZDR>

Opublikowano

REGULACJA ŚRUBOKRĘTEM DZIAŁA WIĘC WYDAJE MI SIE ŻE JEST DOBRZE PODŁĄCZONE. NA BENZ I NA GAZIE SĄ RÓŻNE OBROTY. NP GDY PRZEŁĄCZĘ NA GAZ GDY MAM TEMPERATURĘ W PIONIE TO SĄ OBROTY 1150-1200. NATOMIAST NA BENZ 900.

 

Jutro wrzuce zdjęcie jak u mnie wygląda podłączenie.

PONIŻEJ MOJE BMW E 36 318 - 1992 / PB + LPG

http://img41.imageshack.us/img41/3555/dlabig012kopia.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty masz instalację z silnikiem krokowy, więc może podjedź po prostu na regulację do gazownika, bo pewnie trzeba reguktor wyregulować. U mnie nie ma problemu z obrotami.

 

PZDR>

Opublikowano
Regulacje robiłem 5 dni temu u znajomego gazownika. Gaz został wyregulowany lecz był już wtedy dość ciepły silnik więc obroty się trzymały.

PONIŻEJ MOJE BMW E 36 318 - 1992 / PB + LPG

http://img41.imageshack.us/img41/3555/dlabig012kopia.jpg

Opublikowano

TAK PODŁĄCZONY MAM STABILIZATOR OBROTÓW PD 30.

http://imageshack.us/a/img803/9188/dlabig012.jpg

http://imageshack.us/a/img521/2187/dlabig011.jpg

http://imageshack.us/a/img547/8153/dlabig010.jpg

http://imageshack.us/a/img853/8970/dlabig009.jpg

PONIŻEJ MOJE BMW E 36 318 - 1992 / PB + LPG

http://img41.imageshack.us/img41/3555/dlabig012kopia.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz silnik krokowy nie podłączony, do tego śruba i jeszcze jakieś gówno co Ty zamontowałeś. I jak ty chcesz by to działało. Wypiernicz śrubę i to ustrojstwo, podłącz silnik krokowy, jedź na regulację i będzie gitara.....Ja przy takim samym silniku nie mam problemu z obrotami na gazie i na beznynie. No na gazie są małe wahania w okolicach +- 50obrotów na minutę, wiec bardzo minimalnie, co przy tego typu silnikach (przeplywomiesz klapkowy i instalacja II generacji) się zdarza.

 

PZDR>

Opublikowano
Masz silnik krokowy nie podłączony, do tego śruba i jeszcze jakieś [bAD] co Ty zamontowałeś. I jak ty chcesz by to działało. Wypiernicz śrubę i to ustrojstwo, podłącz silnik krokowy, jedź na regulację i będzie gitara.....Ja przy takim samym silniku nie mam problemu z obrotami na gazie i na beznynie. No na gazie są małe wahania w okolicach +- 50obrotów na minutę, wiec bardzo minimalnie, co przy tego typu silnikach (przeplywomiesz klapkowy i instalacja II generacji) się zdarza.

 

PZDR>

 

Ale ile lat ma Twoja instalacja? Moja 3 i wiem, że wlasnie po 3-4 latach zaczynaja się problemy w BMW. Silnik krokowy jest podłączony bo na benzynie wszystko działa. Regulacja na gazie działa przez wyzej wymieniane urządzenie PD 30 więc tez jest niby ok.

 

Gdy samochód chodzi na gazie sam silnik krokowy nic nie robi. Dlatego podłączyłem pod niego emulator żeby zaczął 'działać' tj. trzymać obroty. Tylko nie wiem dlaczego te obroty trzyma dopiero po lekkim rozgrzaniu a nie od razu. Regulacja gazu była robiona i to nie raz. Na gazie od jakiś 6-7 miesięcy obroty skaczą do nagrzania się silnika, a na benz silnik jeździ idealnie cały czas.

PONIŻEJ MOJE BMW E 36 318 - 1992 / PB + LPG

http://img41.imageshack.us/img41/3555/dlabig012kopia.jpg

Opublikowano

Dobra ,po 1 wyrzuć ten stabilizator czegoś tam bo to do gaźnikowych hond czy VW ,silnik krokowy chodzi zarówno na gazie jak i pb tak samo,czyli stara się utrzymać obroty ,

po przełączeniu na gaz centralka LPG emuluje opór podobny do wtrysków wiec ecu "nie wie" ze chodzi na LPG,

na parowniku masz śrubę regulacji mieszanki wolnych obrotów -czyli ile gazu ma lecieć cały czas ,

 

odpowiednia dawkę powietrza do tego lecącego lpg dozuje silnik używając krokowca ,biorąc pod uwagę obroty ,przepływ powietrza i ilość tlenu w spalinach , i na podstawie tych danych stara się utrzymać wolne obroty i są tu 2 opcje:

 

-za dużo paliwa(lpg ) sonda widzi za bogato otwiera krokowy aby mieszanka miała właściwe proporcje i niedopalona nie zapalała sie w katalizatorze

-za mało lpg sonda widzi ubogo trzeba odjąć powietrza aby nie wypalało gniazd zaworowych

 

przy 1 opcji za wysokie obroty ,przy 2 szarpanie-za niskie obroty

 

Rozwiązanie to tak jak inni radzili wyrzuć to ustrojstwo ,pojedz do dobrego gaziarza (silnik krokowy od gazu-regulujący przepływ gazu też działa w zależności od lambdy ale musi być dobrze ustawiony) dobry gaziarz powinien to ogarnąć podpinając lapka na 5min ,radze też sprawdzić sonde lambda jak ta szwankuje to nic nie bd dobrze działać,a jak chcesz tym samochodem jeździć normalnie radze zainwestować w sekwencje 600-700zł zestaw pod maskę,ale na 2 generacji też sie da ,ale tak jak mowie znajdź DOBREGO gaziarza

Opublikowano
A mój kolega ma 318 m43 z gazem na elektronicznym krokowcu chyba gaz 3 gen. na benzynie auto pracuje ok równo na gazie jest różnie zależy gdzie zatankuje gaz jak zatankuje na stw to obroty minimalnie falują na zimnym i ciepłym silniku a jak na orlenie to minimalnie tylko na zimnym i sam gaziarz mu powiedział że są różne stacje i różne paliwo jedno gorsze drugie lepsze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
instalacja? Moja 3 i wiem, że wlasnie po 3-4 latach zaczynaja się problemy w BMW. Silnik krokowy jest podłączony bo na benzynie wszystko działa. Regulacja na gazie działa przez wyzej wymieniane urządzenie PD 30 więc tez jest niby ok.

 

Gdy samochód chodzi na gazie sam silnik krokowy nic nie robi. Dlatego podłączyłem pod niego emulator żeby zaczął 'działać' tj. trzymać obroty. Tylko nie wiem dlaczego te obroty trzyma dopiero po lekkim rozgrzaniu a nie od razu. Regulacja gazu była robiona i to nie raz. Na gazie od jakiś 6-7 miesięcy obroty skaczą do nagrzania się silnika, a na benz silnik jeździ idealnie cały czas.

 

ja mam instalację już 10 lat i wszystko hula. Ja nie mówie o krokowcu od silnika tylko od gazu, tzw aktuator. Masz to przy obudowie filtra powietrza. nie jest podłączony. A powinien. Przed nim masz jeszcze śrubę tylko nie wiem na co ona skoro jest aktuator. I pewnie niepodłączony aktuator robi jakiś problem. Znajdz jakiegoś dobrego gazownika w rejonie, po ten co regulował tobie to jakiś kowal, skoro nie zauważył ze aktuator nie podłaczony.

 

PZDR>

Opublikowano
albo taki gaziarz że się elektroniki nie czepia i odłączył i wstawił śrubę bo tylko taki umie regulować ,i tym sposobem sprawił że jest to teraz instalacja 1 generacji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale zeby wyrzucił tego krokowca, a tak może jest zawieszony w pozycji prawie zamkniętej wiec nie ma prawa to chodzić dobrze.

 

PZDR>

Opublikowano

ok, dzieki za porady :)

udam się do jakiegoś innego gazownika.

PONIŻEJ MOJE BMW E 36 318 - 1992 / PB + LPG

http://img41.imageshack.us/img41/3555/dlabig012kopia.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.