Skocz do zawartości

X5 E70 3.0d , VTG - błędy od rezystora klasyfikacji


SylwesterD

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...
Dzien dobry. Uwaznie przeczytalem wpisy dotyczace VTG. Moja Bunia e70 2007 3,0 D w czasie opadow deszczu (i tylko jak pada) pokazuje 4x4, DSC, ABS, EBV failure oraz Restraint System Electronics! Stop car carefully. Zas na tablicy wyswietla ikony podswietlonego na czerwono samochodu na podnosniku, bledow 4x4, ABS, blędu poduszki, niezapiętych pasów, czujników ciśnienia w oponach oraz błędu silnika. Dodatkowo przestają działać szybkościomierz i obrotomierz, działają przednie wycieraczki, których nie można wyłączyć, ale auto jeździ. Pobyt w ASO poza fakturą na 1000 zl za "naprawę wiązki" pomógł na 70 km jazdy kiedy zaczęło podać... Uprzejmie proszę doświadczonych Forumowiczów o poradę. Opis pasuje do problemów z VTG ale powyższe ma miejsce wyłącznie gdy pada deszcz. Dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie śledzących wątek,

po długim dochodzeniu sprawa zdiagnozowana i rozwiązana :cool2: . Zmieniłem nazwę tematu aby był bardziej przydatny dla przyszłych szukających. Zatem do rzeczy.

 

Pojawiające się błędy raczej nie miały wiele wspólnego z myciem auta. Występowały także w porze suchej. Przyczyna jest związana z naszym kochanym napędem XDrive.

Skrzynia rozdzielcza napędu wyposażona jest w elektryczny silnik nastawczy [patrz rys., 10], przy którym to występuje nasz opornik klasyfikacji [patrz rys., 12] jak kto woli. Rezystancje silnika nastawczego jak i rezystora są od siebie zależne. Być może powinny się równoważyć w obwodzie (tu może ktoś zgłębi temat, bo z elektrotechniki nie czuję się za mocny i mogę pisać bzdury :)) Tak czy inaczej niespójność tych rezystancji powoduje wywalanie do komputera wielu błędów, m.in. 4x4, ABS, DSC, hamulca ręcznego a nawet pompy paliwa.

Początkowo po podłączeniu innego sprawnego silnika diagnoza brzmiała: silnik nastawczy do wymiany (koszt nowego ok 3 000 zł WTF? :duh: , a całej skrzyni rozdzielczej ponad 8 000 zł), jednak po programowaniu sterowników i ponownej zmianie na rzeczony silnik zachowane zostały ustawienia z tego poprawnie działającego. Błędy zniknęły i na razie ni widu ni słychu.. Dam znać jak pojeżdżę dłużej. Mam nadzieję, że temat na amen zakończony. Starałem się jasno opisać problem, może ktoś skorzysta.

 

P.S. Ten przypadek utwierdza mnie w przekonaniu, że czysta mechanika zawsze będzie pewniejsza od nawet najnowocześniejszej elektroniki. Chyba z napędem Quattro nie możemy się równać, choć tego drugiego nie znam z autopsji. xDrive < Quattro

 

pozdrawiam,

Sylwek

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/y/w/278.png

 

 

Ten sam problem mialem w mojej EX E53, problem tak samo rozwiazany, jedynym kosztem bylo zdobycie nowej skrzynki rozdzielczej na podmiane aby zaprogramowac stara.

Pozniej sprzedalem ta nowa a na starym odwroconym trybie nastpne kilometry smigac

:-). A jak slysze teksty w serwisach albo u niektorych mechanikow, ze ja sie tego nie tykam, nie podejmuje itp to krew zalewa. To nie sa mechanicy tylko wymieniacze podzespolow. W serwisie np skrzyni biegow naprawic nie mozna, bo jest ponoc nie naprawialna, za to stara chca z powrotem chetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz, nie moge sie tutaj z toba zgodzic. Warsztat badz servis wykonujac naprawe musi dac na to gwarancje. Niestety zerwane zebatki to ostatni etap degradacji skrzynki wewnatrz. Nie mozna klientowi okrecac zebatki nie wiedzac co jest w srodku. Wiem o czym pisze poniewaz tym sie zajmuje. Jesli chcesz to robic sam, ok, nie ma problemu....ale jako servis czy warsztat...no nie mozna. Mozna zniszczyc inne podzespoly auta jak: skrzynie, dyferencjaly. Dlatego tez, z racji kosztow ewentualnych napraw, warsztaty nie wyspecjalizowane, nie chca sie tego podejmowac, a jesli juz, to na pewno nie okrecaja zebatki :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie moge sie tutaj z toba zgodzic. Warsztat badz servis wykonujac naprawe musi dac na to gwarancje. Niestety zerwane zebatki to ostatni etap degradacji skrzynki wewnatrz. Nie mozna klientowi okrecac zebatki nie wiedzac co jest w srodku. Wiem o czym pisze poniewaz tym sie zajmuje. Jesli chcesz to robic sam, ok, nie ma problemu....ale jako servis czy warsztat...no nie mozna. Mozna zniszczyc inne podzespoly auta jak: skrzynie, dyferencjaly. Dlatego tez, z racji kosztow ewentualnych napraw, warsztaty nie wyspecjalizowane, nie chca sie tego podejmowac, a jesli juz, to na pewno nie okrecaja zebatki :D

 

Ja nie mowie o konkretnej zebatce tylko podaje ogolnie.

Czy nie lepsze byloby podejscie warsztatu na zasadzie.

Prosze Pana:

Ma Pan do wyboru dwie opcje

1. Uszkodzona jest zebatka mozemy ja obrocic, zaprogramowac reduktor i jedzie Pan dalej, placi Pan x zl, nie dajemy gwarancji itp.

2. Uszkodzona jest zebatka w reduktorze, wymianiamy reduktor, placi Pan 20 razy x zl dajemy gwarancje i jedzie Pan dalej.

 

Chodzi mi o to, ze podejscie warsztatow zmienilo sie diametralnie, oczywiscie nie wszystkich.

Jest taki program w tvn turbo "Bedzie Pan zadowlony" idealnie oddaje to co chcialem wyrazic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak jest PL ale w UK nie da rady tak. Odszkodowania za zle wykonana usluge tak poważnej sprawy jak naped 4x4, nawet jesli kient sie na to zgodzil, sa niebotyczne. Nie mozna i koniec. Wykonujesz usluge poprawnie badz wcale. Jako, ze mieszkam w polnocnej czesci Anglii, jest wiele osob z roznych zakątków kraju, przyjeżdżających na na naprawe. Nie mozna jako warsztat okrecac zebatki nawet jesli wlasciciel o tym wie. Ja wiem do czego zmierzasz, bardzo czesto mozna zrobic cos taniej badz prościej, czasami po prostu prawo tego zabrania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam mam gorącą i pilną prośbę do'' SylwesterD'' czy mozna prosic o kontakt panskiego kolegi mechanika który zdiagnozował Pański problem z błedem napedu xdrive ? mam podobną usterkę pokazywało na skrzynkę rozdzielacza a po wymontowaniu jej i podłaczeniu pod napięcie działa bez zarzutu a w aucie podpięta nie działa czekam na odp pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich,

podepne się pod temat, przy mojej e70 2011r. jest podobny problem ,ASO stwierdziło usterke skrzynki rozdzielczej ale moja bunia szarpie tylko przy mocnym skręcie i to tylko ruszając z miejsca ,na prostych kołach wszystko jest ok, ruszając z miejsca jak i w trakcie. Myślicie że wymiana VTG to najlepsze rozwiązanie? Podpowiedzcie coś panowie, silnik to 40d, przejechane dopiero 117tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej OE BMW 83 22 0 397 244 - 140 zł

Co do samej zmiany to w korpusie masz korek spustowy. Nie pamiętam już czy trzeba ściągnąć olej przez rurkę czy zlatuje grawitacyjnie.

 

http://s1.fotowrzut.pl/PQOFSS9IKE/2.jpg

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam kogos kto przeprowadzil akcje serwisowa w bmw x5 e70 2010 nr akcji 0026 23 01 00

akcja dotyczy wymiany walu przedniego

czy jeżeli jest uszkodzony ten wal to może się tym objawiać ze samochod dziwnie podskakuje z przodu

tak jakby kola były jajowate

bardzo bym prosil o jakas podpowiedz odnośnie tego tematu

bo nigdzie na forum nikt chyba tego nie poruszył

siedze i szukam ale nic nie znalazłem

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej

skrzynia biegow

tez mam e 70 2010 77 tys przebieg

i w tej sprawie dzwoniłem do producenta tych skrzyni

bmw leje olej shella

a tak naprawdę ma być wlany olej producenta tych skrzyni czyli zf

można go kupic w firmie inter cars która współpracuje z producentem tych skrzyni

oczywiście caly komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam kogos kto przeprowadzil akcje serwisowa w bmw x5 e70 2010 nr akcji 0026 23 01 00

akcja dotyczy wymiany walu przedniego

czy jeżeli jest uszkodzony ten wal to może się tym objawiać ze samochod dziwnie podskakuje z przodu

tak jakby kola były jajowate

bardzo bym prosil o jakas podpowiedz odnośnie tego tematu

bo nigdzie na forum nikt chyba tego nie poruszył

siedze i szukam ale nic nie znalazłem

pozdrawiam

Nie wiem, anie łatwiej zajechać do serwisu, ja do swojej miałem inna akcję zajechałem i wszystko wytłumaczyli. Mogą być takie objawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

przy okazji podłączenia do komputera, mechanik zczytał mi błąd VTG (klasyfikacji rezystora).

Rozwiązanie, jak już na początku tego wątku przeczytałem, to wymiana oleju w rodzielaczu / transferboxie. I tu mam pytanie - ok 3 miesięcy temu wymieniałem olej w skrzyni biegów (tylko mechanik nie zrobił po tym kasowania adaptacji skrzyni). Pytanie czy to jest to samo, czy w skrzyni są dwa miejsca na olej ?

 

 

może brzmi jak pytanie laika ale narawdę nie wiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skrzynia biegow to jedno, odpowiedzialna za zmiane biegow, reduktor to drugie, odpowiedzialny za naped 4x4. Zarowno skrzynia jak i reduktor ma inny olej, inne korki oraz inne procedury adaptacji/wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.