Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Jestem tu nowy, od niedawna stałem się posiadaczem e36 Compact 318TDS, 305 tys. km 1997 Rok

Mój problem polega następująco, zacznę od objawów:

- Kopci na czarno,

- Problem z odpalaniem (ciężko pali) na zimnym na ciepłym troche lepiej, dzisiaj rano miałem tak że myślałem że już w ogóle nie odpali bo nagrzewałem świece kilka razy a jak kręciłem to jak by lekko łapał i pod dłuższym czasie kręcenia taki ślizg jak by i nie kręcił po powrocie stacyjką do startu znów to samo ale po pewnym czasie dał rade,

- Delikatne stuki w silniku (raczej nie metaliczne) na wolnych obrotach przy wyższych jest niesłyszalny,

Więc pomyslałem że to wtryski,

oddałem samochód do serwisu Diesel tak przesiedział 3 tyg bo nie wiedzieli co mu jest diagnostyka wykazała że pompa sprawna, wtryski sprawne, świece sprawne, więc go odebrałem i postanowiłem szukać innego mechanika ale przed tym chciał bym może sam zlokalizować problem przy waszej pomocy,

Moje sugestie:

Rozrząd? zaznaczę że mam na łańcuszku ,

Pomóżcie

Opublikowano (edytowane)
raczej wykluczam sadze w wydechu obstawiam zkonczona glowice lub sodelub jeszcze przewtawiony poczatek wtrysku paliwa poczytaj ksiazke sam naprawiam nsamochud bmw Edytowane przez jedynakk
jedynakk
Opublikowano

Ta diagnostyka-jakie dała wyniki w kwestii kąta wtrysku i dawki? Mieli do tego komp? Jeżeli nie-to znajdź kogoś z kompem (najlepiej DIS).

Sprawdź wszystkie weżyki podciśnieniowe-czy są poprzyłączane (i nie pozamieniane).

Sprawdż też rezystancje wtrysku sterującego (na 3 cyl.powinien byc)-rezystancja 100-130 ohm.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Dodaje filmik

 

Grzać świece możesz dłużej (to, że lampka zgaśnie wcale nie znaczy, że świece nie grzeją - one grzeją przez jakieś 15-20sekund po zgaśnięciu lampki).

Bardziej mnie martwi nierówna praca silnika - obroty w/g mnie nie są stabilne.

 

pozdr.

 

Mariusz

Opublikowano

z tymi mechanikami jest tak maja dane biakie na jakie cisnienie ma byc ustawiony wtrysk a przy wyje...anym wtrysku to ustawienie nie dziala spotkalem sie z tym ze po operacji ustawiania wtryskow silnik ciezko palil naWET BARDZO CIEZKO

nominalne cisnienie 16 barow na wtrysk

jedynakk
Opublikowano
Według mnie problem leży w dawce paliwa ( ewentualnie zasyfionym nastawniku). Masz prawdopodobnie za dużą dawkę paliwa , wtedy są problemy z odpaleniem i potrafi kopcić przy odpalaniu i przygazowaniu. Tak jak pisali koledzy wyżej poszukaj w okolicy kogoś z DISem i niech porządnie ustawi ci dawkę. Ja mam dobrego speca od ropniaków , ale w Białymstoku , to raczej ciebie nie urządza.
Opublikowano
przyczyn njest kopa dlaCZEGO TAK przychodzi mi na mys padniete wrtyski czy nawet pompa czujnik temperatury cieczy powietrza przestawiony poczatek wtrysku paliwa jest tego w chuk najlepiej trzeba wydziec a puzniej znalesc przyczyne sorki tak nie pomoge
jedynakk
  • 1 rok później...
Opublikowano

Po roku moich zmagań, moim problemem był

1. wtrysk lał,

2. Jedna świeca nie grzala (maxgear wytrzymała tylko dzień taki szajs),

3. Wężyk do kolektora ssacego nie był podłączony to była główna przyczyną braku mocy nie mogłem w to uwierzyć, że takie gówna może być przyczyną,

 

Mechanicy nie mogli znaleźć takich drobnych awarii do których doszedłem sam po roku.

Opublikowano
Akurat ten wężyk (od MAP sensora) jest bardzo ważny- mierzy pod- i nadciśnienie w kolektorze ssącym i jego wskazania są jednym z glównych parametrów przy ustalaniu dawki.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Po roku moich zmagań, moim problemem był

1. wtrysk lał,

2. Jedna świeca nie grzala (maxgear wytrzymała tylko dzień taki szajs),

3. Wężyk do kolektora ssacego nie był podłączony to była główna przyczyną braku mocy nie mogłem w to uwierzyć, że takie [bAD] może być przyczyną,

 

Mechanicy nie mogli znaleźć takich drobnych awarii do których doszedłem sam po roku.

 

 

Mam to samo i dzięki, że napisałeś co się stało:) Czyli ja zajmę się wtryskami, a nie pompą paliwa i połową auta jak to mechanicy wymyślili

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.