Skocz do zawartości

N42 2.0 benz zapach olej


tmielczareke46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :)

 

Mam pewien problem. Podczas postoju czasami czuć w kabinie zapach spalonego oleju. Spojrzałem na silnik mam mikro wyciek z 2 elektrozaworów ,które wchodzą do głowicy ale to doslownie zapocenie kwestia wymiany 2 oringów. Chodz zauwazylem ze przewód na dole silnika jest wilgotny. Po stronie kolektora z pod pokrywy suchutko nic nie leci.

I teraz pytanie skad ten zapach?? Auto nie kopci na niebiesko. Czy moze delikatnie poleciec na pasek a on rozchlapie gdzies dalej?? Może ktoś miał podobne przypadki i pomoze:)

 

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakim cudem olej ze wspomagania miałby kapać na kolektor wydechowy żeby było czuć spalony olej ?

Prawdopodobnie masz nieszczelność pompy vacuum, stamtąd ładnie olej wypływa i kapie na kolektor wydechowy, dlatego czuć spalony olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-N42/LHD/N/2002/june/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/

 

Numer 2, z tyłu silnika, trzeba zdemontować obudowę filtra nawiewu, osłonę nad cewkami i dopiero można jakoś próbować się do niej dostać.

Opis demontażu jest w TIS-ie, niestety TIS-a online już chyba nie ma, pozostaje tylko gdzieś poszukać na necie, sciągnąć i zainstalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
musialbys upewnic sie gdzie jest przeciek, tzn: czy na uszczelce pompa-blok silnika albo pokrywka samej pompy.dojscie bardzo ciezkie.sprawdz malym lusterkiem gdzie jest wyciec aby (tak jak ja) nie robic tego dwa razy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz:) postaram sie to zdiagnozowac w sobote i dam znac z jakim skutkiem:) kupie w aso na wszelki wypadek uszczelke tej pompy.

 

Dzwoniłeś, że takie coś mają? Mi powiedzieli, że nie ma nic takiego i zaproponowali nową pompe za jakąś niestworzoną sumę $

Przedtem wymieniałem o'ring przed pompa, ale nic to nie dało bo ciekło z samej popmy. Oddalem do mojego mechanika, sam uszczelnił vacum i jest spokój. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.