Skocz do zawartości

[330xd/2003r.] Urwane klapki kolektora


pokorski

Rekomendowane odpowiedzi

Bez klapek moje przeszlo w Niemczech AU bez problemu,,,,ba nawet gosc sie zdziwil ze niemam zielonej plakietki....takie dobre wyniki spalin.

A na drodze dym zostawia i to spory.... :? :mad2:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Troche mnie zmartwiles, sam mam 330xd 204km z 2003 i 160k przebiegu i myslalem o pozbyciu sie tych klapek, ale mi proponowanon wymiane calego kolektora, a koszt rzedu 2tys w samochodzoe wartym 25 jest nieciekawa opcja, z uwagi na to, ze planuje ja sprzedac do maja... Sam juz nie wiem, nie chcialbym narobic sobie klopotu

SPRZEDAM : komplet zderzaków ori e92 (barberarot metallic)


Moje e92 : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=214546

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo jakub, przechodzisz sam siebie...

W 316i powinno nie byc kol idac twoim tokiem myslenia...

 

Pracujesz na etacie czy prowadzisz firmę?....bo mam wrażenia że o dyr finansowego nawet się nie otarłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wiem do czego teraz pijesz? Jaka Ci roznice robi, gdzie pracuje?

Ty juz w ktoryms topicu sie popisywales ile to nie zarabiasz i kim nie jestes ale mi do tego bardzo daleko, i nie patrze na ludzi akurat przez ten pryzmat.

 

Jak widac mozna tak jak Ty, zarabiac duzo a wciaz byc zarozumialym dupkiem.

 

Ty jako grafik, rozumiem, ze o dyrektora finansowego sie otarles? Wczoraj w windzie jak jechal po paczki na sniadanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo jakub, przechodzisz sam siebie...

W 316i powinno nie byc kol idac twoim tokiem myslenia...

 

Pracujesz na etacie czy prowadzisz firmę?....bo mam wrażenia że o dyr finansowego nawet się nie otarłeś...

 

Ja mam 20cm, kto ma dłuższego :lol: ?

 

Akademicka dyskusja z naprawdę poważnymi argumentami. Szczególnie, że twoje legły już dawno w gruzach :lol:

 

W ten sposób próbujesz zrekompensować braki w męskości czy też inne kompleksy ? Na każdym kroku próbować kogoś zdyskredytować i ośmieszyć, samemu będąc przy tym nie lada ekspertem jest naprawdę żenujące. A moda na internetowych ironicznych moralizatorów dawno przemineła :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie , temat z klapkami to temat rzeka, został on poruszony prze zemnie w 2009r. Jakaś ewolucja nas obejmuje i wiedzy przybywa. Tematu do którego został wklejony tu link nie edytowałem , doszedłem do wniosku , że ktoś zainteresowany jeśli przeczyta temat od A do Z wyciągnie wnioski i zauważy że z biegiem czasu wypracowane zostały nowe stanowiska co do klapek. Temat jest obszerny i większość która w niego wchodzi nie czyta wszystkiego , dlatego podejmuje dyskusję z zakresu na który akurat trafiła wchodząc wybiórczo w temat.

 

Dzisiaj po wielu latach doświadczeń , praktycznie z wszystkimi silnikami diesla od BMW :D mogę powiedzieć co sądzę na ten temat.

1- Nie są to klapki gaszące . Ponieważ klapa gasząca zamyka szczelnie dolot, co powoduje ,przy ruchu tłoków w dół budowanie podciśnienia w dolocie , to zaś przekłada się na ograniczenie bezwładności silnika przy gaszeniu . Silnik jest 16 zaworowy ,czyli po 2 zawory ssące na tłok i oczywiście 2 wydechowe.Klapki są umieszczone w jednym z dwóch dolotów na tłok. Zatem czy są otwarte czy zamknięte , powietrze swobodnie dostaje się do cylindrów. Nie ma podciśnienia nie ma zmian w gaszeniu. Proste.

2- Klapki również nie działają w kierunku zmniejszenia objętości dolotu na niskich obrotach ,co teoretycznie pozwoliło by skrócić czas uzyskania zadanego programowo ciśnienia , fizycznie w kolektorze i poprawę " dołu". Jak to ?

Ano tak . Wyobraźcie sobie dolot dwu kanałowy , taki jak jest seryjnie do jednego cylindra .

W połowie jednego z dolotów postawmy omawianą klapkę w pozycji zamkniętej . Wpuszczamy powietrze do obu dolotów w tym samym czasie . Wałek rozrządu ustawiony jest tak że oba zawory ssące są otwarte, powietrze leci ,jeden tunel otwarty , drugi zamknięty ... więc leci tym otwartym dalej... (objętościowo leci go mniej w jednostce czasu do cylindra , ale zgodnie z fizyką i z tym jak działają zwężki na przykład Wenturiego , leci szybciej . Wszystko było by ok gdyby był to silnik 8 zaworowy powietrze by wleciało i koniec w funkcji czasu zaczęło by się budowanie ciśnienia .

W przypadku silnika 16 zaworowego o którym mowa , powietrze przyśpieszone wlatuje do cylindra , wypełnia go i drugim zworom otwartym wylatuje i leci aż do zamkniętej klapki w drugim dolocie.

Wnioski są takie że ,na niskich obrotach nie zależnie od tego czy oba doloty są otwarte czy też jeden zamknięty , pojemność dolotu jest taka sama, zmieniała by się gdyby wraz z zamkniętą klapką , zamknięty byłby również jeden z zaworów dolotowych . Niestety tak nie jest. To że powietrze jednym zaworem wlatuje a drugim wylatuje lecąc do zamkniętej klapki może powodować zawirowania i pewnie tak jest .Zawirowanie ma wpływ na spalanie paliwa i produkcję tlenków.

3- klapki nie mają wpływu na zużycie paliwa w zakresie niskich obrotów , można zwrócić uwagę na logi silnika pracującego na wolnych obrotach , czy klapki otwarte czy zamknięte masa mierzona przez przepływke jest taka sama. Nie wlatuje go ani więcej ani mniej co za tym idzie nie jest dodawane ani więcej ani mniej paliwa.

4- Gdy jedziemy szybko i potrzebna jest największa ilość powietrza , oba doloty fabrycznie są otwarte . Wyobraźcie sobie że wtedy w tych tunelach dolotowych gdy to powietrze jest tłoczone z ciśnieniem po tuningu średnio 2,7bara , jest niebywały przeciąg . W jednym dolocie nic nie stoi na przeszkodzie w drugim stoją otwarte klapki ich ośki stawiają opór zmniejszają średnicę dolotu i rozcinają strugę powietrza. Wyobraźcie sobie jakąś anomalię , zwiechę ECU i niech komp na ułamek sekundy podczas wyprzedzania zamknie klapki ,przy takim pedzie powietrza w tamtej chwili nie wytrzyma żadna klapka w dlocie , urywa się najsłabsza i leci . Słyszymy stukot i zdejmujemy nogę z gazu ...niestety jest już po wszystkim.

To może być jedna okoliczność , inna to zmęczenie materiału. Sądzę że nagar nie ma nic z tą awaria wspólnego.

 

Wnioski. Na niskich obrotach klapki mogą tylko wpływać na normę emisji powodując zawirowania na wskutek przelotu powietrza przez cylindry. Na wysokich ich ośki zmniejszają średnicę ,po usunięciu z punktu widzenia fizyki musi być lepiej.

Klapki to ekologia - to norma emisji.

 

Pamiętajcie że dde4 automaty mają klapki a manuale nie . Zwróćcie uwagę na specyfik emisji dla jednej i drugiej opcji .

Ponadto informacje techniczne nie zawierają informacji że jeden silnik słabszy na dole inny mocniejszy .....

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Sry za tak długi cytat...

 

Ale prze kleiłem wypowiedź Rogera, szanowanemu mechanikowi BMW i zapytałem o jego zdanie ( moja wiedza na ten temat jest znikoma, a lubię wiedzieć więc taki manewr :D ), o to co dostałem w odpowiedzi :

 

..."Mój pogląd jest jeden jedyny jaki może być-nie jesteśmy inżynierami nie mamy możliwości jak i wiedzy tak dalece posuniętej żeby określić dlaczego tak to zostało skonstruowane i tego zmieniać i nie jest to wymysł tylko inżynierów BMW bo podobne rozwiązanie widziałem w pojazdach innych marek.Prawdą jest że potrafią być lub też nie owe klapki w takich samych dokładnie modelach ale wtedy jest inny program wtryskowy,sam z obserwacji mogę powiedzieć że jest odczuwalna zmiana parametrów pracy na minus po zdemontowaniu klapek.Dla polepszenia osiągów pojazdu nawet w motorach jest stosowana zmienna długość kolektora dolotowego.Nie chcemy mieć problemów - wystarczy raz na 200tys km zmienić kolektor i po sprawie.Nie robi się tego co tydzień."...

 

I tu prośba do Rogera o wypowiedź...

 

Pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to samo robi EGR, nic oprócz ekologii nie wnosi. Ktoś chce mieć klapki, jego wola i wybór, niech płaci 2tys za kolektor. Ktoś nie chce mieć czyli większość niech je usunie/zaślepi jak woli i jeździ spokojnie a 2tys wyda na nowe felgi :)
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=93401&st=40

 

Na drugiej stronie wykres z 320d. Jak dla mnie koniec dyskusji czy warto wywalać czy nie.

Widziałem też analogiczny wykres z 535d i tam wręcz kilka koni in plus po wywaleniu było.

Klapki są tak samo potrzebne dla silnika jak egr,dpf i inne dziadostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

o to co dostałem w odpowiedzi :

 

..." wystarczy raz na 200tys km zmienić kolektor i po sprawie.Nie robi się tego co tydzień."...

 

 

 

Pozdr

Hmm raz na 200 000km ,chyba jak się ma silne nerwy . U mnie przy 140 000 jedna klapka miała naprawde spory luz .Jak ją usuwałem to sobie tylko pomyślałem że miałem sporo szczęścia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no raz na 200tys kolektor i jeszcze kalendarzyk stosować i sukces gwarantowany :D remont silnika plus trojaczki :)

 

myśle że temat został wyczerpany już i brak jest przeciwskazań do wywalenia klapek. Bo inżynier który to wymyślił teraz czyta i się smieje z mechaników i użytkowników którzy za wszelką cene starają się znaleźć jakiś magiczny aspekt wzrostu mocy z klapkami, a on je wymyślił żeby dostać wyższy numerek normy spalin EURO :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe o ile licznik miałeś przekręcony ! Choć pewnie tego nie bierzesz pod uwagę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo jakub, przechodzisz sam siebie...

W 316i powinno nie byc kol idac twoim tokiem myslenia...

 

Pracujesz na etacie czy prowadzisz firmę?....bo mam wrażenia że o dyr finansowego nawet się nie otarłeś...

 

Ja mam 20cm, kto ma dłuższego :lol: ?

 

Akademicka dyskusja z naprawdę poważnymi argumentami. Szczególnie, że twoje legły już dawno w gruzach :lol:

 

W ten sposób próbujesz zrekompensować braki w męskości czy też inne kompleksy ? Na każdym kroku próbować kogoś zdyskredytować i ośmieszyć, samemu będąc przy tym nie lada ekspertem jest naprawdę żenujące. A moda na internetowych ironicznych moralizatorów dawno przemineła :lol:

 

 

Ku...wa jacy jesteście ograniczeni...

 

Zasugerowałem że 318d nie ma klapek bo ich montaż pociąga koszty. Patrząc na efekt skali ich wywalenie na taśmie produkcyjnej generuje określone oszczędności dla firmy BMW.

 

Na moją sugestię dxtr71 odpowiedział "brawo przechodzisz sam siebie" co odebrałem jako informację że jestem kretynem bo sugeruję że firma BMW tez liczy się z kosztami i tnie je gdzie tylko można.

 

Dlaczego zapytałem gdzie pracuje ? Bo jeśli na etacie to zrozumiem dlaczego nie potrafi pojąc cash flow nowoczesnej firmy, a jeśli prowadzi firmę...to już się więcej wymaga elokwencji ekonomicznej, czyż nie?

 

Dlatego nie wyjeźdżajcie mi tu z dlugością przyrodzenia czy innymi tekstami o ocieraniu w windzie bo świadczy to tylko o tym, że nic nie rozumiecie ze słowa pisanego.

Powinniście się jednak zająć swoimi kompleksami ...bo nie są urojone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe o ile licznik miałeś przekręcony ! Choć pewnie tego nie bierzesz pod uwagę.

Jeśli to do do mnie to tak nie biore tego pod uwage . Samochód kupiony osobiście od Francuzów ,i nie wierze że strach by im pozwolił skręcić licznik i do tego co gorsza sfałszować książke . Zresztą w Bawri Motors w Jankach koledze w e60 przy niecałych 150 000km sugerowali wymiane kolektora

Edytowane przez darti123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ekonomia i klapki mają ze sobą tyle wspólnego co Amber Gold z dobrą lokatą.

Czy BMW założyło klapki zawirowań z punktu widzenia finansowego??

Kolektor z klapkami jest tańszy ??

Samochód mniej pali, albo ma lepsze osiągi ??

Jest mniej awaryjny :lol: :lol: :lol: ??

 

Oczywiście nie.

Więc nie trzeba być geniuszem finansowym, żeby dojść do tego, że zrobiła to bo musiała spełnić normy emisji.

Widocznie 318d jako jedyne ze stawki CR2 dawało radę spełnić normy bez klapek i ot cały ekonomiczny spisek legł w gruzach.

Analogicznie jak 330d CR1 w wersji z automatem, które posiada klapki.

Wersja bez automatu, spala mniejsze ilości paliwa co za tym idzie wydziela mniejsze ilości CO2 etc i pewnie bez problemu robi Eu3

 

Jakby 318d miało problemy z emisją to też miało by klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakub, poglaskam Cie po glowce, zebys wzial sobie troche na wstrzymanie. Oczywiscie, piszac, co napisalem, zasugerowalem, ze pierdoly opowiadasz.

Nie wycofam sie z tego, bo wciaz uwazam (nie tylko ja) ze sa to pierdoly wyssane z palca.

 

Co do twojej erudycji to zablysnales terminem rodem z wall street - cash flow, gdzie mogles uzyc po prostu zwrotu przeplyw pieniedzy.

Nie musisz kreowac sie na takiego kosmopolite, a jak Ci brakuje polskich odpowiednikow, to siegnij do slownika i przetlumacz oryginal.

 

Pracuje w dziale rozwoju, duzej, amerykanskiej, firmy i mam wiecej stycznosci z designem, a co za tym idzie kosztami produkcji, niz myslisz. Prawdopodobnie wiecej niz dyrektor finansowy, ktory tylko tabelki oglada. Tak jak mowilem nie ma to jednak nic wspolnego z motoryzacja ani sezonem rozrodczym jaskolek.

 

Widac Ty musisz leczyc kompleksy albo okazywac swoja wyzszosc, gdyz w pomrocznej udaje Ci sie wyciagnac powyzej sredniej krajowej (co z niemala chluba regularnie podkreslasz).

 

PS: Uwazasz, ze jakbym prowadzil swoja firme, trudniaca sie sprzedaza nawozow po pieczarkach, to moja wiedza bylaby szersza niz kiedy pracuje na obecnej posadzie? :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS: Uwazasz, ze jakbym prowadzil swoja firme, trudniaca sie sprzedaza nawozow po pieczarkach, to moja wiedza bylaby szersza niz kiedy pracuje na obecnej posadzie? :cool2:

 

Zdecydowanie.

 

Dzisiaj jesteś jak klapka w kolektorze...można wyrzucić i nikt różnicy nie zauważy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze to . Co prawda to tylko wikipedia, ale...

http://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap

 

i dwa najważniejsze zdania

 

This aids in reducing certain toxic emissions and may also improve low-end power and torque.

 

In many cases the impact on driveability and fuel economy is negligible.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze trzeba Ci wytlumaczyc znaczenie slow may i negligible?

 

Wypowiedzi powyzej nie skomentuje, bo twoje pojecie o czymkolwiek zwiazanym z technika jest tak waskie jak du..a weza.

Chyba tylko ty jestes w stanie zauwazyc realny zysk w posiadaniu dwoch procesow na tasmie do produkcji dwoch roznych typow kolektorow.

 

PS: Ktos chetny odda Jakubowi swoje klapki? Wpasuje w swoje M54 i bedzie mial wiecej momentu od dolu... a auto mniej spali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jesteś jak klapka w kolektorze...można wyrzucić i nikt różnicy nie zauważy.

 

Twoje prostactwo sprawia, ze zastanawiam sie czy na dobre forum trafilem

SPRZEDAM : komplet zderzaków ori e92 (barberarot metallic)


Moje e92 : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=214546

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.