Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu ciągle pojawi ami się błąd:

 

0x4BDA 4BDA Kraftstoff-Vorförderdruckregelung (Layer_NDR1)

Fehlerhäufigkeit: 255

Logistikzähler : 40

1. Umweltsatz Kilometerstand 79704 km

Motordrehzahl 1750.50 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 88.09 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 447.91 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 2.35 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 502.19 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 768.98 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 13701.25 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 985.91 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Kraftstofftemperatur (1 Byte) 54.08 degC

Kraftstoffvorförderdruck - gefiltert (1 Byte) 3531.03 hPa

Kraftstoffvorförderdruck - Spannungsrohwert vom Sensor (1 Byte) 1772.36 mV

Status der Dieselfilterheizung 0.00 -

Kraftstoffvolumen (1 Byte) 6.87 l

Mengenregelventil - gefilterter Istwert des Ansteuerstromes 1555.00 mA

Leistung EKP (U*I) gefiltert (1 Byte) 129.03 W

Vorfördermenge (1 Byte) 253.53 l/h

Spannung EKP 13.30 V

Raildruck - Sollwert 440.80 bar

Status - Raildruckregelmodus 5.00 -

Raildruckregelventil-Stromsollwert von der Raildruckregelung 813.98 mA

Raildruckregelventil-Zustand der Stellwertsteuerung 0.00 -

Zähler für die Lernfunktion Dieselfilterheizung 1000.00 -

Gelernte Leistung für Dieselfilterheizung 58.30 W

 

Kraftstoffvorförderdruck zu niedrig/positive Regelabweichung

 

W związku z tym mam do Was pare pytań. Jakie ciśnienie powinna dawać pompa która idzie z baku. W zapisanym powyżej błędzie jest ciśnienie "Kraftstoffvorförderdruck - gefiltert (1 Byte) 3531.03 hP", z tego co zdążyłem się zorientować chodzi o jakieś ciśnienie wstępne. Jest to wartość ok czy za mała? Ten błąd podałem jako przykładowy. Z zapisanych innych błędów widzę, że wartość tego ciśnienia waha się od 2800 do 3500 hPa jak w tym powyżej. Drugie pytanie to o ciśnienie na listwie CR. Na biegu jałowym w wartości SOLL mam wartość ciśnienia ok 300 Bar natomiast wartość IST cały czas waha się od 260 do 330 barów tj nie trzyma równo tak jak zadane ciśnienie. Czy to może mieć związek z tym powyższym błędem i jak tak to jaka może być tego przyczyna. Żeby nie zakładać nowego wątku zadam pytanie o ciśnienie na turbinie. Bawiąc się INPA zauważyłem że czasem ciśnienie doładowania spada do 0,7 bara na jałowym. Może ktoś ma pomysł co może być przyczyną? Z góry dziękuję za uwagi....

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Prawdopodobnie cisnienie ucieka przez wtrysk. Proponiję zrobić test przelewowy wtryskiwaczy.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Właśnie wracam z robienia testu - na wszystkich wtryskach równy poziom przelewu więc to nie to

To nie znaczy, że jest ok :nienie: Ile przelało się przez 60s :?: 100% sprawny wtryskiwacz nie przelejeje prawie nic.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Kurcze skupiłem sie nie na tym ile przelatuje ale czy równo na każdym i nie zmierzyłem tego. Dzisiaj już nie dam rady tego zrobić. A jeśli okaże się że przelewa za dużo na każdym to o czym to może świadczyć?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli jeden lub dwa wtryski przelewałby niewielką ilośc paliwa, niebyło tego błedu ale jesli wszystkie przelewają co się zdarza, rzadko ale tak bywa, wówczas pojawia się ten błąd.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W końcu udało się zlokalizować usterkę. Powodem okazał się zepsuty czujnik - pokazywał złe wartości ciśnienia. Czujnik znajduje się na wężu paliwowym i nie można go kupić osobno. Numer części: 13537800666.
Opublikowano

Moze tylko kabelki ma walniete - ja tak mialem. Pokazywal ten sam blad.

Odpiolem czujnik (Siedzi naprawde gleboko) ,zlutowalem kable i problem sie nie pojawil. One nie padaja od tak siebie.

Sprawdz najpierw kabeki :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, od dłuższego czasu ciągle pojawi ami się błąd:

 

0x4BDA 4BDA Kraftstoff-Vorförderdruckregelung (Layer_NDR1)

Fehlerhäufigkeit: 255

Logistikzähler : 40

1. Umweltsatz Kilometerstand 79704 km

Motordrehzahl 1750.50 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 88.09 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 447.91 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 2.35 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 502.19 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 768.98 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 13701.25 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 985.91 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Kraftstofftemperatur (1 Byte) 54.08 degC

Kraftstoffvorförderdruck - gefiltert (1 Byte) 3531.03 hPa

Kraftstoffvorförderdruck - Spannungsrohwert vom Sensor (1 Byte) 1772.36 mV

Status der Dieselfilterheizung 0.00 -

Kraftstoffvolumen (1 Byte) 6.87 l

Mengenregelventil - gefilterter Istwert des Ansteuerstromes 1555.00 mA

Leistung EKP (U*I) gefiltert (1 Byte) 129.03 W

Vorfördermenge (1 Byte) 253.53 l/h

Spannung EKP 13.30 V

Raildruck - Sollwert 440.80 bar

Status - Raildruckregelmodus 5.00 -

Raildruckregelventil-Stromsollwert von der Raildruckregelung 813.98 mA

Raildruckregelventil-Zustand der Stellwertsteuerung 0.00 -

Zähler für die Lernfunktion Dieselfilterheizung 1000.00 -

Gelernte Leistung für Dieselfilterheizung 58.30 W

 

Kraftstoffvorförderdruck zu niedrig/positive Regelabweichung

 

W związku z tym mam do Was pare pytań. Jakie ciśnienie powinna dawać pompa która idzie z baku. W zapisanym powyżej błędzie jest ciśnienie "Kraftstoffvorförderdruck - gefiltert (1 Byte) 3531.03 hP", z tego co zdążyłem się zorientować chodzi o jakieś ciśnienie wstępne. Jest to wartość ok czy za mała? Ten błąd podałem jako przykładowy. Z zapisanych innych błędów widzę, że wartość tego ciśnienia waha się od 2800 do 3500 hPa jak w tym powyżej. Drugie pytanie to o ciśnienie na listwie CR. Na biegu jałowym w wartości SOLL mam wartość ciśnienia ok 300 Bar natomiast wartość IST cały czas waha się od 260 do 330 barów tj nie trzyma równo tak jak zadane ciśnienie. Czy to może mieć związek z tym powyższym błędem i jak tak to jaka może być tego przyczyna. Żeby nie zakładać nowego wątku zadam pytanie o ciśnienie na turbinie. Bawiąc się INPA zauważyłem że czasem ciśnienie doładowania spada do 0,7 bara na jałowym. Może ktoś ma pomysł co może być przyczyną? Z góry dziękuję za uwagi....

 

 

Kolego a miałeś jakieś objawy tego problemu , coś się działo z autem podczas jazdy ? czy tylko wyskakiwał błąd?

Opublikowano

u mnie wyskakuje błąd 4D7F.

INPA chodzi ci w live data? Bo u mnie niestety nie, INPA chodzi ale w live data już nie.

Coś specjalne robiłeś z INPĄ żeby działała z N47 ?

Opublikowano
INPA mi chodzi w live data. Żeby działała namęczyłem się strasznie ale jakoś się udało. Co do błędu to wydaje się związany z czymś innym - niestety nie wiem z czym
  • 4 lata później...
Opublikowano
Pozwolę sobie podpiąć do tematu i opisać swoją historię jaka wydarzyła się kilka dni temu. Auto to 2010 330d e91 lci i w 100% sprawne (a bynajmniej było:)). Ale zacznijmy od początku: około 10 dni temu wyskoczył mi błąd taki jak u autora wątku, czyli 4BDA Kraftstoff-Vorförderdruckregelung (który to dotyczy ciśnienia wstępnego pompy paliwa tej co siedzi w baku). Błąd został skasowany i miał być monitorowany czy nie wraca (uznałem, że to jakieś spięcie na pompie i pewnie po skasowaniu nie wróci). No i tutaj następuje punkt kulminacyjny, otóż jadąc po mieście podczas przyśpieszania usłyszałem raptownie uderzenie (nie jakieś bardzo głośne), od razu auto wskoczyło w tryb awaryjny i zaczęło coś terkotać pod autem. Patrzę w lusterka a tam szlaczek z jakiejś cieczy (okazało się, że to diesel) na jezdni się za mną ciągnie. Od razu zjechałem na pobocze, silnik został wyłączony i panika:). Podczas postoju pod autem naciekło jak się okazało na oko z 3 litry paliwa. Auto zostało zaholowane pod dom. Po sprawdzeniu błędów doszły jeszcze 4560 Raildruck-Plausibilität mengengeregelt i 4570 Raildruck-Plausibilität mengengeregelt (te już są od pompy wysokiego ciśnienia, która nie ma ciśnienia bo nie ma paliwa). Moja diagnoza to albo waż paliwowy spadł z króćca albo był już przetarty i się w końcu rozerwał. Niestety nie miałem możliwości dać auto na podnośnik gdyż następnego dnia wyjechałem na 2 miesiące za granicę. Sprawa będzie rozwikłana na początku czerwca ale ciekawy jestem opinii forumowiczów czy to może wina przewodu paliwowego czy może raczej pompy w baku lub czujnika ciśnienia paliwa przez który pompa oszalała i dała jakieś kosmiczne ciśnienie? Czy pompa w baku może dać na tyle duże ciśnienie że da rade zdjąć węża gdzieś na łączeniach? Ogólnie jest to moja pierwsza awaria w życiu która unieruchomiła auto.. A i czy może macie jakiś pomysł na to terkotanie? Może to pompa wtryskowa chodziła na sucho?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Bylem u mechanika, opaska zaciskowa na przewodzie od filtra paliwa się poluzowała i przewód spadł. Po naprawie wszystko ok.
  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam , mam te same błędy ale u mnie dochodzi taki objaw że podczas jazdy samochod czasami nie reaguje na gaz , miał ktoś podobny problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.