Skocz do zawartości

e60 525d manual temperatura wlaczenia wentylatorów?


Piaggio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mowa o 525d e60 chcial bym sie dowiedzieć przy jakiej temperaturze wlacza sie wentylator? a jeżzeli sie nie włacza to co może byc przyczyną? jest jakis czujnik w chłodnicy odpowiadający za włączenie wiatraka? jezeli byłtaki temat prosze na kierowanie bo nie moge znalesc na nurtujace mnie pytanie. Edytowane przez Piaggio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat czy manual ?

W automacie powinien włączyć się od razu po włączeniu silnika i chodzić na pierwszym biegu. W manualu nie koniecznie.

Jak coś to podłącz pod kompa i sprawdź błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia Manual, zamowilem dopiero kabelek więc podłączyc bede mogł dopiero jak przyjdzie,Pytam poniewaz wczoraj stojąć dość dlugo w korku majac wlaczona temperature dobiła ona do 97' celcjusza, i spadla dopiero gdy ruszyłem. Dzis na postoju gazujac auto rownież dobiłem do 97' i wiatrak sie nie włączył- dalej nie chcialem sprawdzać....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat czy manual ?

W automacie powinien włączyć się od razu po włączeniu silnika i chodzić na pierwszym biegu. W manualu nie koniecznie.

Jak coś to podłącz pod kompa i sprawdź błędy.

u mnie jest 525d automat i jakos wiatrach nie dziala wentylator kolego?? i nie sadze aby dzialal od razu... bo po co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat czy manual ?

W automacie powinien włączyć się od razu po włączeniu silnika i chodzić na pierwszym biegu. W manualu nie koniecznie.

Jak coś to podłącz pod kompa i sprawdź błędy.

u mnie jest 525d automat i jakos wiatrach nie dziala wentylator kolego?? i nie sadze aby dzialal od razu... bo po co??

 

Może to być uwarunkowane zagrzaniem auta czy temperaturą zewnętrzną, w automacie wiatrak ma do schłodzenia nie tylko silnik i płyn chłodniczy ale i tez olej z skrzyni biegów wiec pracy ma do wykonania więcej.

Sprawdź czy włącza się wiatrak jak masz włączona klimę. Powinien jak tego nie robi to może masz coś spieprzone z stopniowaniem pracy wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dla potomnych..... uruchamiając silnik wentylator nie działa, uruchamia sie dopiero na przełomie tem 96/97'C

Wentylator może się włączać dopiero powyżej 105 stopni, wszystko tez zależy jakie temperatury masz otoczenia. Latem może włączać się szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat czy manual ?

W automacie powinien włączyć się od razu po włączeniu silnika i chodzić na pierwszym biegu. W manualu nie koniecznie.

Jak coś to podłącz pod kompa i sprawdź błędy.

u mnie jest 525d automat i jakos wiatrach nie dziala wentylator kolego?? i nie sadze aby dzialal od razu... bo po co??

 

Może to być uwarunkowane zagrzaniem auta czy temperaturą zewnętrzną, w automacie wiatrak ma do schłodzenia nie tylko silnik i płyn chłodniczy ale i tez olej z skrzyni biegów wiec pracy ma do wykonania więcej.

Sprawdź czy włącza się wiatrak jak masz włączona klimę. Powinien jak tego nie robi to może masz coś spieprzone z stopniowaniem pracy wentylatora.

oczywiscie ze przy klimatyzacji sie zalacza i pracuje prawidlowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej,

 

Podłączę się do tematu, moje BMW - E60 530d automat, niestety auto ostatnimi czasy mi się grzeje... Wróciłem z trasy i prawie cały czas miałem wartości nawet 98stC (jechałem jednostajnie z prędkością 100-140km/h). Poczytałem trochę forum i wartości 98stC są dopuszczalne ale w mieście w korkach, a nie na trasie, wtedy powinno być 89-92stC... Termostat główny mam wymieniony, pompę wody oraz płyn chłodniczy również. Nie wiem czy powodem zbyt ciepłego silnika może być termostat EGR czy też może źle działający wentylator? Dziś włączyłem klimatyzację i wentylator chodził na dość wysokich obrotach, gdy wyłączyłem klimatyzację wentylator po minucie wyłączył się, a na postoju temperatura silnika osiągnęła 97stC. Co gorsze, jak dziś jechałem na trasie S8 przez Warszawę, jadąc na sportowym ustawieniu skrzyni od 0-150km/h silnik osiągnął temperaturę 102stC...

 

Czy ktoś pomoże? Takie temperatury w dieselu są niedopuszczalne, a ja nie wiem gdzie może leżeć problem... Jak sprawdzić poprawność działania wentylatora, a może problem leży gdzie indziej?

 

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie udzielę się w temacie, ostatnio okazało się, że dawno nie został poprawnie i w pełni wypalony przeze mnie DPF. Grzanie auta następowało zapewne poprzez małą przepustowość, pojawił się błąd po podpięciu do komputera o zapchanym filtrze, wyjechałem, porządnie wypaliłem i temperatura od tamtego czasu nie przekroczyła 93stC w trasie i 97stC w korku czy na postoju. Ostatnio również postanowiłem sprawdzić czy wentylator się u mnie włącza i przy 97stC włącza się, więc chyba niepotrzebne podniosłem alarm:p Powiedzcie mi tylko proszę, wentylator gdy już włączy się przy 97stC chodzi dosłownie przez 1-1,5minuty i wyłącza się, nie chodzi na jakichś bardzo wysokich obrotach, schłodzi trochę silnik i się wyłącza, gdy osiągnie ponownie 97stC włącza się i znowu po minucie się wyłącza. Czy taki stan rzeczy jest ok.? Czy u Was również wentylator nie włącza się na wysokie obroty przy takiej temperaturze?

 

Proszę o odpowiedź.

 

 

Pozdrawiam

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomoże w jakiś sposób? Dostałem informację, iż temperatura optymalna dla silnika diesla 3.0 to 87-92stC, temperatura maksymalna to 96-97stC. U mnie, jak opisywałem temat wcześniej, występują wyższe temperatury... Czy powodem może być termostat EGR? (termostat główny wraz z pompą i płynem chłodzącym wymienione). A może jakiś czujnik temperatury jest walnięty (wiecie gdzie on się znajduję?)?

 

Proszę o pomoc bo temat jest poważny, a ktoś z Was na pewno zna się na tym.

 

 

Pozdrawiam,

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się tak tą temperaturą. W modelach F silnik rozgrzewany jest do 100 stopni i taką ma normalną pracę. Diesel lubi ciepło wiec luz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z książkowym zapisem temperatura maksymalna tego silnika to 97stC i większość użytkowników diesli taką temperaturę osiąga i nic powyżej. Mnie martwi to, że u mnie pojawiła się temperatura 103stC, dodatkowo w trasie temperatura nigdy nie spadła poniżej 92-93stC a z reguły jest to coś koło 98stC. Samochód nagrzewa się szybko, jednak uważam, iż taka temperatura nie jest dobra dla diesla w E60.

 

Nie wymieniłem termostatu EGR, nie wiem czy to może mieć wpływ na podwyższoną temperaturę, spieprzony może być również czujnik temperatury płynu chłodzącego, który padnięty nie załącza np. wentylatora itp itd.

 

Ty mówisz żebym się nie przejmował, a ja się dziwię, że inne BeeMki osiągają książkową temperaturę i nic powyżej, a u mnie temperatura ciągle wychodzi poza książkową.

 

Coś sprawdzić, na co zwrócić uwagę? Wolałbym jednak diagnozować problem i powrócić do książkowych temperatur silnika.

 

 

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź,

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pokaz mi w której książce tak masz napisane !!!

Tym bardziej ze nie masz wskaźnika temperatury silnika !

Wentylator powinien załączać się powyżej 100 stopni albo nawet 105 stopni.

 

Znasz pełną historię auta ? Jesteś w 100% pewien że auto nie miało dzwona i że chłodnica nie była wymieniona na mniejszą ? A możesz masz zapieczone kanaliki w silniku i przepływności odpowiedniej niema ?

Może ktoś zrobić nieprofesjonalny chip tuning i za duże dawki paliwa są podawane. A może masz nieżyjący DPF i komputer ciągle włącza tryb dopalania który zwiększa temperaturę mieszanki?

 

Mam ci dalej wymieniać abyś bardziej spanikował czy skoro nie masz błędów to znaczy ze twoje 6 letnie auto właśnie taką temperaturę ma i dobrze się w niej czuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytania:

 

- u mnie wentylator włącza się przy 96-97stC na wolnych obrotach (wszyscy na forum piszą, że włącza się przy takiej temperaturze, tak więc nie wiem skąd te 100-105stC)

- auto miało stłuczkę jednak nic się nie działo z silnikiem ani chłodnicą, kupiłem auto uszkodzone i sam je naprawiałem, tak więc wiem co w aucie robiłem

- nie mam chip tuningu

- DPF ma się bardzo dobrze, przynajmniej tak twierdzi DIS

- nie mam bladego pojęcia o przepływności kanalików jednak nie jestem jedynym użytkownikiem 3.0 diesel na forum, a tylko ja mam problem z temperaturą powyżej 100stC

- wszyscy w trasie mają max 92st ja mam 98stC, w mieście mają 95-96stC w korku, a ja mam w korku prawie 100stC

 

UWAŻASZ, ŻE TO WSZYSTKO JEST NORMALNE JAK NA DIESELA? BO MI TEMPERATURY POWYŻEJ 100stC PRZYPOMINAJą BARDZIEJ BENZYNĘ.

 

Ja się nie znam, pytam na forum, gdyż chciałbym uzyskać informację, a Twoja informacja by "być spokojnym" jest jedyną, gdyż cała reszta użytkowników 530d posiada dużo niższe temperatury niż u mnie.

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Konrad nie srasz chłopaka bo jeszcze zacznie jeździć z na stałe włączonym ukrytym menu z pokazaną temperaturą i wpadnie w pułapke własnych lęków :8)

 

A kolega z warszawy może zacznie od wymiany oleju na jakiś ciekawy w stylu Motula czy Liqui Moly, do tego wymiana płynu chłodniczego i potem sprawdzić :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pokaz mi w której książce tak masz napisane !!!

Tym bardziej ze nie masz wskaźnika temperatury silnika !

Wentylator powinien załączać się powyżej 100 stopni albo nawet 105 stopni.

 

Znasz pełną historię auta ? Jesteś w 100% pewien że auto nie miało dzwona i że chłodnica nie była wymieniona na mniejszą ? A możesz masz zapieczone kanaliki w silniku i przepływności odpowiedniej niema ?

Może ktoś zrobić nieprofesjonalny chip tuning i za duże dawki paliwa są podawane. A może masz nieżyjący DPF i komputer ciągle włącza tryb dopalania który zwiększa temperaturę mieszanki?

 

Mam ci dalej wymieniać abyś bardziej spanikował czy skoro nie masz błędów to znaczy ze twoje 6 letnie auto właśnie taką temperaturę ma i dobrze się w niej czuje ?

 

Kolega posluguje sie pewnie wskaznikiem temperatury z ukrytego menu wiec po co te wykrzykniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge się dołączyć do tematu :))

mam 530d e60 218km automat

 

u mnie temperatura poza miastem podczas jazdy pokazuje w granicach 88-92 stopnie.

Gdy w jade do miasta temperatura jest okolo 95-97 czasem dochodzi do 99 stopni. Gdy go wtedy zgasze dojdzie nawet do 102stopni.

Nie jest to za duzo ??

Przy jakiej temperaturze otwieraja sie klapki w grilu ??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienialem u siebie 4tys km temu (Castrol LongLife 04) wraz z plynem chlodniczym, termostatem i pompa wody. Nie chce wpasc w pulapke wlasnych lekow, jednak kazdy mowi co innego... Duzo ludzi z forum, uzytkownikow dieseli pisze, iz w trasie nie osiagaja temperatury wyzszej niz 92st, ja jadac w dosc chlodny dzien (12stC) mam w trasie 95-96stC... Dzwonilem do polecanego na forum warsztatu auto-sew Krzysztofa Seweryna i rowniez stwierdzil, iz te temperatury nie sa optymalne. W upalny nawet dzien auto nie powinno odpalone przekroczyc 97stC gdyz wtedy wlacza sie wentylator a plyn chlodzacy chodzi na duzym obiegu.

 

Chce tylko uzyskac informacje, bo moge miec rabniety termostat glowny, ktory nie otwiera sie w pelni i plyn nie chlodzi jak nalezy. Glowica R6 jest podatna na wykrzywienia, wiec chcialbym rozeznac sie w temacie.

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak z ciekawości kolego RobertWawa czy dowiedziałeś się coś więcej na temat wysokich temperatur swojego silnika? Też miałem problem z układem chłodzenia w kilku wcześniejszych samochodach więc temat mnie dość interesuje. Powiedz czy te wysokie temperatury występują również z włączoną klimatyzacją (wtedy wentylator powinien chodzić)? W mojej obecnej na szczęście problemu nie mam, temperatura się trzyma między 88-93 w zależności jak i gdzie jeżdże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Termostat dal dupy niestety... Pomimo tego, ze kupilem w ASO nowy, oryginalny termostat okazalo sie, ze nie do konca sie otwieral. Oddalem na gwarancje, wymienili, zalozylem i od tamtego czasu nawet w duzych korkach i przy temp 30st C temp nie przekracza 97-98st, a z reguly jest 92-95 no i na trasie wreszcie mam 88-92 stC a nie tak jak wczesniej 99 a nawet 102stC.

 

Powod byl prosty, jednak nigdy bym nie pomyslal ze termostat z ASO moze byc wadliwy, szukalem bledu gdzie indziej. Dobrze, ze nie sugerowalem sie wypowiedziami niektorych forumowiczow dla ktorych optymalna temp w dieslu to nawet 105stC... Oby mniej takich ludzi na forum, bo widze, ze coraz wiecej jednostek pozjadalo rozumy, a malo w rzeczywistosci wie...

 

Pozdrawiam!

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Kolego RobertWawa. Mógłbyś napisać w jaki sposób zdiagnozowano, że termostat działał nieprawidłowo(nie otwierał się w pełni)? Ja wymieniłem ostatnio oba termostaty(ori BMW). Autko nagrzewa się szybko, ale niestety do zbyt wysokich temperatur. W trasie mam cały czas 96-99 stopni, a na autostradzie nawet 106 stopni... Wentylator włącza się przy 97, więc prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.