Skocz do zawartości

blokowanie koła, 4x4 inactive


napoleonek80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam taki problem może ktoś mi coś podpowie. Przy ruszaniu i jeździe do prędkości 50 km/h w kabinie pojawia się głośny szum i tak jakby zaczynało mi blokować jedno z tylnych kół. Po przekroczeniu prędkości 50 km/h problem ustaje. Problem ustaje również gdy ( przy prędkości do 50 km/h) zapala mi się komunikat 4x4 inactive. Może ktoś miał lub ma podobny problem. Proszę o podpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam. Wczoraj udałem się na podłączenie do komputera. Wychodzi na to że elektronicznie wszystko jest ok. Mechanik pokasował mi wszystkie błędy, sprawdził prędkości kół - też są ok, sprawdził moduł ABS też ok. Nawet wyjeliśmy silniczek ten od reduktora i przekręciliśmy zębatke o 180 st. i nic dalej to samo.

Po wypięciu przewodu z tego silniczka problem ustał ale został mi tylko napęd na tylne koła. Zastanawiam się czy to nie jest wina przedniego mostu. Może ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzenie pada na reduktor, ale blokuje tylko koła z prawej strony, na przedni most no i ostatni trop to sterownik sprzęgiełka w reduktorze. Zastanawiające jest to czemu od samego startu załączone są wszystkie 4 koła, prawdopodobnie coś z xdrivem. Pomocy. Aha po odłączeniu wtyczki od silniczka przy reduktorze straciłem przedni napęd ale problem ustał. No i muszę jeszcze dodać że problem pojawia się pod obciążeniem, na podnośniku wszystko ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to prawda ale gdzieś na forum czytałem,że po starcie do pewnej prędkości załączone są wszystkie koła. Po osiągnięciu danej prędkości zostaje tył-tak czytałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
podejrzenie pada na reduktor, ale blokuje tylko koła z prawej strony, na przedni most no i ostatni trop to sterownik sprzęgiełka w reduktorze. Zastanawiające jest to czemu od samego startu załączone są wszystkie 4 koła, prawdopodobnie coś z xdrivem. Pomocy. Aha po odłączeniu wtyczki od silniczka przy reduktorze straciłem przedni napęd ale problem ustał. No i muszę jeszcze dodać że problem pojawia się pod obciążeniem, na podnośniku wszystko ok

Technicznie biorac, transfer,reduktor nie moze blokowac tylko prawego kola.wogule nie moze blokowac kol.jedynie nie przekazywac napedu na przod.tyl zawsze jest napedzany nawet po uszkodzeniu reduktora.narozkrecalem sie tego, wiem jak dziala.mysle, ze nie idz tropem reduktora bo w koszta wpadniesz a wedlug mojej wiedzy to nie to.x5 startuje zawsze z 4rech z rozdzialem 50:50.przy okolo 50km/h zmienia na 40:60.przy duzych predmosciach~160 rozdziela na 0:100.manewrowanie na parkingu 0:100.sadze ze masz problem natury elektronicznej.trzeba by disa i zobaczyc co pokazuje czujnik stkretu kierownicy i ewentualnie kalibracja.trop reduktora i mostow narazie zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...

Blokowanie kola daje:

- brak kalibracji xDrive

- uszkodzony czujnik ABS w danym kole lub ogolniej: brak komunikacji z tym czujnikiem (bo czujnik moze byc sprawny ale wiazka uszkodzona badz brud/rdza dookola).

 

Proponuje podlaczyc w pierwszej kolejnosci komputer (najlepiej od BMW) i zrobic adaptacje xdrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.