Skocz do zawartości

E87 120d problem ze światłami STOP


mrmojoho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drogich forumowiczów.

 

Mam wielką prośbę do osób zajmujących się doposażaniem, kodowaniem, itp.

Problem polega na braku świateł STOP w obu lampach ( dodatkowa wewn,-ok).

 

Pewnego dnia wpadłem na pomysł, jako że moja 1 nie była wyposażona w halogeny, na doposażenie ją właśnie w te światełka.

Po wymianie przełącznika, zrobieniu instalacji okazało sie że niestety wymiany wymaga jeszcze moduł świateł na typ NSW.

Zakupiłem moduł NSW z auta 3 lata młodszego i tutaj zonk, wszystko gra halogeny świecą ale stopu nie ma.

Po wizycie u znajomego elektronika, stwierdził że to wina modułu bo nigdzie nie ma "+" w pinach po wywołaniu komputerem komendy świateł stop, czyli generalnie po naciśnięciu pedału hamulca.

Zakupiony kolejny moduł również NSW, podpięcie i...sytuacja identyczna. Jedyny schemat po obejrzeniu którego doszedłem do wniosku że w 1 jest tylko 1 sposob wyjść świateł STOP z modułu. Próbowałem podłączać do wyjść z e90 - generalnie trójek, również bezskutecznie.

Problem jak cholera, nie potrafię sobie pomóc, próbowałem przy wciśniętym pedale hamulca szukać pinem od jednej lampy po pozostałych pinach wolnych we wtyczce bez rezultatu, STOP nigdy się nie zaświecił.

Pytanie moje do ludzi mądrzejszych ode mnie, czy ma ktoś wiedzę jak podpiąć to cholerstwo?

Ewentualnie może jest ktoś z rejonu mazowsza i potrafi to zrobić i przy okazji zakodować mi światła do jazdy dziennej?

Z góry wam serdecze dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się rozpisywał co i jak, bo tylko słyszałem o podobnym przypadku, jak Twój. Światła przeciwmgielne nie powinny Ci zadziałać bez wygenerowania odpowiedniego sygnału z komputera. A to już robota raczej dla serwisu, lub kogoś kumatego.

Odezwałem się tylko dlatego, że nikt nie doradził póki co. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jeżeli masz kabelek diagnostyczyny to mogę Ci zerknąć w ten moduł. Pytanie jaki moduł miałeś najpierw, jaki kupiłeś ( najlepiej wrzuć fotki nalepek ) czy coś było kodowane/vin zmieniany pod ten z auta/przekodowany pod Twoje wyposażenie ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Juz ci pisze bo ostatnio szukalem i tez mialem duze problemy,lecz po kilku godzinach odnalazlem te wpisy dla frm2 oto i one :

 

Bremsl_kft_mit_rl_bl_1

Aktiv

Bremsl_kft_mit_rl_bl_2

Aktiv

Pwm_rl_bl_1_fkt_bl

Wert_01

Wert_02

Pwm_rl_bl_2_fkt_bl

Wert_02

 

W linijce Pwm_rl_bl_1_fkt_bl wert bedziesz mial tylko jeden nie dwa jak ci tu pokazuje ,wiec zmien go na wert 01 a po zakodowaniu bedziesz mial oba werty. Choc przy zmianie frm na frm2 jest najlepsza opcja zmiany pinow w kostkach przy frm-ie. Zmieniasz 4 piny i wszystko gra jak trzeba.Pozdrawiam i mam nadzieje ze pomoglem.

Damian3619


Ze wzgledu iz nie ma zadnej stronki poswieconej Polskim wielbicielom BMW w UK. Zapraszam na profil facebooka Bmw anglia.


GG 43888118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
damian3619 -dzieki za odpowiedz, w sumie temat wczoraj powrócił, i od poniedziałku spróbuje znowu powalczyć. Powiedz tylko, czy przy kodowaniu takim jak napisałeś powyżej, zmiana pinów jest wymagana? Bo rozumiem że jeśli zakoduje wg twojego schematu to już pinów nie ruszam. A jeśli jednak piny należy pozamieniać to pamiętasz które?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mała podpowiedź.

Światła stop obydwa są w górnej wtyczce patrząc na moduł zamontowany w aucie. U mnie były w pinach 9(prawy) i 43(lewy).

 

Yes!!! That worked just perfectly

 

Changed:

From pin 14 in X14260 to pin 16 in X14260

From pin 41 in X14261 to pin 18 in X14260

 

Now i have FRM3 on my pre-facelift 1 series E87 working perfect

 

Guide:

For alle those people that have a pre-facelift E87 with FRM1 that wants to change to the FRM2 or FRM3 unit, they have to change some pins in the FRM light connectors to make all lights work after upgrade!

 

All lights will work except the right and left brake lights because the pin assignments in the connectors are different for the brake lights between FRM1 and FRM2/3!

 

For cars without xenon you have to change: (Also for cars with xenon)

1. Grey/Yellow wire from Pin 41 in the X14261 connector to Pin 18 in the X14260 connector which is the brake signal wire for the right brakelight.

2. Grey/Violet wire from Pin 14 in the X14260 connector to Pin 16 in the X14260 connector which is the brake signal wire for the left brakelight.

 

Cars with FRM1 uses a combined Brake/Parklight so after changing these pins, the brake light will be dimmed when not braking and will light up when braking just like it should. If you like me, have changed to the facelift LED taillights, you have to code the FRM2 / FRM 3 unit to disable the rear parklights, cause the LED stripes are already the park lights, so if you dont code the unit, you will have both the LEDs and the dimmed brake light lit as park lights

 

For cars with xenon and HIGH LED taillights you have to change:

1. Grey/Yellow wire from Pin 41 in the X14261 to Pin 9 in the X14261 connector which is the brake signal wire for the right brakelight.

2. Grey/Violet wire from Pin 14 in the X14260 to Pin 43 in the X14261 connector which is the brake signal wire for the left brakelight.

 

Optional for proper HIGH LED taillight retrofit to power the LED lights (only works for cars with xenon FRM unit):

3. A wire from Pin 16 in the X14260 connector to Pin 4 in the left taillight connector.

4. A Wire from pin 18 in the 14260 connector to Pin 4 in the right taillight connector.

 

Congratz! You now have a have pre-facelift 1 series E87 working perfectly with FRM2 or FRM3 unit with or without xenon!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Temat powrócił dziś. W końcu znalazłem chwile, tak jak wg instrukcji gt_2005 wszystko zostało podłączone i działa. Ta instrukcję widziałem wcześniej ale dopiero dziś zwróciłem uwagę że jest to różnica najważniejsza mianowicie że kabel wyjęty z jednej wtyczki należy włożyć do drugiej!!!!!!!!!!!!!! co akurat przeoczyłem:

 

"From pin 41 in X14261 to pin 18 in X14260"

 

I tym oto akcentem sprawa zakończona pomyślnie.

 

 

gt_2005 bardzo Cie proszę podaj na prv jakieś namiary, bo czuję wielką potrzebę przesłania Ci dobrej flaszki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Mam problem z moją Jedynaczką ze światłami stop. Problem ujawnił sie na przeglądzie ( wcześniej nie wiedziałem o nim i nie wiem czy jeżdżę tak od początku czy od jakiegos czasu)

Problem polega na tym, że przy włączonych światłach pozycyjnych i światłach mijania żarówki , które odpowiadają za światła stop ( w tylnych lampach) świecą z pełną mocą ( a nie jak powinny "lekko przygaszone" ) w momencie włączenia hamulca zaświeca się jedynie trzeci stop.

W trakcie jazdy bez świateł ( lub w trybie świateł dziennych w długich) wszystko działa normalnie . Hamulec rozświetla wszystkie trzy lampy.

Tylne lampy mam Low LCI , kabelki sprawdziłem , są w odpowiedniej kolejności . Zaglądałem do FRM ( włącznie z podmianą na inny moduł ) - światła dalej działają tak samo.

Z czym może być związany ten problem ? Kodowanie ? Zwarcie ? Prosze o pomoc . Pozdrawiam

 

 

Edit

Po problemie - kodowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam podobny problem jak wyżej ale...

 

auto 2005 rok.

 

Wymieniony FRM1 na FRM2 plus dołożony xenon.

 

Wszystko z przodu działa jak trzeba ale mam problem z tyłem.

 

Zamieniłem piny zgodnie z opisem:

 

From pin 14 in X14260 to pin 16 in X14260

From pin 41 in X14261 to pin 18 in X14260

 

i teraz mam taką sytuację że:

 

tylne dolne światła palą się pełnym światłem gdy mam włączony zapłon i światła oraz działają jako welcome lights jak otwieram auto

 

Natomiast górne światła zaczynają się żarzyć gdy włączę światła z zapłonem /przy welcome light nie biorą udziału/ i gdy naduszę stop to tylko one się rozjaśniają wraz z 3 stopem.

Problem mam wtedy gdy włączę światła przeciwmgielne tylne gdyż one rozświetlają górne światła i w tym momencie po naduszeniu stopu nie mam już świateł które mogą się bardziej rozświetlić i nie mam prawego i lewego stopu.

 

Macie może jakiś pomysł na to???

 

Pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Co prawda minęło trochę czasu, ale odświeżę temat.


Moje autko to E87 120d 2006 PRE LCI. Wymieniłem FMRFA na NMRF. Bez żadnej zmiany pinów udało mi się przez NCS uruchomić tylne światła pozycyjne wraz ze światłami stop (te na dole). Problem polega na tym, że za chińca nie potrafię uruchomić ringów. Teoretycznie wg rozpiski pinów obu frmów postojówki z przodu są na tych samych pinach. Próbowałem już chyba wszystkiego łącznie z wyłączenie kontroli żarówek. Wiem tyle że w LCI ringi są niby zasilane z tylnych lamp dlatego po uruchomieniu DRL tylne światła nie świecą pełną mocą. Lamp za bardzo nie chcę zmieniać (jeszcze nie czas). Może jest jakaś opcja która uruchamia ringi tak jak uruchomiłem tylne stopy?


Proszę o pomoc bo już opadam powoli z sił, a jednak przednie postojówki się przydają, a poza tym ringi to cały urok BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.