Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem wczoraj kilka wolnych minut na parkingu i próbowałem wyczuć działanie systemy DTC.

 

Niestety kilka prób przy ruszaniu czy to w opcji Normal czy w opcji Traction (krótkie wcisnięcie przycisku off na wyświetlaczu informacja "TRACTION" to samo przy obrotomierzu przy wskaźniku biegu, na wyświetlczy pod kólkami samochodu gładka nawierzchnia, pali się stale zółta kontrolka trakcji).

 

Kilka prób ruszania czy to do przodu czy do tyłu (nawierzchnia mniej lub bardziej ujeżdżony śnieg) i niestety nie byłem w stanie zauważyć żadnej różnicy w sprawności ruszania. W trybie NORMAL w chwili gdy mógł być problem kontrolka mrugała i czuć było jakąś ingerencje elektroniki w ograniczenie momentu na kołach. W trybie TRACTION w tym samym miejscu dokładnie tak samo.

Nie wiem czy to wina opon - niestety nie są zimowe, czy może ten system jest do pomocy w innych sytuacjach (jakiś drift jazda, jazda po torze etc.)

 

Widziałem kilka razy jak takie "DTC" pomagało ruszać ciągnikowi siodłowemu (koła obracały się w sposób impulsowy) myślałem że to coś podobnego będzie.

 

Jak to u Was działa :?:

Opublikowano

Dzięki za linki.

Poczytałem i poglądałem co nieco...

Podstawowa sprawa by te systemy mogły pokazać co potrafią przy ruszaniu na śniegu to DOBRE OPONY ZIMOWE. Na letnich nawet nowych, nie ma szansy by zdziałały cuda :cry:

Opublikowano

Nie no kolego, na letnich, na śniegu, rwd, auto prawie 2 tony to nie ma szans ruszać sprawnie :)

Z moich doświadczeń lepiej mieć trochę wyższe ciśnienie jak często leży śnieg na drodze, opony 245 czy 275 ładnie trzymają na asfalcie ale na śniegu są jednak trochę za szerokie.

Tak najprościej, krótkie naciśnięcie wyłącza kontrolę trakcji "do połowy", pozwala czasem wyjechać płytkiego śniegu, a także na mały drift, w 90% po uślizgu 2-5m. odejmuje moc z tylnej osi. Pozwala też ruszyć szybciej spod świateł gdy opony trochę zrywają przyczepność a nie chcesz by elektronika zabierała moc.

Przytrzymanie DTC na 3-4 sekundy wyłącza kontrole trakcji całkowicie. Jeśli chcesz driftować to jest to lepsze wyjście, lepiej czuć samochód i można kontrolować go gazem, uślizg pojawia się przy mniejszej prędkości.

Opublikowano

Zimówki jednak będę musiał kupić.

 

Pierwotnie planowałem F10 w zimie nie jeździć (jest jednak takie fajne że postanowienie to trzeba zmienić), mam do dyspozycji drugi samochód mieszkam, w rejonach gdzie śnieg jest naprawdę niewielki i przez krótki czas zalega - jednak minimalny oblodzenie lub nachylenie i niestety praw fizyki nie da się oszukać, ciężko ruszyć i jak ktoś na to patrzy to kompromitacja na całej linii.

 

 

Ogólnie to szkoda mi takiego samochodu do driftów i innych "przypałów", jednak dobrze że są takie możliwości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.