Skocz do zawartości

BMW 530d LCI 2007 temp. plynu chlodzacego 66-70C


diesel_donkey

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To jest chłodnicza oleju od skrzyni automatycznej !!!

Nie bardzo rozumiem co ona ma do płynu chłodzącego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i mnie dopadło. Termostaty wymieniałem obydwa na nowe i oryginalne w listopadzie 2012 roku, minęło 5 miesięcy, do tej pory temperatura w ukrytym menu książkowa 88-90C. Ostatnio zauważyłem, że samochód jakby więce zaczął palić, dziwnie głośniej - twardziej pracować, przyczyna to temperatura silnika w przedziale 74-78C. Pierwsze typowanie padło na termostat EGR - sprawdziłem, jest sprawny nie przepuszcza powietrza, następny typ to termostat główny, już miałem go zamawiać ale coś mnie tchnęło i przypomniałem sobie ten wątek o wymienniku ASB. Po sprawdzeniu cienkiego przewodu z lewej strony chłodnicy (od strony psasażera) był on ciepły, chłodnica od góry gorąca. Wpadłem na pomysł aby klamrą zcisnąć ten przewód i się przejechać. Po przejechaniu kilku kiliometrów temperatura znów 89-90C - mamy winowajcę !. Chłodniczka tania nie jest bo kosztuje około 800zł, ma w sobie dwa małe termostaty, których budowa jest podobna do termostatu EGR. Wyciągnąłem z niej kruciec przyłączeniowy do węża i okazało się, że są tam jakby takie dwa aluminiowe grzybki dociskane sprężynami, które blokują przepływ płynu kiedy jest zimny. U mnie jeden z tych grzybków zeskosował się i zablokował w pozycji niedomkniętej. Efektem był przepływ płynu do chłodnicy od najniższych temperatur i niedogrzanie silnika. Po prawidłowym złożeniu, zalaniu płynem i odpowietrzeniu temperatura wróciła do normy 88-90C. Morał taki z tego, że mamy nie dwa a praktycznie cztery termostaty (w przypadku ASB) i jeżeli stwierdzimy że winę za niedogrzanie silnika ponosi wymiennik ASB to nie trzeba go od razu kupować. ----------- to co tu kolega pisze bym chciał zobaczyć tą chłodniczkę i jak patrze pod maską to jedna jest pod chłodnicą,a druga pod filtrem oleju i którą sprawdzić czy nie puszcza właśnie ta chłodniczka,a nie jestem pewien która to?,bo prawie tak samo wyglądają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to ten wymiennik ciepła służy do schładzania oleju w skrzynia automatycznej a nie w silniku !!! Ma on za zadanie schładzać skrzynię automatyczną a nie silnik.

Olej z skrzyni ni jak nie jest połączony z olejem w silniku a sam wymiennik ma przepływ płynu chłodzącego żeby schładzać olej i tu ciekawostka dopóki termostat się nie otworzy na duży obieg to do chłodnicy nie idzie płyn i nie idzie on też do wymiennika ciepła.

Nie wiem czy można łączyć te obiegi, im dalej w las tym więcej drzew tylko żebyście się w kozi rób nie zapędzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcepan999

To jest ta chłodniczka (wymiennik) co podałeś linka z ogłoszeniem na OLX ale na tych zdjęciach ta chłodniczka jest nie kompletna - brakuje króćca przyłączeniowego, drutu zabezpieczającego króciec, 2 grzybków aluminiowych oraz 2 sprężyn dociskających te grzybki.

Ta chłodniczka w samochodzie znajduje się na dole silnika na wysokości miski olejowej i nie jest to ta pod filtrem oleju.

Niestety po prawie roku od poprzednich przebojów z moją chłodniczką znów muszę ją rozebrać (poprawić) gdyż obserwując temperaturę w ukrytym menu stwierdzam, że zaczyna ona coraz mocniej schodzić w dół w kierunku 80C, poprzednim razem było podobnie, samochód w ciągu 2 tygodni stopniowo zaczął osiągać coraz niższe temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan201 ,a mógł byś zrobić foto jak to rozbierasz chłodniczkę jak ją później złożyć, taka fotorelacja :cool2:

Dopiero w okolicach soboty będę miał czas, żeby to ogarnąć. Roboty jest nie więcej jak na 15-20 minut. Postaram się cyknąć jakieś foto gdyż temat cyklicznie co jakiś czas wraca i sporo osób ma problem co to jest ta chłodniczka, gdzie się znajduje i jak ją uzdrowić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie robiłem gdyż po dłuższej jeździe w okolicach 0C na zewnątrz temperatura cieczy dobija do 88-90C i stabilnie się utrzymuje (przy zwalnianiu ze 100 km/h do powiedzmy 40 km/h spada o 1-2C). Wąż od chłodnicy do chłodniczki (wymiennika) jest zimny. Najprawdopodobniej wymienię termostat EGR gdyż zauważalnie samochód potrzebuje dłuższego czasu na osiągnięcie temperatury roboczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz, w tych temperaturach po 15-16 km 88-90C. Więc jeżeli dobija Ci do 88C i trzyma w miarę stabilnie to O.K. Ja jestem przewrażliwiony na tym punkcie, być może wszystko z moimi termostatami o.k. wcześniej szybciej łapał temperaturę roboczą ale było też i cieplej. Dla spokoju sumienia i duszy :D wymienię termostat egr i zobaczę czy coś to dało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/behr-termostat-egr-agr-bmw-e46-e90-e39-e60-x3-x5-i4665647708.html ja kupiłem ten termostat ,a tu pisze ze temp otwarcia 70?,to może tak długo się nagrzewa, dziś jechałem 30km i nie włączyłem temp menu,później jak wracałem te same 30 km to miałem od odpalenia 80 doszło po drodze do 88 i jak jechałem do domu to spadło było 80?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze moja historia:

 

1) Odpaliłem ukryte manu - okazało się, że silnik rozgrzewa się max do 73 stopni.

 

2) kupiłem i wymieniłem termostat EGR - silnik zaczął rozgrzewać się do 79 stopni i robił to dużo szybciej niż przed wymianą. Jak się mu ostro dało w palnik to temp. spadała do 75 stopni, po czym wracała na 79. (robota własna, niech szlag jasny trafi tego co wymyślił tą rurkę podciśnieniową, co zasłania dojście do jednej śrubki termostatu... ;) - termostat około 150zł)

 

3) wymieniłem termostat główny - temperatura szybko wzrasta do około 90 stopni i oscyluje między 90, a 95. (zawiozłem do m-auto w katowicach - 280zł za wymiane, termostat około 160zł).

 

Sprawa zakonczona, auto sprawne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam okazuje sie że mam ten sam problem. Moje 530dA też długo się nagrzewało i tylko do 75 stopni.... Więc przystąpiłem do działania....

1. Zdemontowałem termostat EGR - można było przez niego oddychać , dmuchać, miał przepływ więc go wymieniłem na NOWY - 100 zł

Nastąpiła nieznaczna poprawa silnik zaczął nagrzewać sie do 80 stopni. MAŁO czyli Główny też należy wymienić...

2. Kupiłem termostat główny ORI Made In Austria - 200 zł.

3. Kupiłem 10 litrów płynu chłodniczego NIEBIESKI kolor.

Znowu nastąpiła poprawa auto nagrzewa się do 89 - 90 stopni ALE........ i tak długo silnikowi zajmuje nagrzanie się do 90 stopni. Np dzisiaj przy temp zewnętrznej -5 to po 15 kilometrach temp osiągnęła 75 stopni. Nie wiem jak daleko musiałbym jechać żeby osiągnąć temp 90 stopni - po 15km byłem już u celu więc dalej nie jechałem :roll:

Co więcej kiedy mam większe obroty jadąc temp szybciej rośnie a jak zwolnię mam niższe obroty to temp potrafi spaść o 5 stopni.... :( Raczej nie powinno tak być :mad2:

Ostatnio jadąc na autostradzie przy 120 km/h temp to 88-90 i potrafi spadać do 80 stopni i wraca z powrotem do 89. Czy to normalne że sobie tak skaczę ?? wydaje mi sie że nie..... Czytałem coś o wymienniku ciepła ASB ktoś coś może podpowiedzieć bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny.... a może szukam dziury w całym??? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy -8C sprawne termostaty powinny 530dA zagrzać do minimum 88C po spokojnym przejechaniu max 20 kilometrów (poza miastem). Jeżeli temperatura dochodzi do min 88C po dłuższej jeździe to wymiennik ASB jest sprawny. Jeżeli po wymianie termostatów (obydwu) na oryginalne, przejechaniu 20 km w temperaturach niższych niż -2C da wynik 70-76C możemy być pewni, że wymiennik ASB przepuszcza.

Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz powiedzmy temperaturę 88C i mocno przyspieszysz 80-150 km/h to temperatura może spaść o około 5-8C - jest to normalne. Po ustabilizowaniu prędkości powinna powrócić do 88C.

Masz 88C zwalniasz z 130 km /h do 0 km/h - temperatura spada o kilka stopni (podczas ujemnych temperatur na zewnątrz) - jest to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.