Skocz do zawartości

diesel_donkey

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    530d se 2007 LCI

Osiągnięcia diesel_donkey

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. zapamietajcie w LCI czerwone pole nie jest ruchome! jak silnik jest zimny i autem trzesie(jak to w dieslach) to i tym samym zegarami trzesie to wtedy sie rusza, albo jak wpadniesz w dziure i tapnie autem to tez sie ruszy ale samo z siebie(temp. silnika) nie!
  2. bywa, ze wentylator pada i dmucha caly czas, badz dmucha jak mu sie podoba....wiec nie zawsze takie oczywiste ale jak szukalem rozwiazania swojego problemu to obil mi sie o oczy jakis tekst, ktory wiazal dwa fakty nadmuchu i temperatury plynu...
  3. powiem Ci - bogdan201, ze przyspieszal normalnie nie czulem nic co mogloby mnie niepokoic, jedynie duzo palil, duzo za duzo, i caly czas byl dosc glosny tak jak przy zimnym silniku wiem, ze jak ma sie problemy ze skrzynia to trzeba zaczac od update oprogramowania, robilem ok 4-5tygodni temu, przy okazji wymiany zamka od tylnej klapy roznice zauwazylem, wczesniej na trybie DS troszke szarpalo przy biegach 1-3 teraz chodzi jak w masle:-) nie wiem jak wymiennik ciepla wygladal po wyciagnieciu, to bylo robione u dealera(w Anglii mowia stealer - zlodziej) wiec nie wiem, plyn chlodniczy uzupelnili 3l i olej tez dolali ok 1l. tyle wiem
  4. ekspertem nie jestem wiec ciezko bedzie mi pomoc,ale 95-96C to troche duzo, jak DPF sie regeneruje to temperatura idzie do gory 92-94C, glowny termostat tez wymieniales? no ale to nie sa objawy jak przy walnietym termostacie... sprawdzalws czy wiatra Ci sie kreci? on powinien sie wlaczyac dopiero jak temperatura przekroczy 90C+ czujnik (termometr) temeratury?
  5. http://bmwfans.info/parts/catalog/E60N/Sedan/India/530d-M57N2/RHD/N/2008/june/browse/radiator/heat_exch_transmission_oil_cooler_line/ czesc nr 1 ztegoz wzgeldu, ze robilem to w Belgii to ciezko bedzie to odniesc do roboczogodziny w Polsce, tak czy siak same czesci(chlodnica i dwa o-ring'i) ok 235euro, tutaj roznicy w cenie nie bedzie, a calosc z robocizna wyszla 475euro, nie za tanio ale szczerze mialem juz dosc znachorow, ktorzy tak naprawde i tak kosztuja wiecej niz dealer
  6. jak wejdziesz do ukrytego menu to podczas jazdy powinno pokazywac ok 14.2-14.5V jak wylaczysz silnik 12.2-12.4V w przypadku kiedy szwankuje elektryka, zacznij od ibs, tak jak inni pisali, tez obilo mi sie o oczy, ze woda sie zbiera pod kolem zapasowym i zalewa obwody... napewno podlaczenie do kompa pomoze
  7. witajcie! wlasnie wrocilem od dealera po wymianie chlodnicy oleju. Wszystko wrocilo do normy! Wsiadlem do auta mialo temperature plynu 42C, po okolo 1,5km 77C, po 2,5km 85C, po 5-6km 90C. na zewnatrz byla temperatura -0.5C konkluzja taka, ze jak wymiana dwoch termostatow nie pomogla czas pomyslec o wymianie chlodnicy:-) oczywiscie jesli ma objawy taj jak wyzej pisalem! jeszcze raz dzieki za pomoc!
  8. tez mi sie wydaje, ze to chlodnica oleju... tym bardziej ze u mnie nie osiaga nawet 70C, jedynie jak pogazuje kiedy stoi ale tez zajmuje mu to sporo przwaznie jak jade na autostradzie 66C-70C, kiedy przyspieszam 68-70C, zdejmuje noge z gazu spada do magicznej granicy 66C i pali jak smok...a kupilem go tylko po to zeby zaoszczedzic na paliwie....:) bo troche sie bujam hehe:)
  9. https://picasaweb.google.com/111428286834001873292/OilCooler?authkey=Gv1sRgCI-Esbq4kabV2gE
  10. no ja mam automat, az takim specem nie jestem aby powiedzieć Ci czy manualna skrzynia ta chlodnice ma, dzis wieczorem zrobie zdjecie to porównasz sobie, widoczne po otworzeniu klapy/maski problem w tym, ze jak masz któryś z termostatow padnięty to temperatury 90C nie osiągnie nawet po 5h jazdy wiem, ze sa podzielone opinie, ale proces wypalania sadzy w tych modelach może rozpoczac się kiedy temperatura silnika osiągnie 75C, z praktyki wygląda to tak, ze dopiero po osiągnięciu 90, większość forumowiczow w Anglii pisze ze EGR otwiera się dopiero przy 89+ i stad komputer odpala sadze przy 90C EGR możesz wymienic sam! a koszt jest znikomy, ach i tylko oryginał! Jak potrzeba Ci to napisze instrukcje tak prosta ze zrozumiesz wszystko, pierwszy raz zejdzie Ci ok. 30-60minut każdy nastepny to kwestia 15-20minut
  11. Już znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Tak jak przypuszczałem, wine za nadmierne wychładzanie silnika ponosi schladzacz oleju. Znalazłem post gdzie jest wyjaśnione:, jeśli po odpaleniu silnika zaczyna nagrzewać się górna część nagrzewnicy, a jej dol pozostaje zimny oznacza usterke chłodnicy oleju. Teraz tylko wymienić i mam nadzieje jeździć w końcu, tym autem…a nie stresować się i drapać po d….z bezsilności! Proponowałbym dodać to do typowych usterek e60/e61, która to ciężko zdiagnozować, przy tej usterce widoczne jest zwiększone zużycie paliwa ok. 20%, gdzie przy usterce termostatu 5-10% silnik jest znacznie chłodniejszy niż w przypadku przepuszczającego termostatu.
  12. potrzebuje porady jak wymienic zarowke H7 od swiatel "krotkich"? zarowke wyciagam bez problemu bodajze cwierc obrotu. Teraz pytanie jak wyciagnac sama zarowke z gniazda/wtyczki czy to trzeba silno pociagnac czy jest tam jeszcze jakies zabezpieczenie?
  13. Andrzeju forum ma polegać na dyskusji, wiec czym tu sie urażać. Uwaga i krytyczna się przyda Czytam więcej i więcej i nic… Racja aby proces wypalania sadzy się rozpoczął musi być 75C tu sprostowanie, a przy 89-90C otwiera się EGR termostat żeby schładzać filtr PDF Wracając do tematu co może być przyczyna za niskiej temperatury w moim przypadku??
  14. witajcie! nie chce tutaj sie klucic ani prawic niesmaczne uwagi, ale juz tyle sie oczytalem na temat tego auta, ze moge powiedziec z pewnoscia i smialoscia,ze do odpalenia DPF musi! byc osiagnieta temperatura 89-90C inaczej proces wypalania sadzy nie rozpocznie sie kolega pisze ze ma podobnie jak u mnie temperature w okolicy 75C, odpowiem krotko i na temat: masz problem i to nie jest normalne, zerknij na filmik: mam nadzieje, ze rozwieje Twoje i inny watpliwosci. Jak system chlodzenia jest sprawny po 15km wjezdza sie na autostrade osisaga predkosc ok. 100km/h i upewnia sie, ze jest sie na 6 biegu, po chwili powinno sie miec 89-92C nawet przy -5C Co do sytuacji z moim autem, ja zauwarzylem ze moja skrzynia zachowywla sie jakby byla w trybie sportowym zaraz po odpaleniu silnika czyli temperatura ok 20-40C wiec o dopalaniu DPF mowy nie ma
  15. przy temperature 73C? DPF odpala sie przy temperaturze 90+ wiec mnie to nie dotyczy..... z reszta ja pisze o zimnym silniku, wiec o dopaleniu sadzy nie ma mowy, zreszta nie pamietam kiedy silnik byl cieplejszy jak 85C
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.