Skocz do zawartości

[330d/xd, 204KM]INPA Jakie doładowanie w serii?


OloG3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jakiś czas temu pisałem o problemach z autem po wymianie turbo. W tym wątku :

viewtopic.php?f=69&t=204777

Jak się okazało problem był elektryczny, warsztat montujący turbo uszkodził wiązkę silnika, potem próbowali to naprawiać metoda prób i błędów aż kompletnie unieruchomili samochód. Auto ogarnęli dopiero specjaliści od BMW.

 

W końcu w tym tygodniu samochód ostatecznie wrócił do żywych. Niestety, nie jestem zadowolony. Auto sprawia wrażenie wykastrowanego. Podpatrzyłem parametry w INPA i zobaczyłem to:

 

http://imageshack.us/a/img42/5822/inpa1.jpg

http://imageshack.us/a/img850/6883/inpa2h.jpg

 

Pomiary zrobione na 3-m biegu, pełen gaz. Pierwszy screen to okolice 2000-2500rpm, drugi 3500-4000.

 

Na początek mam 3 pytania:

1. Jakie powinno być doładowanie dla tego silnika? Z INPY widać że ECU wymaga 1,2 - 1,25 bar doładowania i generalnie turbo tyle pompuje. Do tej pory byłem przekonany że seria powinna pompować 1.35 bar.

2. Co oznaczają wykrzykniki przy wskazaniach przepływki?

3. Czy w tych parametrach widać jakieś problemy? Jakie jeszcze parametry warto podejrzeć przy poszukiwaniu zaginionej mocy?

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn nie w całym zakresie? W peaku 2340 a "poza peakiem" mniej?

 

TC, jeszcze taka sprawa - gdybyś miał podobny problem (auto jeździ, żadnych błędów, ale zesłabło) jakie parametry byś posprawdzał?

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Mam film. Puścić go na maila? Jaki adres?

może być firmowy info@tc-performance.eu lub prywatny tomasz.flisek@gmail.com

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nagrać to co sie dzieje na ekranie laptopa? jest w Windows jakiś tool czy trzeba coś doinstalować? gdyby jeszcze dało się rejestrować dźwięk z mikrofonu to można by komentować co sie dzieje,

 

na filmie widać ze komp w 22 sekundzie zgłasza zapotrzebowanie na doładowanie

a dopiero w 24 tej dostaje tyle ile potrzebuje - czy to normalne że turbina "dochodzi" przez 2 sekundy?

 

czas/nominal/actual

 

21/1066/1082

22/1955/1155

23/2060/1588

24/2138/2125

 

czy na pewno but był w 18 sekundzie a nie 22?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla osób ewentualnie zainteresowanych wrzuciłem film tutaj:

 

 

Uwaga: jakość jest słaba.

dla mnie z parametrów wszystko ok , a powiedz co się stało z poprzednim turbo ?

może poprostu były przeładowania i odczuwalnie auto jechało lepiej , to logiczne a teraz przy standardowym cisnieniu czego brakuje :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednie turbo zabiły kawałki popękanego kolektora wydechowego. Warsztat który ostatecznie ogarnął auto wgrał tez inny soft do silnika, podobno najnowszą wersję, wcześniej miałem ori soft z 2005 roku. Ponieważ auto jeździ odczuwalnie słabiej zacząłem rzeźbić, i właśnie rzuciło mi się w oczy, że zadane doładowanie to 1.2 bara, chwilowo 1.25. A po głowie kołacze mi, że powinno być 1.35 bar. Początkowo myślałem, że to wina turbiny, ale jak widzę turbo dmucha dokładnie tyle ile chce sterownik. Dlatego próbuję ustalić, jakie powinno być to standardowe ciśnienie. Może ten soft co mi wgrali to jakaś flotówka czy coś w tym stylu.

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nagrać to co sie dzieje na ekranie laptopa? jest w Windows jakiś tool czy trzeba coś doinstalować? gdyby jeszcze dało się rejestrować dźwięk z mikrofonu to można by komentować co sie dzieje,

 

na filmie widać ze komp w 22 sekundzie zgłasza zapotrzebowanie na doładowanie

a dopiero w 24 tej dostaje tyle ile potrzebuje - czy to normalne że turbina "dochodzi" przez 2 sekundy?

 

czas/nominal/actual

 

21/1066/1082

22/1955/1155

23/2060/1588

24/2138/2125

 

czy na pewno but był w 18 sekundzie a nie 22?

 

But był w ok 22 sekundzie, 18tą podałem tak dla orientacji dla niecierpliwych. 2-sekundowy spool - nie wiem czy to dużo, reakcja na gaz jest podobna jak kiedyś, tego się nie czepiam. Boli mnie brak mocy. Film nagrany programem bandicam.

http://www.dobreprogramy.pl/Bandicam,Program,Windows,30315.html

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednie turbo zabiły kawałki popękanego kolektora wydechowego. Warsztat który ostatecznie ogarnął auto wgrał tez inny soft do silnika, podobno najnowszą wersję, wcześniej miałem ori soft z 2005 roku. Ponieważ auto jeździ odczuwalnie słabiej zacząłem rzeźbić, i właśnie rzuciło mi się w oczy, że zadane doładowanie to 1.2 bara, chwilowo 1.25. A po głowie kołacze mi, że powinno być 1.35 bar. Początkowo myślałem, że to wina turbiny, ale jak widzę turbo dmucha dokładnie tyle ile chce sterownik. Dlatego próbuję ustalić, jakie powinno być to standardowe ciśnienie. Może ten soft co mi wgrali to jakaś flotówka czy coś w tym stylu.

musiałbym zernąć w ten soft ... inaczej nic nie powiem ale tyle ile rząda ecu tyle dostaje ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki TC :cool2:

 

Może ktoś inny z userów ma screeny z INPY dla zdrowego, seryjnego M57N 204PS i chciałby się nimi podzielić, dla celów porównawczych? :wink:

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
OK, dzięki TC :cool2:

 

Może ktoś inny z userów ma screeny z INPY dla zdrowego, seryjnego M57N 204PS i chciałby się nimi podzielić, dla celów porównawczych? :wink:

Moze miałeś chipa zrobionego teraz wgrali Ci serie i jest słabszy. Skoro parametry masz ok to moze pozostała hamownia.

Sprawdz jeszcze jakie masz czasy od 0-100 i porównaj z tymi co BMW

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zawsze możesz podjechac na pomiar do nas do Łodzi .... I może już seria nie wyjedziesz ...:)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, dzięki TC, ale nie skorzystam. :wink: Sprężarka w aucie jest na gwarancji i auto pozostanie serią. Poza tym już miałem soft, wróciłem do serii przy wymianie turbo. Mógłbym go wgrać z powrotem, ale nie planuję już nic robić z autem, bo będę je sprzedawał. Samochód był na sprzedaż już w chwili awarii turbiny, muszę powiedzieć, że moment na taką skuchę wybrał sobie wybitnie nieodpowiedni. Ogarnięcie go zajęło mi 3 miesiące :mad2:

 

Moze miałeś chipa zrobionego teraz wgrali Ci serie i jest słabszy. Skoro parametry masz ok to moze pozostała hamownia.

Sprawdz jeszcze jakie masz czasy od 0-100 i porównaj z tymi co BMW

 

Miałem delikatny soft (250KM/475Nm), ale auto teraz wydaje mi się być słabsze niż jeszcze przed chipsem (serie miałem 215 KM). Z drugiej strony sam już nie wiem, może to autosugestia. Gadałem dziś z kolegą z branży tuningowej który przejechał się autem i stwierdził że wg niego prawie 1800kg w 4x4 tak właśnie powinno jeździć przy 200 KM. Jeśli dogadam się na jakiś sensowny pieniądz to przehamuję auto, będzie wszystko jasne.

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.