Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostaecznie mozesz jeszcze spróbować jechac na doważnie (nie wyważenie a doważenie) - robi sie to bezpośrednio na samochodzie na każdym z kól osobna - koła są wprawiane w ruch bez ich zdejmonwania prawie do 200 km/h i się je wyważa wraz z elemenami nadowzia.

Jest to skuteczne kiedy tradycyjne wyważarki nie radzą sobie własine z wielkimi oponami i felgami

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
szczerze mówiąc- nie słyszałem o doważniach, ale powiedz kolego czy to jest dobry sposób na pozbycie się problemu? :wink:

 

jest takie cos. Przeciez jest sporo felg bez otworu centralnego, wiec nie ma ich jak zamontowac na standardowych wywazarkach. Z takim autem trzeba jechac na "dowazanie". Z fizyczno/mechanicznego punktu widzenia, jest to gorsza i ubozsza metoda wyważania. Jej zaleta natomiast jest to, ze rownowazy rozklad masy nie tylko samego kola ale praktycznie wszystkiego, co sie kreci i jes do kola podlaczone. Dlatego po takim wywazaniu nalezy pamietac, by kolo montowac zawsze w takim samym polozeniu wzgledem piasty czyli by kazdy otwor na srube kola byl przypisany do konkretnego otworu w piascie

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Cześć.

 

Stawiam na opony, jeżeli na dobrej nawierzchni jeździ dobrze, a na koleinach ściąga, to dzieje się to przez wymiar opon, przy szerokich i niskoprofilowych oponach każda nierówność drogi, koleina itp., jest od razu wyczuwalna na kierownicy i nic na to nie poradzimy, że mamy takie drogi.

Co do głośności opon i drgania, to jeżeli są wyząbkowane, to właśnie tak to się będzie objawiało, nic z tym nie zrobisz, wymiana rozwiąże problem.

 

Napisz o jakiej marce opon piszemy, bo ja takie doświadczenia miałem z letnimi oponami Fulda i nie były wyząbkowane, ale po przebiegu 20 000 km nie dało się ich eksploatować bez używania języka ,,łacińskiego''!!!Były strasznie głośne.

 

Żeby sprawdzić czy są wyząbkowane, tak jak pisano wcześniej wystarczy przeciągnąć ręką po bierzniku, albo przy suchej nawierzchni przejechać odcinek drogi i spojrzeć na opone od tyłu jak zobaczysz, że jeden klocek jest jaśniejszy, a drugi ciemniejszy to świadczy to właśnie o wyząbkowaniu, gdyż opona nie pracuje całą swoją powierzchnią.

 

Sprawdź dobrze opony!!!

 

Pozdrawiam.

Pozdrawiam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam jestem w stanie załatwic dobre 17 w granicach 200zł za sztnp contisport-obecnie nie wiem jak długo trzeba czekac, bo sam kupowałem w sezonie. Co do drgan to miałem ten sam problem ale przy 80km/h!!!!

okazało sie ze do wiekszosci felg alu sa potrzebne tzw. pierscienie centrujace. kupilem i jest ok. jadac po koleinach cwicze bicepsy-jest przej****e-taki urok opon 255!

pozdrawiam

Opublikowano

Ceny opon popatrz na necie. ja zawsze sprawdzam www.opony.com Jest duża oferta i jest w czym wybierać.

 

Jeśli idzie o opony używane to niestety ja sie już więcej nie pisze. Sezon temu kupiłem okazyjnie zimówki. Naocznie idealne. Jak sie okazało przy montażu mają 9 lat...

 

Na oponach nie ma co oszczędzać. Teraz jak przyjdzie czas na zmianę na letnie to te spale :twisted2: Bo jak tego nie zrobię to pewnie na zimę znowu je założe... a tak nie będe miał wyjścia i kupie nowe :wink:

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

teraz już wiem na bank że to są opony..........

 

czy przy zakupie opon mogę załozyć na tył 255? czy nie będą obcierały?

z przodu chciałbym założyć 225 lub 215, co wy na to?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.