Skocz do zawartości

530xi [N53] - problemy z odpalaniem wibracje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Prosba o poradę, mam wersję po lifcie na bezposrednim wtrysku benzyny [N53] i na zimnym silniku mam problem z odpaleniem, chwile kręci i często potem wpada w wibracje, zdarza sie że wywala diagnostyke silnika. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problrm znika, lampka silnika też gasnie. Najgorsze że zdarza sie to co kilka dni a jedyny zapamietany bład to błąd czujnika NOX i tyle. Zalezy mi żeby to dobrze zdiagnozować i naprawic nie wymieniając przy okazji pół silnika :cry:

Drugi objaw to przy dobrze rozgrzanym silniku auto na wolnych obrotach potrafi zwibrować - przez ulamejk sekundy spadają minimalnie obrotu i to tez raz na kilka dni. Mam wrażenie że również wzrosło spalanie. Jakieś pomysły, miał któś może podpobny problem i go rozwiazał?

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam .

 

Ja mam BMW 530i n53 od 7 miesiecy . do tej pory wszystko bylo ok . az do teraz . dwa dni temu wlasnie pierwszy raz pojawil sie problem z kontrolka silnika i szarpaniem . dzieje sie tak na zimnym . zgasze i zapalam po jakims czasie ustaje . pojawilo sie to teraz dopiero podczas mrozow wczesniej bylo ok .dokladnie tak samo jak opisuje kolega powyzej. wczesniej czuc bylo bardzo delikatne wibracje ktore sie nie nasilaly . a teraz jest coraz gorzej . czy ta ew akcja serwisowa dotyczy tez samochodow po gwarancji ? pozdrawiam

Opublikowano
Tak załapałem sie na akcję wymiany cewek, jadę za tydzień w środę na wymianę, mam nadzieje że to pomoże, przy okazji wymieniają kabel + od aku.
Opublikowano
Hej . Dzięki za odpowiedz . Kolego daj znać jak będziesz po naprawie bo pewnie będzie to szybciej niż u mnie czy jest poprawa . Ja tez dam znać co i jak kiedy ogarne mój samochod bo nie ma zbyt dużo informacji o tych silnikach. Pozdrawiam
Opublikowano
Ok super ! Ja jutro dzwonię do BMW . A w piątek i tak pojadę do mechanika podłączyć pod komputer . Zobaczymy co i jak ! Będę pisał jak tylko się czegoś dowiem . Pozdrawiam
Opublikowano

Dzieki! A to jedyny zapamietany błąd? Rozumiem ze diagnostyki ci nie wywaliło na stałe, a tylko czasem po odpaleniu sie świeciła i taki błąd sie zapamietał?

U mnie zapamiętał tylko błąd czujnika NOX, chociaż diagnostyke robiłem jakis czas temu a teraz problem się nasilił.

Opublikowano
Dzieki! A to jedyny zapamietany błąd? Rozumiem ze diagnostyki ci nie wywaliło na stałe, a tylko czasem po odpaleniu sie świeciła i taki błąd sie zapamietał?

U mnie zapamiętał tylko błąd czujnika NOX, chociaż diagnostyke robiłem jakis czas temu a teraz problem się nasilił.

 

Witam ! to jedyny zapamietany blad. kontrolka silnika jak piszesz nie na stale . na poczatku na kilka kilometrow wlaczenie wylaczenie i wszystko wralalo do normy pozniej bylo coraz dluzej dopiero po kilkunastu minutach ponownym uruchominiu gasla : zapamietany blad '' cylinder 5 Misfire Detected '' pojechalem do sklepu kupilem cewke oryginalna bosh . wlasnie samemu skonczylem wymieniac . podlaczylem komp blad nie wyskakuje . wyglada ,ze wszystko jest ok .nie trzesie, poczekam teraz pare h az auto wystygnie zapale i zobaczymy czy bedzie sie telepal . mam nadzieje ,ze to pomoze . pozniej i tak pojade do bmw na wymiane wszystkich teraz niestety nie mam czasu licytowac sie z nimi i terminem tutaj troche to trwa .

 

pozdro

Opublikowano

witam !

 

Dobre wiesci , zrobione dziala ! jak pislaem wczesniej wszysto jest ok blad nie wyskakuje . na zimnym auto co prawda przez pierwsze kilka minut jeszcze delikatnie potrzasa ale tragedii nie ma .za pare tygodni pojade na serwis i niech zmieniaja wszystkie w ramach akcji :norty: pozdrawiam

p/s kolego daj znac co u Ciebie wymyslili w srode !

Opublikowano

kolejny update!

 

niestety wczoraj wieczorem znow wyskoczyl mi check engine :duh: dzis pojechalem do warsztatu i mechanik zmienil mi wszystkie cewki i swiece . swiece byl w strasznym stanie dwie kompletnie spalone reszta tez poprzypalana . teraz musze pojezdzic i zobaczymy co bedzie dalej

pozdrawiam

Opublikowano

No i wymienili wszystkie cewki w ramach akcji, ale stwierdzili że na 6 garze do wymiany swieca i wtryskiwacz, części nie ma w polsce i muszę czekać. Obawiam się tylko czy za chwile nie wyskoczy mis-fire na innym cilindrze i tak w kółko bede wymieniał wszystkie wtryski :cry:

Jak odbiorę bunie dam znać czy jest OK.

Opublikowano

Witam .

 

U mnie po dokładnej diagnozie wyszło , ze 5 i 6 cylinder przelewa . Rozmawialem z diagnosta powiedzial , ze pozostałe sa ok. mieszcza sie w tolerancji ale skaczą z wartości ujemnych na dodatnie i predzej czy pózniej kolejny moze sie zepsuć . Na dodatek wtryski trzeba kodowac . Powiedział , ze jeżeli chce trzymać auto dla siebie lepiej zmienić wszystkie . W poniedziałek odstawiam auto i zmieniam komplet . Obecne wytrzymały 102000 tys mil więc kolejnych pewnie juz nie wyjezdze . Po za tym wymienilem cewki , świece więc nie powinno być problemów przez kolejnych kilkadziesiąt mil ...

Opublikowano
A taka dokładana analiza to po prostu test z komputera czy jakieś dodatkowe czynnosci, bo mam wrażenie że u mnie w ASO komputer panu diagnoście wyswietlił błąd na 6 cylindrze i wymieniają świecę i wtrysk bo nic innego oprócz wymienionych w ramach akcji cewek nie przychodzi im do głowy, a co do reszt to się zastanowią jak kolejny raz przyjade z wywaloną diagnostyką - masakra.
Opublikowano
Diagnoza z komputera . Z tym , ze trwała ona ponad godzinę ponieważ diagnosta wykluczał po koleji inne błędy . Jak pamiętasz na początku tematu napisałem , ze tylko jedna cewki na 5 cylindrze , pózniej wszystkie wraz ze swiecami - wszystko to bo wywołało błąd (na komputerkach - kalkulatorkach) cewek . Dopiero kiedy podlaczylem pod najnowsze oprogrowanie do BMW pokazało najpierw błąd NOX chyba cos związane z mieszanka paliwa , po skasowaniu wszystko sie wyjaśniło - wtryski lały przez to zła mieszanka . Moze nie wytlumaczylem Ci tego jakoś mega dokładnie ale mam nadzieje , ze w miarę . Co mogę Ci doradzić to zmianę wszystkich cewek i świec - osobno nie wchodzi w grę bo po koleji popsuja sie następne , jeżeli to nie pomoże zostaną wtryski , pompa lub odma która jest wraz z cała pokrywa . To są rzeczy odpowiadające za równą prace silnika . Jest jeszcze jedna rzecz ale to tez nie wiem na 100% - podobno niektóre starsze auta potrzebują wygrania najnowszych softow zeby można było przeprowadzić tak szczegółowa diagnozę . Popytaj na forum o jakiś porządny warsztat BMW w Twoich okolicach .moze warto zdiagnozować auto jeszcze gdzie indziej ? Ja w poniedziałek zostawie mój na zmianę wszystkich wtryskow i mam nadzieje , ze auto odżyje . Oczywiście dam znać . Ty tez napisz co i jak . Ppzdrawiam
Opublikowano

Dzięki za wyczerpujace info !. Na razie odbiorę auta w przyszłym tygodniu z ASO po wymianie wtrykiwacza i swiecy na 6 cylindrze, a dalej za 8kkm mam olej do wymiany i wtedy zrobię u speca od BMW którego polecali mi znajomi dokładna diagnostykę i pewnie wymienie pozostałe świece i wtryski. Ja tak wnikam nie bez powodu, auto kupiłem rok temu a poprzedni właściciel miał podobne problemy ...skonczyło się interwencją w BMW polska i wymiana praktycznie całego silnika - blok, wtryski, tłoki :shock:

A to było około 28 tyś wstecz, dlatego będac pesymistą zastanawiam się, czy to znów nie początek duzych problemów :mad2:

 

Postaram się dawać znać na bieżąco co i jak.

Opublikowano

Wymieniony blok ? To poważna sprawa ...co było powodem ? Jeżeli chodzi o świece i cewki nie ma sie co zastanawiać lepiej od razu komplet zmienić , przynajmniej mozesz cos wykluczyć. Nie są to duże koszta . Jak będziesz robił częściowo tak na prawdę nie masz gwarancji , ze inne są w 100% sprawne - mogą działać ale juz być słabe i auto nie będzie chodziło idealnie Dziwne tylko , ze znowu wtryski ? Skoro były wymienione 28 tys temu czemu znów kolejne ? Moze zła jakość paliwa w Pl? Ja co 4 tankowanie leje v power do pełna albo 98 . Moje wtryski wytrzymały 102000 tys mil . Mam nadzieje , ze kolejne wytrzymają choć polowe tego ... Co do Twoich moze cos jest powodem ich zbyt wczesnego zużycia i to lepiej sprawdzić u naprawdę zaufanego i dobrego mechanika bo w przeciwnym razie problem będzie powracal . Zwróć uwagę na pompę wysokiego ciśnienia i odme o której pisałem wcześniej ona jest zintegrowana z pokrywa ... Aha ! Świece i cewki moze zrobić Ci każdy mechanik nie musi to być aso . Jedyne co musi miec specjalny klucz oczkowy Torx 14 z cienkimi sciankami bo świeca umocowana jest pod delikatnym katem i zwykły klucz nie pasuje

Pozdrawiam

Opublikowano
Jakaś maskara, ASO ustaliło wymianę wtrysku 1,5 tygodnia temu, auto miało być dzisiaj i własnie sie dowiedziałem, że wtryskiwacz nie dojechał :mad2:
Opublikowano
Oj tragedia . Jeżeli Cię to pocieszy ja tez jeszcze nie wymienilem u mnie . Dopiero będę miał w przyszłym tygodniu . Awaria systemu w hurtowni . Auto stoji brudne bo nawet jeździć mi sie nie chce jak wszystko nie jest sprawne ...
Opublikowano

Ja w tym samym silniku N53B30 wymieniałem w ramach akcji serwisowej 6 cewek i 5 wtrysków i 6 świec przy przebiegu ok. 38k w marcu 2012. Teraz auto ma 68k i jak dotąd silnik sprawuję się bez zarzutu.

Akcja serwisowa wykonana już po gwarancji w Bawaria Motors Janki.

 

Teraz mi przyszło powiadomienie o akcji na cewki w N43B20 ( 118i )...

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano
Ja w tym samym silniku N53B30 wymieniałem w ramach akcji serwisowej 6 cewek i 5 wtrysków i 6 świec przy przebiegu ok. 38k w marcu 2012. Teraz auto ma 68k i jak dotąd silnik sprawuję się bez zarzutu.

Akcja serwisowa wykonana już po gwarancji w Bawaria Motors Janki.

 

Teraz mi przyszło powiadomienie o akcji na cewki w N43B20 ( 118i )...

 

Witam kolego !

W takim razie ciekawe jest na jakich zasadach odbywają sie te akcje ... Tu w Anglii za wszystko trzeba płacić :/ może u Ciebie serwis spojrzał inaczej bo amortyzowales u nich samochód . Ja już nie liczę na nic z ich strony czekam tylko na przesyłkę zmieniam wszystkie wtryski i mam nadzieje , ze auto zagada jak przed awarią . Pocieszajace jest , ze po za tym nie ma jakiś innych problemów u Ciebie . Oby i u mnie i drugiego kolegi tez skończyło sie w ten sposób .

Pozdrawiam

Opublikowano

"Akcje serwisowe" są zawsze bezpłatne. Może w UK widząc "polaczka" stwierdzają, że zarobią na nim ekstra i to, co jest w akcji serwisowej mają zrefundowane przez producenta a kasą od klienta wsadzają do kieszeni?

Albo mylisz "akcje serwisowe" z normalnym serwisowaniem. Z resztą - w innych markach też jest dziwnie: w jednym ASO wymieniają przednie reflektory z tytułu akcji serwisowej, a w innym nie (!) - i to w tym samym tygodniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.