Skocz do zawartości

BMW E46 316i - Problem z ASC czy ABS ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Korzystając z tego że mamy zimę i czasami spadnie trochę śniegu postanowiłem dziś poślizgać się trochę. Wybrałem dogodne miejsce przed marketem ( duży parking) i jazda. ASC wyłączone, ręczny używany, gaz w podłogę. Pojeździłem tak trochę (a może poślizgałem :D ), ale czas wracać do domu. Wyłączam zapłon by ponownie się włączyło ASC, ruszam i tu zaczyna się problem. Nigdy wcześniej nie miałem takiej sytuacji. Zawsze było tak że jak koła boksowały to zamulało silnik by sprawnie ruszyć. Teraz jest podobnie z tym że słychać dziwne "chrobotanie' z przodu auta (chyba z lewej strony). Tak jakby włączał się ABS. Oczywiście miga kontrolka od ASC. Gdy wyłączę ASC chrobotania nie ma i oczywiście koła boksują. Strasznie mnie to zmartwiło że znów będzie problem do rozwiązania. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją ?

Opublikowano

Hmm... może warto spróbować odłączyć klemy, ale nie wydaje mi się by to pomogło. Jutro jak będzie w miarę pogoda to spróbuje.

A tak na marginesie po odłączeniu klem co się dzieje z komputerem? Na pewno reset ale co dokładnie?

Opublikowano
Tak jak myślałem, odłączenie aku nic nie daje (bez zwarcia klem - ma to jakiś sens jak nie ma zasilania). Skasowała się tylko godzina i kilometry a problem nadal występuje. Dziś zaobserwowałem że problem nie występuje ciągle. Ostro ruszamy na śliskim, koła boksują, zamula plus "chrobotanie" ale tak jakby "pulsacyjne". Mam na myśli że z przerwami tzn. jak obroty spadną to przestaje. Zastanawiałem się czy jest możliwe by ABS przyblokował koła by zmniejszyć ich prędkość obrotową. Może miało by to sens tylko dlaczego wcześniej tego nie było (jestem pewien na 99 % że tego nie słyszałem). Wypowiedzcie się jak to u was działa, w końcu mamy zimę.
Opublikowano
U mnie jak ruszę ostro na wyprostowanych kolach to nie ma żadnego 'chrobotania'. Tylko zdławia silnik. Dopiero gdy na zakręcie auto zaczyna wpadać w poślizg zaczyna dławic silnik i działa abs. Może czujnik kata skrętu masz uwalony. Tyle ze wtedy dsc chyba w ogóle nie dało by się włączyć.
Opublikowano
No właśnie wydaje mi się że coś się zepsuło gdyż jest to ASC i chyba nie powinno kół blokować jak ma to miejsce przy DSC. Nie mam teraz możliwości podpiąć się pod kompa, więc nie wiem czy wywala jakieś błędy. Fajnie jak by się wypowiedział ktoś, kto posiada samo ASC. Tak na marginesie przypominam że odgłosy słychać z okolic lewego koła, lub lewej strony komory silnika. Sytuacja jest o tyle nie fajna że nawet nie wiem jak sprawdzić skąd dokładnie dochodzi to "chrobotanie". :mad2:
Opublikowano
Sorry myslalem ze masz dsc skoro pisales o chrobotaniu z przodu. Hmm dziwna sprawa bo ASC chyba nie ma wplywu na przednie kola. Chyba ze sie myle.
Opublikowano
Tak ja mam asc i to jest taki przedpotopowy system który jedynie "zmniejsza moc silnika" jak wykryje poślizg. U mnie nie ma żadnego chrobotania podobnego do działania abs-u
Opublikowano
Więc widzę że mam jakiś problem z tym systemem. Teraz tylko pytanie co się uszkodziło. Chyba bez kompa się nie obejdzie,choć czasami i po odczycie błędów dalej nie wiadomo co się dzieje. A może ktoś ma pomysł w jaki sposób dokładnie zdiagnozować lokalizacje tych odgłosów.
Opublikowano
Ale przeciez jest jeszcze ASC+T ktore dohamowywuje kola tylne i robi to napewno bo czesto mi piszcza klocki z tylu i jak zamiele kolami to czasami slychac jak przyhamowywuje kolo (pisk klockow lekki) i wtedy tez slysze chrobotanie zza zegarow.
Opublikowano
Zgadza się, tylko ja mam ASC bez +T. Przynajmniej tak pisze na włączniku. Wiem że się powtarzam ale wcześniej tego nie miałem i dlatego nie daje mi to spokoju. A gdzie można sprawdzić jaki to jest system. Na pompie ABS będzie coś napisane jeśli byłoby +T ?
Opublikowano
nie ma roznicy w przycisku miedzy zwyklym asc a asc+t. musisz rozkodowac vin zeby sie dowiedziec, chyba.
Opublikowano
ja mam taki asc i u mnie często przy ruszaniu gdy zacznie mielić to chrobocze - zależy to od warunków podłoża. uważam to za normalny objaw działnia systemu (podejżewam załaczanie abs). jak się nie mylę asc+t to właśnia działanie asc połaczone z abs-em (i tego napisu nie ma na przycisku, co nie znaczy, że go nie ma)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.