Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

2 pytania :) jedno proste drugie trudniejsze.

 

1.

Kupilem DISA od 3.0 bo mi potrzebny do swapu z M52. niestety jest on uszkodzony:

http://img42.imageshack.us/img42/6244/pict1330w.jpg

Mozna to jakos naprawic? :)

 

2.

jaka jest roznica pomiedzy DISEM od 325 a 330, oprocz ceny? :) teoretycznie maja inne numery czesci.

11617502269 lub 11617544806

11617502275 lub 11617544805

 

w bmw mowia ze kolektory napewno sie roznia i automatycznie potrzebuja innego sterowania. ale czy napewno jest jakas znaczaca roznica? niektorzy sprzedaja disa z 3.0 do 2.5, ale czy odwrotnie tez bedzie dobrze?

Opublikowano

Są różne. Handlarze zeby sprzedać to wszystko powiedzą.

Ja u siebie wymieniałem na nową ori - płaciłem ~550,-

Nie wiem czy jest sens kupować to używane - bo wydasz z dwie stówki mniej a nie wiesz czy za miesiąc dwa Ci nie padnie.

Opublikowano
a gdzie w takiej cenie sprzedaja? :D bo ja widze ze po 750 zl chodza.
Opublikowano (edytowane)

Przepiękne światło na tym zdjęciu, :wink: Ty to umiesz fotografować. :mrgreen:

 

Tak jakby zaraz ta klapka miała się tam pojawić :D :D :D

Edytowane przez poltec
Opublikowano
Przepiękne światło na tym zdjęciu, :wink: Ty to umiesz fotografować. :mrgreen:

 

Tak jakby zaraz ta klapka miała się tam pojawić :D :D :D

 

 

dzieki :D

  • 5 lat później...
Opublikowano

Odgrzeję temat.


W moim E46 325ci disa nie działa (wystarczy podnieść maskę i widać, że cięgno się nie porusza). Sama disa po wymontowaniu wygląda ok, tzn. łopatka "sprężynuje", membrana też nie wygląda na padniętą. Podejrzewam, że może sama disa jest sprawna, a nawala zasilanie (elektryka). Nie uśmiecha mi się kupno używki disy za jakieś 300zł (lub oryginału za 1000zł) tylko po to, żeby potwierdzić, że stara disa była ok i że to wina samego sterowania.

Brat ma E39 530i ze sprawną disą (widać jak cięgno się przemieszcza po odpaleniu auta i po przekroczeniu 3500-4000 obr).

Ponoć disa z M54B30 i M54B25 to nie jest to samo. Ok, nie chcę jej montować w kolektorze, ale chcę zrobić coś innego...


Pytanie brzmi: Czy jak wymontuję moją disę z 2,5 i podepnę ją tylko i wyłącznie elektrycznie (bez montowania jej w kolektorze ssącym) w tym E39 530i mojego brata, to - zakładając, że jest sprawna - powinna poruszać cięgnem i otwierać/zamykać łopatkę, czy to tak nie działa? I w drugą stronę - czy jak wymontuję disę z tego 530i i podepnę ją elektrycznie do mojego E46 325ci i nie będzie działać, to potwierdzi, że coś jest nie tak z elektryką i sama wymiana disy nic nie da?


Jeszcze raz dla jasności:

Auto moje - E46 325ci, M54B25 (disa nie działa)

Auto brata - E39 530i, M54B30 (disa działa)

Czy da się jakoś sprawdzić (podmieniając samą disę albo w inny sposób) przyczynę niedziałania mojej disy. Czy nie działa, bo jest padnięta, czy ma ona problem z niewłaściwym zasilaniem.

Opublikowano

Tak to nie zadziała, disa musi być w kolektorze, tam obok klapki jest taki mały otwór przez który robi się podciśnienie w akumulatorze podciśnienia w disie, dopiero sygnał elektryczny otwiera zaworek puszczając podciśnienie do tej gruszki z membraną i ona zamyka zawór DISA.


Możesz pokombinować z wyssaniem powietrza przez ten otwór jakąś hmmm strzykawką i wtedy podłączyć, powinna 2-3 razy zareagować na sygnał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.