Skocz do zawartości

Moja BMW E39 523i 12/1999r.


miketcho

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Koledzy.

9 stycznia mijają dwa lata jak kupiłem moją pierwszą BMW E39 523i z 13 grudnia 1999 roku. Postanowiłem w końcu też się nią pochwalić.

To są zdjęcia w moment zakupu:

1372240632.jpg

dsc04916g.jpg

dsc04919rd.jpg

dsc04922z.jpg

Stan obecny:

DSC00062.JPG

DSC00063.JPG

DSC00064.JPG

DSC00065.JPG

Edytowane przez miketcho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opanowałem już wrzucanie fotek z Picasa, co wcale nie jest łatwe na pierwszy rzut. A tu jest VIN: WBADM31090GR13821, który mam rozkodowany po angielsku na http://bmwvin.com/. Proszę o rozkodowanie po polsku i z góry dziękuję. Edytowane przez miketcho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, ale u mnie po otwarciu obrazka opcja "kopiuj adres obrazka" jest nieaktywny. Tylko na "małych" obrazkach w albumie jest on aktywny. W każdym bądź razie udostępniłem oglądanie tego albumu wszystkim, bo na początku był tylko prywatnym. Zauważyłem też, że na Picasa, jak się otworzy zdjęcie, to z prawej strony jest "Link to this Photo". Po kliknięciu na to, kopiowałem ten link, wklejałem na Forum i znowu nic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz już jak więc fotki usuwam- w końcu to Twoja galeria i jeszcze po głowie dostanę, że się wcinam między wódkę a zakąskę :)

 

Auto:

-podoba mi się wnętrze, fajnie się komponuje jasna skóra z jasnymi listwami

-felgi zmienił bym na inne

-antena, była taka fabrycznie do e39 czy to jest od e60?

Edytowane przez hawraneek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki hawranek za pomoc, w końcu doszedłem jak to się robi :duh: .

Te felgi 17-tki kupiłem już później. Wiem, że nie są oryginalne, ale takie mi się podobają. Antena już taka była przy zakupie, więc nie wiem czy była seryjnie na E39 i jakie jej pochodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dane pojazdu

 

Art. Wartość

Numer podwozia WBADM31090GR13821

Kod typu DM31

Typ 523I (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M52/TU

Pojemność skokowa 2.50

Moc 125

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Tapicerka STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (O7SN)

Data prod. 1999-12-13

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S434A INTERIEURLEISTEN Wyp. wn., powierzchnia aluminium

S464A SKISACK Worek na narty

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S705A M SPORTFAHRWERK II M Podwozie sportowe II

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S788A M LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. indywid.

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

Information

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

________________________________________________________________________________

Wyprodukowana 13-tego :mrgreen:

Dobrze że to był poniedziałek :cool2:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne, CICHY, za rowkodowanie VINu po polsku. Często piszę na Forum z zagranicy i chcąc rozkodować VIN po polsku z linku w wydziale "Co sądzicie o tym samochodzie z oferty" komputer zmienia mi język. Nie wiem jak interpretować tę 13-kę z daty produkcji tej Beemki, ale prawie co miesiąc wyrzuca mi jakieś fikusy, nie takie dramatyczne, no ale trochę wkurzające. Ostatnio poszedł mi termostat i jak trochę się zrobiło chłodniej wciągnęła mi do komory jednego cylindra trochę oleju i zablokowało silnik: nie wiem jakim cudem i jak, ale sądzę, że przyczyną chyba jest zapchana odma. Olej został odessany z komory i wszystko jest ok. Odma do wymiany. A tak po za tym hula. Pozdrowienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie ma problemu jak coś potrzeba rozkodować :cool2:

Może nie o 13-stkę chodzi,tylko po prostu "Nie lubię poniedziałku" :mrgreen:

Auto fajne.

Ostatnio poszedł mi termostat

Termostat to normalne,że po jakimś czasie mówi "nie wiem,nie znam się-zarobiony jestem" :mrgreen: .

Odma do wymiany.

Też tak myślę.

Zatkała się dziura i mówi "oj jak boli" coś na zasadzie kobiety.Tyle,że w drugim przypadku to jest wskazane i przyjemne :norty: :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy, napiszę trochę historii o mojej 523i. Auto nie jest specjalnie wyposażone, po za M-pakietem, zawieszeniem M-technics i beżowymi skórami z czarną podsufitką. Kupiłem ją na ładnych 19”-kach, hyba od szóstki. Odrazu jednak zmieniłem na 17”-ki, tak jak na zdjęciach, bo na tych dużych kołach nie dało się jeździć.

Samochód serwisowany jest na bieżąco. Trochę jednak w niego już włożyłem, żeby doprowadzić go do porządku:

• na dzień dobry miałem problem z ABS-em. Wymieniłem wszystkie 4 czujniki (kupiłem komplet), no i w końcu sam sterownik ze słynną końcówką 001 (kupiłem nowy, nie regenerowany);

• tuż po zakupie została wymieniona przednia szyba na oryginalną z czujnikiem deszczu (poprzednia miała pęknięcie od kamienia);

• powymieniane zostały wahacze przednie górne i dolne tylne, a także łączniki stabilizatorów;

• w maju 2011 wymieniłem wszystkie amortyzatory na Monroe do M-technics, z których jestem zadowolony;

• tego samego miesiąca założyłem też instalację gazową STAG 300/6 PLUS, wtryski Matrix HS, zbiornik w kole zapasowym na 55 litrów i wlew przy wlewie benzyny; instalacja była założona przez firmę „Auto-Flesz” w Lubiczu Górnym k. Torunia i tam jest serwisowana co 10 tys. km i, jak do tej pory, spisuje się świetnie;

• w październiku zeszłego roku wymieniłem wszystkie tarcze hamulcowe: przód Zimmermann, tył ATE, i klocki: wszystkie przód/tył ATE; wymienione zostały klocki hamulca ręcznego;

• niedawno, po przygodach z odmą i wessaniem do komory cylindra oleju, została wymieniona usczelka wałka rozrządu i odma, która była zapchana na amen;

• latem wymieniłem wszystkie świece na Bosch Platinum,

• wtedy też wymieniłem prawy próg, gdyż kupiłem z wgniecionym przy tylnym kole od spodu: poprzedni właściciel przyładował w krawężnik jak skręcał; podkleiłem i polakierowałem przedni zderzak, gdyż zeszłej zimy walnąłem w grudę twardego śniegu; przy okazji, wymieniłem też osłonę silnika i nadkola, bo były też już trochę popękane;

• wymieniłem termostat.

Samochód ma już przejechane 274,460 km i jeszcze trochę nim pojeżdżę, dopuki nie znajdę coś młodszego i potężniejszego, ale zawsze E39. Idealnym dla mnie był by 530i z automatem z rocznika conajmniej 2002. Pozdrawiam i powodzenia wszystkim.

Edytowane przez miketcho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czy nie jest już wyższy czas, żeby wymienić pasek od pompy wodnej i alternatora, bo nie wiem, czy w ogóle był kiedy wymieniany i jak często go się powinno wymieniać. Co sądzicie, czy nie lepiej go już wymieniać razem z pompą wodną (tak na wszelki wypadek, chociaż ta ostatnia jak na razie jeszcze jest sprawna)? Dzięki z góry za popdpowiedzi i wskazówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Śliczne auto :cool2:

 

Powymieniaj wszystkie paski, u mnie wyglądały ok z góry ale jak zdjąłem i wygiąłem od środka to były całe popękane. A lepiej nie czekać aż pęknie bo to zawsze będzie najbardziej nie odpowiedni moment.

 

CO do pompy wody to jak najbardziej wymieniaj jeśli nie wiesz ile twoja ma już przejechane, ja zadbałem o cały układ związany z chłodzeniem, (chłodnica bo trochę ciekła, pompa wody, termostat, wisko, obudowa termostatu, kilka węży, wężyków z tyłu silnika bo były już strasznie miękkie).

Co do pompy wody wyszło trochę głupio bo z moją też nic się nie działo no ale mówie profilaktyka, wymieniłem i na drugi dzień zaczął mi spieprzać płyn, oczywiście gdzie - nową pompą wody Rouvile ( a jakże nie bawiłem się w najtańsze) miała luz wzdłużny, oczywiście na reklamacje poszła a mechanik zamontował mi drugą od ręki ale nie pamiętam jaką, chyba skf (??) . Z tą wszystko w porządku już 30tysięcy. Razem z pompą wody wymieniłem napinacz, i chyba dwie rolki... nie pamiętam, koszt jakiś jest ale w tym rejonie mam teoretycznie spokój, a jak już rozebrane to robocizna praktycznie ta sama.

 

Jeszcze raz gratuluje ładnej Buni, na tych felgach po kupnie wygląda obłędnie, obecne felgi nie w moim guście, nie toleruje nie oryginalnych felg w BMW.

 

Pozdro

 

PS> Też mam Staga w tym silniku, ile ci spala gaziku. U mnie w mieście (wawa) od 14 do 17 litrów przy butowaniu, w trasie schodzę do 11, ale mam automat no i kombi, przejechalem już 50 tysięcy ponad i wszystko w najlepszym porządku, trzeba tylko regulować co 10000 bo trochę robi się mułowate jak zbliża się już termin przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potwerdzam, Rouvile robi syf (chociaż niektórzy sobie chwalą - widocznie loteria, co kto trafi).

W Audi a4 też wymieniłem na pompę tej firmy i po kilku tysiącach przeciekała. O tyle słabo, że żeby się dostać do niej w tym silniku trzeba cały pas przedni demontować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy udy i madseason za dobre słowa i porady odnośnie pompy wodnej. Jak będzie cieplej i łandniej to się zabiorę za sprawdzenie pasków, rolek i samej pompy.

Na felgach 19-tkach, na których ją kupiłem, samochód wyglądał naprawdę mega zabójczo. Niestety, nasze drogi nie pozwalają na taką "rozkosz" a do tego dochodzi jeszcze zawieszenie M-technics, które jest jednak twardsze. Też nie bardzo jestem za nie oryginalnymi felgami, no ale takie mi się trafiły po znajomości więc pomyślałem, że na pierwszy moment pójdzie. Jak na razie, nie mam z nimi problemu. Później zobaczę, może coś się znajdzie oryginalnego.

Co do spalania na gazie, to na trasie mi nawet wychodzi 9,9 l. W mieście - 12-13 przy normalnej jeździe. Też robię przeglądy co 10 tys., ale "mułowatości" nie zauważam. Pozdrowienia i jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.