Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów mam problem z moim BMW E46 2004r 318D a mianowicie po włączeniu zapłonu kontrolka od świec zapala się dosłownie na jedną sekundę i gaśnie czy jest zimno czy ciepło zawsze jest tak samo.

Myślałem że to winą świeć więc je wymieniłem i bez rezultatu. Okazało się że do świec wcale nie dochodzi napięcie :(

Jaka może być przyczyna ?

 

Proszę o pomoc :)

Opublikowano

no pewnie sterownik świec.

 

Co do gaśnięcia to przy sterowniku kontrolka swiec i tak gasnie bardzo szybko, po prostu trzeba samemu poczekać bez kontrolki aż się swiece nagrzeją.

 

W przedliftach swieci sie kontrolka tak długo jak swiece grzeją ale tam jest tylko przekaźnik.

szukam
Opublikowano

Dzisiaj auto diagnozowałem autocomem żadnych błędów w sterowniku ECU.

To w takim razie będzie przekaźnik gdzie go znajdę ? jeśli będę znał jego lokalizację bardzo ułatwi mi to sprawę :)

A czy do sterownika świeć jest jakiś bezpiecznik ?

Opublikowano

Poza tym jak stwierdziłeś ze do świec nie dochodzi napięcie ???

 

Gdyby tak było to miałbyś cztery błędy :mrgreen:

 

I tak jak miałeś napisane wyżej masz sterownik świec a nie przekaźnik :duh:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

oki miałem na myśli sterownik już wiem jak on wygląda i gdzie jest.

Brak napięcia stwierdziłem przez pomiar napięcia miernikiem po przekręceniu zapłonu na żadnej z 4 świec nie ma napięcia 0 Vot wiec stwierdziłem że napięcie nie dochodzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli sie niemyle to prad dochodzi jak swiece grzeja a jak nie grzeja to prad niedochodzi.?Jesli co to poprawcie mnie
Opublikowano

Dzięki Wszystkim za pomoc w takim razie jeśli w sterowniku ECU nie ma żadnych błędów to wygląda na to że wszystko jest oki.

Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego gdy jest -5stopni to auto już nie odpala mimo nowego akumulatora i świec żarowych.

Mam nadzieje że za krótko czekałem po przekręceniu zapłonu i świece nie zdążyły się odpowiednio nagrzać

Opublikowano
Dokładnie.Też tak mam i mnie też na początku interesowało dlaczego w BMW kontrolka świec się nie pali :wink: :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Dzisiaj -6 i koszmar auto nie odpala dopiero za 7 razem udało się rozładowałem prawie akumulator.

Podłączyłem własnie autocoma i błędy tylko w Jednostka centralna - ZKE (Centralna elektronika nadwozia) - 07 Modul glówny V: usterka napiecia wewnetrznego błąd obecny stały

- 48 Swiatla wewnetrzne, przerwa na przewodzie błąd obecny stały

W sterowniku silnika brak błędów

Wszystkie filtry wymienione świece i ako i nie odpala :(

Opublikowano

to może podłącz bo komputer który jest stworzony do BMW a nie pod jakieś uniwersalne. INPA DIS i pewnie coś wiecej powie.

Naprawiłeś ten sterownik czy co ?

szukam
Opublikowano
Właśnie też się zastanawiam na jakiej podstawie kolega wymieniał świece no chyba że dla formalnosci.Diagnostyka tymi wynalazkami nic nie daje.Trzeba zrobić czymś co faktycznie sprawdzi co i jak a najtaniej co wyjdzie jak sobie kupisz kabelek ( zwykły ok.60 pln ) bo program masz gratis w necie
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Świece wymieniłem z formalności gdyż z tego co mówił poprzedni właściciel nie wymieniał ich przez 5 lat a jak już rozebrałem wszystko trochę tego było to już je wymieniłem dla świętego spokoju.

Co do diagnostyki posiadam jeszcze skaner diagnostyczny firmy marki dominator MAX + BMW i błędy dokładnie te same oczywiście interfejs OBD II 1988 - 2004 + adapter 20 pin też posiadam i tez nic więcej nie pokazało jedynie w diagnostyce silnika w INPA wyskoczył jeszcze błąd zawór regulacji ciśnienia w rampie. Ogólnie na co dzień zajmuje się diagnostyką i muszę powiedzieć że Autocom to naprawdę dobry sprzęt który obsługuje 95 % aut w których można robić adaptacje itp.

Z BMW mam małe doświadczenie a ta sytuacja już mnie zaczyna przerastać niby wszystko oki a nie odpala :(

Opublikowano

Witam

Zrób test przelewowy , wymień wtrysk "puszczający do góry" .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

To przy okazji się podepnę: jakie powinny być prawidłowe "wolne obroty" dla 318d (2002) ?

Świece mam nowe ale obroty chyba ciut za wysokie. Próba telefonicznego skonfronotwania faktuz wiedzą nie wypadła najlepiej : co mechanik to inna teoria :/ Jedni twierdzą, że przy postoju ~950-1000 obr/min jest ok, inni - że to za wiele i powinny być niższe. Przeszukując forum znalazłem posty w których pojawia się wartość 850 obr/min (głównie dla modeli 330d) - czy takie więc powinny być traktowane prawidłowe?

Opublikowano
powinno być 830. Ale można podnieść komputerem jak ktoś chce i może właśnie tak zrobił poprzedni właściciel. Oczywiście po odpaleniu to jest normalne przez jakiś czas że masz wyższe niż te 830 i kiedy auto jest w ruchu to też są troszkę wyższe i kiedy zatrzymasz auto to spadają do tych 830.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.