Skocz do zawartości

E9X M47 Objawy wypalania DPFu


qwertykk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tak jak w temacie, czy ktoś z Was zauważył moment wypalania dpfu podczas jazdy tj. objawy? Pomijam oczywiście, diagnostykę komputerową, raczej chodzi mi organoleptyczne odczucia :wink: ja zauważyłem, że co 200-300 km raczej na trasie, silnik staje się dużo głośniejszy, szczególnie na wysokich obrotach, a reakcja na gaz jest jakby o krótki moment opóźniona. W poprzednim aucie właśnie w ten sposób dało się wyczuć wypalanie filtra. Czy macie podobne odczucia? Czy raczej takie objawy, trzeba powiązywać z czymś innym?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wydech basowo buczy i czasami auto potrafi szarpac jak np trzymasz gaz w jednym miejscu a obroty sa dosyc wysokie ale to spradyczne :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się wątek. ostatni co jakiś czas pojawia mi się komunikat na idriver "partikelfilter gestört weiterfahrt möglich vom nächsten bmw service prüfen lassen".

 

 

chyba znaleziony problem. jeden z warunków nie jest spełniony aby zacząć wypalanie. ciecz chłodząca nagrzewa się do 73 stopni a powinna przynajmniej 75 mieć stopni. najprawdopodobniej wina leży po stronie termostatu. tylko którego?

Edytowane przez xgreg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc szczerym w trójce (N47) z ręczną skrzynia nie mogę dostrzec kiedy sie wypala dpf. Zastanawiam sie czy by nie dało sie zainstalować jakieś sprytnej kontrolki. Np. W niektórych autach podczas wypalania włącza sie grzanie lusterek i tylnej szyby aby zwiększyć obciążenie silnika. W tym momencie można pod taki układ podpiać diodę i mamy sygnalizację.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze w automacie łatwo poznać wypalanie dpf o ile jedziemy w mieście. Skrzynia redukuje bieg i zmiania na wyższy pow ok 2 tys rpm.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Panowie ktprzy w n47 nie slysza sugeruje pojezdzic bez radia na trasie a jezeli nie macie +35-40 lat to uslyszycie.

Ja wieloma n47 jezdzilem i zawsze slyszalem, fakt faktem w turasku duzo lepiej to slychac niz w sedanie ale jest to slyszalne. Z tylu basik leci ( nie jak wydech ala mugen) taki delikatny i autko odrobine slabiej idzie, czasami spbie poszarpie jak pbrpty sa wysoko , na nizszych nie czuc tego szarpania ( to jest delikatne jak byscie w mala kaluze wjechali kilka razy z rzedu), wypalanie slychac tez jak jedzie sie po miesie i np dwlikatnie wciskajac gaz sie dociagnie do 2.5-3tys km to jest taki metaliczny dzwiek z silnika jak by klepaly zawory , nie wiem jak to opisac ale chodzi inaczej niz zawsze :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zwracam honor! Faktycznie przy jeździe po mieście słychać ten charakterystyczny dźwięk, który całkiem trafnie opisałeś ;) Natomiast na trasie przy trzymaniu na wyższych obrotach w celu wypalania już nie jest to takie oczywiste. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego niegdy nie słyszałem, choć fakt, ze mało tym autem jeżdżę. A jak już to głownie w trasie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Na autostradzie prawie tego nogdy nie slychac za to jak soe jedzie te 70-80kmh to lekki basik jest slyszalny. Jak dpf sie wypala pada deszcz i wjedziemy w jakas kaluze i podleje wydeszek to czasami wtedy jest taki dzwiek jak by mialo zaraz wydech rozerwac i glosno buczy jak obroty saonizej 1,5k obr na minute. Ale tak jest jak na full rozgrzany wydech woda padnie :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dzis miałem wypalanie dpf w jedynce. Okazuje sie ze podgrzewa lusterka. Teraz tylko podłączyć diodę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, po co informacja o tym, że właśnie wypala się DPF? Proponuję zamontować jeszcze kontrolkę od grzania filtra paliwa, świec żarowych, włączeniu dodatkowej pompy wody, włączeniu wiatraka ... obawiam się jednak, że kabina mogłaby na końcu wyglądać tak jak poniżej :D

 

http://images.shipmycar.co.uk/wp-content/uploads/2010/12/KITT-inside.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to by nie przerywać tego procesu. Jeśli wypalanie nie zostanie dokończone paliwo ścieka po sciankach cylindrów i rozrzedza olej silnikowy. Ja wole mieć diodę niż wymieniać olej co 5 tys km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K8v8M, jest część racji w tym co piszesz ale nie do końca. Paliwo dostaje się do oleju w trakcie wypalania, a nie bezpośrednio po przerwaniu procesu. DDE wykonuje dodatkowy wtrysk paliwa w momencie cyklu wydechu, aby olej napędowy w postaci nie spalonej dostał się do spalin. Część niestety przeciska się pierścieniami. Niektórzy producenci montują dodatkowy wtryskiwacz paliwa (nie addBlue, to co innego) w kolektorze wydechowym, aby uniknąć tego zjawiska. Ale niestety to podnosi koszty produkcji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.