Skocz do zawartości

E39 m52b25 brak mocy, przerywa, telepie budą...


David18b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niestety ale mam problem z moją e39 :( Także od początku:

Stałem pod domem kumpla i chodziła normalnie nagle zgasła. Na początku kręciłem z 20 sek i nie umiała odpalić, musiałem dodawać troche gazu i później jakoś załapała i nie równo zaczęła chodzić. Do tego teraz prawie wcale mocy nie ma, a jak dam gaz do podłogi to przyśpiesza tak ledwo, ledwo i przerywa ;( Odpala teraz normalnie od strzała, ale mocy brak i przerywa, obroty też niższe teraz są tak z 500obr. Jakby coś pomogło to wtedy był dosyć mocny deszcz. Kopcić nic nie kopci ani na biało, ani na niebiesko, normalnie odpala tylko trzęsie całą budą i prawie wcale mocy nie ma. Świece zmienione i przez ok. 5 km nic, a później dalej to samo. Jeszcze ojciec jak jechał to mówił, że albo mu się zdawało, że jak odpali się to pare km idzie normalnie a później muł. Stanął zatankować, zgasił, odpalił i na początku szła normalnie a później znowu muł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem taki objaw kiedys tez w e39 m52 , po odpaleniu fura chodzila normalnie do momentu osiagniecia temp. roboczej a pozniej wpadala cala buda w wibracjie, zamulona tez byla ,palila jak smok i nawet czasem na swiatlach rzucalo obrotami w dol i potrafila zgasnac. w moim przypadku byla to cewka zaplonowa ,swirowala jak chciala :shock:

Najlepiej zrobisz jak pod kompa podloczysz on Ci powie co i jak .

 

Mozesz jeszcze gdy trafią Ci sie znowu te drgania odkrecic swiece i zobaczyc czy sa zaolejone ,ktora bedzie to znaczy ze ten cylinder ma problem z zaplonem spowodowanym przez cewke :wink: Ja z kompa nie korzystalem trafilem okazje 6 cewek za 100zl i wymienilem wszystkie pozniej dopiero kompa podlaczylem by usunac blad tej jednej cewki :wink:

Po tym zabiegu wszystko wrocilo do normy. I tez jak dobrze pamietam to mi sie stalo w deszczowy tydzien -wilgoc :wink:

Cewka nie umiera od razu ,najpierw swiruje ,raz jest dobrze :D ,raz jest zle :cry2:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w garażu i tak. Po wyjęciu cewek 1-2-3 reakcja jest, natomiast 4-5-6 zero.. Czyli cewki.

I jeszcze pytanie czy cewki z m52b28 podejdą do mojej?

 

Możliwe to, żeby tylko na 3 garach chodziła i normalnie odpala i nawet da się jechać tylko mocy nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m52 wszystkie maja takie same ,nie wstawiaj zamienikow ,postaraj sie o Bosha :wink:

Na samych 3 zdechnie od razu

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz jeszcze spróbować manewru z podmianą cewek miejscami, bo może są OK tylko przewody zasilające padły chociaż dziwne żeby 3 na raz. Możesz też zmierzyć miernikiem oporność cewek. Cewka podejdzie z większości benzyniaków BMW typu E36,E39,E38 i wielu jeszcze :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz jeszcze spróbować manewru z podmianą cewek miejscami, bo może są OK tylko przewody zasilające padły chociaż dziwne żeby 3 na raz. Możesz też zmierzyć miernikiem oporność cewek. Cewka podejdzie z większości benzyniaków BMW typu E36,E39,E38 i wielu jeszcze :wink:

 

Masz racje w 36 m50 sa takie w e38, e39 V8 -jest w wielu modelach ,krotko mowiac 6 cylindrow i wiecej :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wałka lub wału.

 

ten czujnik tez powoduje ciezkie odpalanie auta ,brak mocy ,wymienialem go az 3 razy znaczy walu ,ale nigdy mi nie telapalo buda gdy on zawodzil ,a koledze telepie :wink:

Ale roznie to w zyciu bywa :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile oporu powinna mieć taka cewka?

 

Około 0.8 ohma , rezystancję mierzysz między zaciskami(blaszki) 1 i 3 inaczej mówiąc między lewym i prawym. Dodatkowo te zaciski mogą mieć swoje oznaczenie 15,4,1 więc mierzysz między 15 i 1

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wiadomości. Na początku 1-2-3 po ściągnięciu fajek reakcja jest, a 4-5-6 zero. Po zamienieniu cewek różnymi kombinacjami tak samo na 1-2-3 cylidrze jest reakcja, a 4-5-6 nie. Iskra jest normalnie z tych fajek 4-5-6 skacze ale silnik wcale nie reaguje.

Jeszcze jak odpaliłem po nocy to odpaliła na strzała, jade wszystko pięknie ładnie, a po 2/3 km 2 razy szarpnęło i z 170km przez wydech uciekło z 100, moc przepadła.

 

PS. Jeszcze tak z ciekawości mierzyłem kompresje i wychodziło 10/10.5 tylko na jednym 9.7 to dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aha.

To zmierz jeszcze raz ale tak jak trzeba czyli na ciepłym.

Ale najpierw weż wreszcie i sprawdź czujnik wałka i wału bo to typowe objawy

Tylko nie zamiennik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak po podpięciu pod kompa najpierw wywaliło takie błędy:

CODE001:

CB Oxygen - sensor control limit, cylinder 4-6;

CODE002:

41 Camshaft sensor

CODE003:

D4 VANOS: mechanical jamming

CODE004:

CA Oxygen - sensor control limit, cylinders 1-3; Z3 and 323i US only: this fault affects cylinders 1-6

CODE005:

53 Crankshaft sensor

CODE006:

38 Open circuit, ignition - current - feedback resistor

CODE007:

0C Throttle-valve potentiometer

CODE008:

19 Output stage, oxygen-sensor heater, sensor 1, cylinders 1-3; before cat

CODE009:

37 Output stage for oxygen-senso heater, sensor 2(cylinders 4-6; before cat).

 

Po usunięciu błędów i ponownym podpięciu pojawił się tylko:

41 Camshaft sensor

 

I jeszcze jedno, bo cały czas mam wyłączoną trakcje i nie idzie jej wcale włączyć i błędy odnośnie tego takie:

CODE001:

67 Intermittent interference

CODE002:

38 Control fault, choke valve

CODE003:

39 Servomotor, choke valve

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usunięciu błędów i ponownym podpięciu pojawił się tylko:

41 Camshaft sensor

 

I jeszcze jedno, bo cały czas mam wyłączoną trakcje i nie idzie jej wcale włączyć i błędy odnośnie tego takie:

CODE001:

67 Intermittent interference

CODE002:

38 Control fault, choke valve

CODE003:

39 Servomotor, choke valve

 

41 - Czujnik polozenia walkow rozrzadu, ale moze tez szwankowac czujnik polozenia walu korbowego Diagnostyka ma klopoty z okresleniem ktory, czasami.

 

Pozostale bledy, to moze spadla linka napedu zamykania przepustnicy. Czesta przypadlosc...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka jest ok, bo sprawdzałem, ale zauważyłem, że mechanizm raz na 10/15 pociągnięć (przy przekręceniu zapłonu) się zatnie w pewnym momencie.

 

Edit: Jeszcze teraz do objawów doszło duży problem z odpalaniem, że raz odpali normalnie bez zająknięcia nawet, a raz mogę krecić z minute i tylko słychać jak rozrusznik odbija i jakby chciała załapać, a nie odpali, muszę dobrze gazem operować i niekiedy załapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I problem w 80% rozwiązany. Jakby ktoś miał podobne objawy to winny jest czujnik położenia wału, a nie wałka! Na kompie pokazało błąd czujnika wałka jednak uszkodzony był wału, czyli jednak komp czasem się myli. Wymieniłem czujnik na simensa (używany), bo u mnie był założony jakiś bez oznaczenia i nie wiem czy to jego wina czy nie, że zaraz po odpaleniu auto nie za bardzo równo pracuje, od czasu do czasu coś puknie w silniku, pyrknie z tłumika wkręca normalnie się na obroty itp. W czasie jazdy żadnych problemów nie ma i po przejażdżce auto pracuje równo i problem znika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam, nie chce tworzyc nowego tematu ale mam pytanie co do jednej rzeczy. czy w inpie oxygen sensor heater 1 i 2 po rozgrzaniu powinien skakać? czy stać w miejscu? u mnie wartości podczas jazdy skaczą i to czasami od 50% do 80% i nie wiem czy tak powinno być czy nie. na postoju w miarę trzymają wartości koło 80 czasami 71% pytam bo coś mi ostatnio auto osłabło i tak się zastanawiam czy sondy nie siadają. błędów brak a sondy oscylują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem swoje stare nagrania i jest podobnie jak W Twoim przypadku. Na postoju grzałka ma ponad 80% w czasie jazdy spada nawet do 70,więc u Ciebie raczej wszystko ok. Możesz wrzucic video z calej LiveData może coś innego będzie widać
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.