Skocz do zawartości

David18b

Zarejestrowani
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było E39 523i 97r.
    Jest E39 530d 99r.

Osiągnięcia David18b

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Siema ! Mam taki oto problem z BMW E93 silnik N53b30 rocznik 2007. Problem pojawił się z rana przy odpaleniu samochodu. Wcześniej żadnych objawów ani nic, śmigała jak należy. Mianowicie, samochód odpala normalnie, jednak trzyma bardzo niskie obroty, tryb awaryjny 50km/h, na licznikach pomarańczowa kontrolka silnika, dziwny zapach spalin, wykresy jakie udało mi się odczytać i błędy jak widać. Miał ktoś już podobną sytuacje?
  2. Mała aktualizacja. Pompa zaczęła już normalnie działać sama z siebie. Pojeździłem wypinając i wpinając bezpiecznik tak z tydzień i po czasie zaczęła normalnie sama się wyłączać. Nie mam pojęcia co mogło jej wtedy dolegać.
  3. E93 2007 rok silnik N53b30A. Tak wiem, mój błąd, mogłem od razu kupić nową, jednak pompa miała być 100% sprawna więc spróbowałem. Mam możliwość jej zwrotu, więc nie będzie z tym problemu. Jednak dziwi mnie to, że w 90% przypadkach jeśli wysiada pompa wody są typowe objawy takie jak komunikat wysokiej temperatury cieczy, zimne powietrze z układu, tryb awaryjny i błędy na kompie, a tutaj pompa nie ma problemu z ochłodzeniem silnika nawet w 30° stopniowy upał w mieście. Na kompie też nie wywala żadnych błędów odnośnie pompy, jedyną bolączką jest jej ciągła praca.
  4. Klimatronik jest. Po wyjęciu bezpiecznika numer 80 pompa przestaje pracować.
  5. Siemka! Mam pewien problem z moim sprzętem. Najpierw siadła mi pompa wody, typowe usterki czyli komunikat o wysokiej temperaturze cieczy/brak mocy plus błędy odnośnie pompy wody. Pompa została wymieniona na oryginalną ale używkę niby 100% sprawną. Dodatkowo wymieniony termostat na nowy oraz czujnik temperatury. Pompa założona, auto trzyma temperaturę jak powinno, nie przegrzewa się, na kompie błędów brak pierwsze dwa dni normalnie śmiga, później pompa wody zaczęła chodzić cały czas :? Po zgaszeniu auta pompa pracuje aż do rozładowania aku, jedynie wyłącza ją wyciągnięcie bezpiecznika. Czy samochód ciepły czy zimny, zaraz po włożeniu Aku bądź bezpiecznika pompa pracuje cały czas. Miał ktoś może podobne objawy? Bądź wie jak mogę sobie z tym poradzić? Znalazłem jeden podobny temat jednak nie zdał się pomocny.
  6. Z tego co mogę powiedzieć to tak. Byłem, oglądałem i kupiłem. Zaraz po kupnie pojechałem sprawdzić do wspomnianego wcześniej warsztatu i po podłączeniu do kompa co było możliwe do odczytania nie było żadnych złych wieści. Z tego co od Pana (nie wiem dokładnie jak się nazywał) się dowiedziałem to jak na ten rok nie jest zła i że jest ok. Wtryski w normie, turbina również. Była sprawdzana miernikiem lakieru i wyszło, że była lakierowana tylko maska i tylna klapa (o tym sprzedający przed kupnem sam mnie poinformował). "Kopci" na czarno w normie jak to diesel, czarnej chmury jako zasłony dymnej za sobą nie zostawia. Z wymian co trzeba w niej zrobić to kupić pompkę do spryskiwaczy lamp, prawy przód amortyzator minimalnie cieknie oraz sprawdzić czujniki parkowania, bo któryś z nich jest albo do wymiany albo styki przeczyścić, bo raz działa, raz nie (o tym również sprzedający mi mówił). Także dzięki wszystkim za opinie, bo każda była ważna. Pozdrawiam!
  7. Moje poprzednie BMW to była tragedia od początku. Poprostu zbyt bardzo się na nie napaliłem i później miałem za swoje. Teraz szukam kolejnego takiego samego tylko, że w dieslu, bo benzyny już poprostu nie chce i przed kupnem chce pojechać do kogoś ogarniętego żeby ten samochód sprawdził. Znalazłem takie na ogłoszeniu i pytam się normalnie co o nim sądzicie, a nie jakim jestem człowiekiem i co "prawdopodobnie" będę z tym BMW robił w przyszłości. Po poprzednim BMW trochę się nauczyłem i wiem jak to jest z częściami do BMW i teraz przy kupnie następnego już nastawiłem się na większe wydatki. Więc proszę bez zbędnych komentarzy kierowanych pod moim adresem, ok? Jeśli dla ciebie posiadanie BMW czyni Cię naprawdę kimś więcej to spoko, ja szukam takiego samochodu, bo mi się podoba, a nie żeby przed kimś przykozaczyć.
  8. Co sądzicie o tym BMW? Dzwoniłem do właściciela i przez telefon wydaje się bardzo rzetelny. Mówi, że sprzedaje, ponieważ kupił e60, a 2 auta mu nie potrzebne. Nie było problemu z podaniem vinu czy dodatkowych zdjęć. Dzwoniłem dzisiaj do Panów bardzo polecanych na forum Grzegorza Majchrzaka i Wiktora Rajskiego z Zgierza i przed kupnem podjadę do nich nią na sprawdzenie (mam nadzieje, że sprzedający nie będzie miał nic przeciwko). Ktoś z forum ma może możliwość po VINie sprawdzenie autentyczności przebiegu (na liczniku ma 246tyś.), byłbym bardzo wdzięczny. http://tablica.pl/oferta/bmw-e39-530d-CID5-ID3i5yH.html
  9. Jednak odpuszcze ponieważ kiedy poprosiłem o zdjęcia silnika oraz dokładniejsze jej zdjęcia to dostałem odpowiedź, że to najtańszy samochód w ogłoszeniu i zaprasza na oględziny, a jechać się przejechać 200km w jedną strone to mi sie nie uśmiecha :p temat można zamknąć lub usunąć.
  10. Chciałbym się was poradzić gdzie w okolicach Oświęcimia/Bielsko Białej mogę podjechać na rzetelne sprawdzenie BMW przed zakupem. W oko wpadła mi ta sztuka, jednak 2 rzeczy mi nie pasują. Przebieg na bank kręcony (tym się za bardzo nie przejmuje, ważne żeby silnik był zdrowy) oraz z vinu wyszło, że powinna mieć spryskiwacze reflektorów, a na zdjęciach ich jakoś nie widać :roll: Widzicie może coś jeszcze nie tak? Chodzi mi o jakiś warsztat który podłączył mi ją do dobrego kompa i wyczytał z niej wszystko co możliwe typu sprawdzenie wtrysków w jakim są stanie itp. Bądź jeśli ktoś obeznany mieszka w tych okolicach czy dałby rade (oczywiście nie za free) podskoczyć ją obejrzeć swoim okiem, ponieważ jechać jak dla mnie 200km w jedną strone tylko obejrzeć to się mija z celem. Z góry ogromne dzięki za pomoc. Aukcja: http://otomoto.pl/bmw-530-3-0-193-ps-lift-xenon-szyber-C30114760.html VIN: Dane pojazdu Art. Wartość Numer podwozia WBADL71020GV10175 Kod typu DL71 Typ 530D (EUR) Typoszereg E E39 () Seria 5 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M57 Pojemność skokowa 3.00 Moc 142 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317) Tapicerka STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT) Data prod. 2001-05-11 Składanie Wyposażenie Kod S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy S280A LM RAEDER/SPEICHENSTYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr. S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa S339A SHADOW LINE Shadow-Line S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk. S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn. S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon Składanie Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) Składanie Information Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S464A SKISACK Worek na narty S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD PS. Wiem, wiem. Pewnie zjedziecie mnie, że szukam 3.0d za 14 tyś, jednak tą znalazłem za tą cene i myślę, że może być ok.
  11. Dałem stare ponieważ widać, że nie są nigdzie spękane (sprawdzałem). W środku nie było widać prawie wcale osadu (no przynajmniej przy łączeniach :D ) i nie zrobiła się z nich jeszcze skamielina. Jeszcze elastyczność posiadają :D
  12. Dzisiaj zamontowałem ten zamiennik i powiem wam, że ta odma to dużo wpływa na silnik. Po wymianie silnik jest bardziej "żwawy". Przedtem miałem troche zamulenie do 2tyś, teraz brak. Albo mi się wydaje, że przybyło więcej koni, bo duużo lepiej się zbiera. Obroty też lepiej trzyma oraz brak dziwnego syczenia dochodzącego z okolicy kolektora dolotowego. Jakby ktoś był zainteresowany to tutaj link do tej odmy. Dzisiaj dopiero pierwszy dzień to tylko mogę napisać jak na ten moment to wygląda jednak z jej trwałością nie wiem. Pojeździmy zobaczymy! http://allegro.pl/odma-zawor-odpowietrzenie-silnika-bmw-e36-e38-e39-i2991061606.html
  13. Siema! Rozkodowałem VIN u mnie i wyszło, że z fabryki wyjechało na zawieszeniu z m-pakietu i chciałbym się dowiedzieć i sprawdzić u mnie czy jeszcze ono faktycznie tam jest czy jednak ktoś już się go pozbył. Moje auto faktycznie siedzi niżej niż porównywałem z inną na mieście albo tak mi się tylko zdawało i na drodze czuć, że jest sztywna. Jeszcze co zauważyłem, że z przodu na kielichach od góry widać jakby było coś do regulacji na imbusa chyba, czy jest w ogóle możliwa taka regulacja zawieszenia. Jutro dodam jeszcze zdjęcie jak to u mnie wygląda. Edit: Jeszcze chciałbym się dowiedzieć co to jest to S288A LEICHTMETALLRAEDER http://img255.imageshack.us/img255/4003/eafsdf.jpg http://img22.imageshack.us/img22/742/dsc00049cb.jpg
  14. Silniczek krokowy? Krokowiec odpowiada, za wolne obroty. Ostatnio to przerabiałem, że auto odpalało normalnie, trzymało obroty jednak po lekkim przegazowaniu zaraz gasło. U mnie to było, jak odkręcałem przepustnice to zapomniałem podłączyć węża od silnika krokowego do dolotu za przepływomierzem i przed przepustnicami. :mad2:
  15. Ja tak i to już nie raz i nic nie pomogło. Nie wiem jak kolega Verial, ale u mnie nic nie dało. Ale nie będę tutaj zaśmiecał w jego temacie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.