Skocz do zawartości

[E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.


radmak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jako, że mam swoją bmw (320i 2.2benz) od lipca tego roku i nigdy nie miałem do czynienia z tylnym napędem, postanowiłem sprawdzić czym się wszyscy tak jarają w jeździe "bokiem" zimą.

Oczywiście pierwszym razem nie szło mi fajnie, ale udało się kilka razy polatać długo bokami.

Po całej tej zabawie i zjeżdżaniu na postój zauważyłem, że temp silnika jest na czerwonym polu.

Dodam, że podczas "zabawy" nie było tego.

Ostudziłem silnik do 90 stopni i kontynuowałem dalej jazdę. Zdążyłem przejechać tylko 500 m i dalej na czerwone pole.

Postanowiłem dalszą jazdę zakończyć na lawecie.

Na drugi dzień sprawdziłem stan poziomu płynu chłodniczego, wg. mnie było na full gdyż bagnecik wypłynął poza korek.

W aucie dodatkowo przy maksymalnym nawiewie i temp leciało zimne powietrze pomimo tego, że temp. silnika była na czerwonym polu. Zauważyłem też wówczas, że wiatrak na chłodnicy się nie kręci.

Podjechałem do najbliższego mechanika i ten stwierdził, że płynu chłodniczego jest minimum i faktycznie bagnet był poniżej linii korka.

Dolał mi coś około 2l płynu i odpowietrzył układ. Sprawdził komputerowo autko i wszystko było oki.

Przejechałem po tym zabiegu około 40km i jest ok.

 

Zastanawiam się gdzie podziało się te 2l płynu ? Czy przypadkiem uszczelka pod głowicą skończyła swój żywot ?

Proszę o podpowiedzi co to może być ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeździj i obserwuj jak znowu zniknie płyn to sprawdzisz czy nie masz go w oleju albo czy nie dymi na biało.

 

Pod korkiem mam takie jakby małe masełko ale podobno to jest wynikiem, nie dogrzania silnika i jazdy na krótkich odcinkach.

Bagnet od oleju czyściutki jak nowy i tak samo pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego.

Od dolania płynu przejechałem już 200km i nic się nie dzieje, autko ładnie się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś mało płynu i się zapowietrzył, przy małej ilości płynu wentylator nie chce się włączać.

Sugerował bym wyciek z chłodnicy lub nieszczelność na łączeniu rurek.

Może być mało płynu w układzie a w zbiorniczku bagnecik będzie wystawał wskazując dużą ilość płynu.

Wystarczy na odkręconym korku odkręcić odpowietrznik i przy małej ilości płynu szybko zbiornik robi się pusty.

Będzie trzeba sprawdzić szczelność układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.