Skocz do zawartości

[E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jako, że mam swoją bmw (320i 2.2benz) od lipca tego roku i nigdy nie miałem do czynienia z tylnym napędem, postanowiłem sprawdzić czym się wszyscy tak jarają w jeździe "bokiem" zimą.

Oczywiście pierwszym razem nie szło mi fajnie, ale udało się kilka razy polatać długo bokami.

Po całej tej zabawie i zjeżdżaniu na postój zauważyłem, że temp silnika jest na czerwonym polu.

Dodam, że podczas "zabawy" nie było tego.

Ostudziłem silnik do 90 stopni i kontynuowałem dalej jazdę. Zdążyłem przejechać tylko 500 m i dalej na czerwone pole.

Postanowiłem dalszą jazdę zakończyć na lawecie.

Na drugi dzień sprawdziłem stan poziomu płynu chłodniczego, wg. mnie było na full gdyż bagnecik wypłynął poza korek.

W aucie dodatkowo przy maksymalnym nawiewie i temp leciało zimne powietrze pomimo tego, że temp. silnika była na czerwonym polu. Zauważyłem też wówczas, że wiatrak na chłodnicy się nie kręci.

Podjechałem do najbliższego mechanika i ten stwierdził, że płynu chłodniczego jest minimum i faktycznie bagnet był poniżej linii korka.

Dolał mi coś około 2l płynu i odpowietrzył układ. Sprawdził komputerowo autko i wszystko było oki.

Przejechałem po tym zabiegu około 40km i jest ok.

 

Zastanawiam się gdzie podziało się te 2l płynu ? Czy przypadkiem uszczelka pod głowicą skończyła swój żywot ?

Proszę o podpowiedzi co to może być ...

Opublikowano
no jeździj i obserwuj jak znowu zniknie płyn to sprawdzisz czy nie masz go w oleju albo czy nie dymi na biało.

 

Pod korkiem mam takie jakby małe masełko ale podobno to jest wynikiem, nie dogrzania silnika i jazdy na krótkich odcinkach.

Bagnet od oleju czyściutki jak nowy i tak samo pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego.

Od dolania płynu przejechałem już 200km i nic się nie dzieje, autko ładnie się nagrzewa.

Opublikowano
Byłem na sprawdzeniu czy występuje CO2 w zbiorniczku oznaczające padniętą uszczelkę - wynik negatywny, uszczelka cała :)
Opublikowano

Miałeś mało płynu i się zapowietrzył, przy małej ilości płynu wentylator nie chce się włączać.

Sugerował bym wyciek z chłodnicy lub nieszczelność na łączeniu rurek.

Może być mało płynu w układzie a w zbiorniczku bagnecik będzie wystawał wskazując dużą ilość płynu.

Wystarczy na odkręconym korku odkręcić odpowietrznik i przy małej ilości płynu szybko zbiornik robi się pusty.

Będzie trzeba sprawdzić szczelność układu chłodzenia.

Opublikowano
sprawdza sie zawsze na zimym. Np po nocnym postoju. Na odkręconym korku odkręć odpowietrznik i obserwuj czy nie nie obniżył się poziom płynu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.