Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że jedynka to nie czteronapędowe x5 ale akurat wylądowałem w taki miejscu, gdzie spadło 40 cm śniegu a odśnieżaniem nikt sobie nie zawraca gitary. Wszędzie leżą sterty mniej lub bardziej rozjeżdżonego śniegu, a dziś by przejechać 10km dwa razy się odkopywałem łopatą i raz mnie wypychano. Przy lekkim tyle nawet dobre (niestety ROF) zimówki nie pomagają.Więc jeśli trzeba, jak jeździć w takich warunkach?

 

DTC kompletnie wyłączyć?

Jak się wygramolić ze sterty śniegu, gdy wprzód-w tył nie pomaga a pod oponami tworzy się lód?

Podkładać gumowe dywaniki?

łańcuchy założyć?

 

Hilfe!!!!

Opublikowano

Jak są tak kiepskie warunki, jak opisujesz, to tylko łańcuchy i saperka :)

 

Na wykopy DSC nie da rady, DTC już lepiej a bez chyba najlepiej :)

To manual czy automat? Może ruszanie z 2go biegu pomoże.

 

Ja kiedyś utknąłem w Czechach na tak banalnej dziurze, ze nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać :)

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano

Manual.

 

Na razie najlepsze efekty przy w miarę przejezdnej drodze daje częściowe znieczulenie kontroli trakcji - wtedy jest największa frajda kontrolowanego wymiatania tyłem na boki.

Przy wyjeżdżaniu z parkingu/zaspy trzeba wyłączyć całkowicie elektronikę i rozbujanie auta jak na razie się sprawdza.

Na śliskim ruszanie z dwójki jest jak najbardziej ok.

 

A tak w ogolę się zastanawiam, dlaczego jak już bmw montuje dtc to dlaczego to nie ma w nim opcji by działało jak x-drive (oczywiscie tylko na jedna oś) gdzie elektronika przyhamowuje kolo tracące przyczepność by dzięki mechanizmowi różnicowemu mogło zacząć pracować drugie kolo, które ma większa w danym miejscu przyczepność?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
No tak własnie jest, przy włączonej kontroli trakcji. Jeśli jedno koło się kręci, a drugie nie... to moim zdaniem lepiej włączyć kontrolę trakcji. Jest to jedyna opcja (wtedy do tyłu i do przodu) i może jakoś wyjedzie - aha, łatwiej będzie wyjechać do przodu (do tyłu tylko po to, żeby złapać jakiś delikatny rozpęd do przodu - będzie większa przyczepność).
Opublikowano

U mnie w e87 123d wyłączenie trakcji sprawia, ze auto zostaje w miejscu. Do wczoraj jeździłem eksperymentalnie na oponach letnich! W końcu sobie odpuscilem bo żal było klocków hamulcowych i przyznaje raz sie Zakopalem jak wjezdzalem bez rozpędu pod dość strome wzniesienie i musiałem wyciągnąć saperkę... BTW Polecam te saperki z bundeswery idealnie pasuje pod podłogę bagażnika jest tam takie zaglebienie jakby dla niej zrobione :)

 

Na zimowkach nie ma absolutnie żadnego problemu dopóki nie wjedzie sie w porządną zaspę! Jeżdżę na ts 830P (drugi sezon). Auto startuje niemal jak z procy. Na światłach radzi sobie bez problemu z autami fwd.

Fakt, mam e-szpere i to chyba sporo daje.

 

Zasadniczo jestem bardzo zadowolony z rwd w jedynce zimą. Błyskawicznie dostaje sie informacje o tym jak jest ślisko. Trójka żony już troszkę gorzej sobie radzi, ale to jest niewielka różnica. Tam mam od października ts850. Tez mogę polecić.

 

Fakt, ze za wiele górek u mnie nie ma i nie próbowałem podjazdu pod stromą i jednocześnie bardzo osniezoną.

 

Elektronikę widzę sens wyłączać w przypadku gdy jest na tyle ślisko ze TCS dusi auto na tyle, ze tracimy prędkość.

 

W ostateczności można odciążyć tylna oś. Myślałem żeby to zrobić, ale przy dobrych zimowkach jest to zbędne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Moze to kwestia opon. Mam ultra grip goodyeara, ale przy rozkładzie masy 50/50 maja za mały docisk a kartofli w bagażniku nie chce wozić.

Co to jest ta e-szpera? Czy ty ja masz w E87 123d osobno dokładana czy standard w tej wersji?

Opublikowano

U mnie e-szpera to był to standard, symuluje to mechanizm roznicowy o ograniczonym poślizgu przy pomocy hamulców.

 

Kiedyś miałem UG 7 jeszcze w fwd i uważam ze to były słabe opony mimo dobrych recenzji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
U mnie e-szpera to był to standard, symuluje to mechanizm roznicowy o ograniczonym poślizgu przy pomocy hamulców.

 

 

Jak u ciebie to był standard to u mnie tez powinien być. Jak to sprawdzić? Przy rozkodowaniu VIN?

Opublikowano
U mnie e-szpera to był to standard, symuluje to mechanizm roznicowy o ograniczonym poślizgu przy pomocy hamulców.

 

 

Jak u ciebie to był standard to u mnie tez powinien być. Jak to sprawdzić? Przy rozkodowaniu VIN?

Trudno powiedzieć. Wydaje mi sie ze tak. Zasadniczo w BMW wszystko sie zmienia. Po 2010 r montowali inne silniki 2.0 204 KM. Oficjalnie to jest ten sam silnik w praktyce jest na tyle zmieniony ze chipuje sie o 20+ KM mocniej. Być może w 2009 r e-szpery nie było.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zarejestrowani
Opublikowano

W ostateczności można odciążyć tylna oś. Myślałem żeby to zrobić, ale przy dobrych zimowkach jest to zbędne.

Odciążyć? Chyba obciążyć ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.