Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Tak jak w temacie powoli przymierzam się do zakupu pierwszego auta, jak na razie upatrzyłem sobie model e46 nie wiem czy to dobry wybór ponieważ chce żeby autko było stosunkowo ekonomiczne no i jak każdy młody człowiek chcę też żeby miało "kopa". Zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy diesel czy bęzynka 3.0 czy 2.0?

A może znacie jakiś inny ciekawszy model? Proszę o pomoc. Dodam że na autko mogę przeznaczyć 18tys.

 

 

 

Młody człowiek a kark tak zesztywniał że nie może spojrzeć wyżej a szkoda bo tam jest temat na takie rozterki

 

viewtopic.php?f=69&t=200081

Opublikowano

p o s z u k a j :search:

 

potem napisz na kartce sam sobie ile jezdzisz, ile wydasz na auto, ile chce zeby paliło, ile mozesz wydać na części rocznie. Potem wróc z tymi wynikami to cos się może poradzi. Ekonomia i mocne osiagi to raczej nie idzie w parze

szukam
Opublikowano

No z tego co wiem to silnik diesla 3.0 pali ok 7l/100km przynajmniej tak podają dane techniczne ale jakie jest realne spalanie? roczne koszty utrzymania?

Jakbym znalazł gdzieś te informacje i były dość rzetelne to nie zakładałbym nowego tematu na forum:)

Opublikowano
To ciekawe podejście. Wszyscy chcą mieć kopa niesamowitego i spalanie na poziomie 7 litrów. Poza tym 18 tys to biednie na 3.0 d chyba, że przed liftem ale to też raczej bida będzie:)
Opublikowano
Panowie nie znam się na tym osobiście nie kupowałbym auta jakby można było motorem cały rok jeździć. Dlatego czekam na jakiś propozycje z waszej strony, macie jakieś rozeznanie w końcu jesteście posiadaczami BMW więc wiecie co i jak. Liczyłem na jakieś sugestie co do modelu, silnika itp:)
Opublikowano

Pierwsze pytanie czy na samo auto masz 18tys, czy w tym chcesz się zamknąć, ze wszystkim.

 

"stosunkowo ekonomiczne" - sprecyzuj

Koszty utrzymania są różne, jak kupisz padake, to będą wysokie. Popatrz sobie na allegro na części eksploatacyjne i już coś Ci się rozjaśni. Tutaj nie da się ich podać, bo jeden wymienią olej co 10tys km, a inny co 30tys. Zależy jak dbasz.

 

Spalanie - http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/e46/ . Ale to tak orientacyjnie. Zawsze warto doliczyć trochę więcej, bo ludzie zaniżają, oraz zależy od nogi. Komuś spala 7l Tobie może spalać 11l. Jednak nie licz, że przy mocnym silniku będziesz miał ekonomiczne auto. Tym bardziej, że chcesz aby auto miało kopa, więc nie będzie wolnej jazdy.

 

Jak wcześniej zostało napisane. Za 18tyś diesla 3.0 raczej w dobrym stanie nie kupisz. Z benzyną podobnie. Zastanów się czy nie lepiej Ci będzie kupić auto innej marki, żeby tylko jakoś przejechać okres w którym nie można jeździć motocyklem. Wrócisz na moto i on da Ci więcej przyjemności. Bo jak źle trafisz to tylko markę znienawidzisz.

Opublikowano

Wg mnie najlepszym wyborem będzię 318i lub 320d, oba są w miare dynamiczne oraz ekonomiczne. Kupując 330d w tym budżecie jaki posiadasz wdasz się na minę....a jeśli chodzi o benzyne 3.0i nie ma wg mnie szans na kupno czegoś jeżdzącego. Kupując 320i 150km R6 beznyne będzie Ci dużo paliła to już lepiej 323i lub 328i spalanie bardzo podobne a osiągi...o niebo lepsze.

 

 

Aaa poszukaj w dziale "Samochody" tam koledzy z forum ogłaszają Swoje auta a myślę że warto odwiedzić ten dział:) Może coś upatrzysz:)

 

Zawsze to można liczyć na większy rabat dla forumowicza:)

Opublikowano

Ale to ma być takie pierwsze, pierwsze auto? Na którym się będziesz uczył jeździć?

 

Nie kupuj BMW... szkoda...:)

Nie mówię, że to powszechna praktyka, ale z moich obserwacji wynika, że przez pierwsze pół roku człowiek uczy się zauważać różne słupki, ogrodzenia, inne samochody itp. Generalnie po takiej nauce auto jest poobijane z każdej strony.

 

Druga sprawa jest taka, że auta z napędem na tył generalnie mniej wybaczają. Lepiej uczyć się na przędonapędówce. Oczywiście są teorie, żeby się od razu rzucać na głęboką wodę, ale auto jednak potrafi dość łatwo zabić kierowcę i w tym przypadku uważam, że lepiej robić to małymi kroczkami.

 

Trzecia sprawa... Kupując 330xd też się naczytałem, że pali 7-8l... Ktoś taki pewnie się znajdzie, ale ja na razie baaardzo bym chciał chociaż raz zejść poniżej 10l, a sporadycznie wciskam gaz mocniej niż na 50%, jestem raczej spokojnym kierowcą.

 

Co do ekonomiczności to przy tej klasy aucie licz się z tym, że na starcie w ciągu pierwszych 3 miesięcy wydasz minimum 3-5k zł. U mnie tak na szybko: wymiana olejów i filtrów ~1000 zł, ubezpieczenie 1300 zł, przegub 600 zł, wyważenie wału 750 zł + inne pierdołki jak wyważenie opon, zarejestrowanie, pranie tapicerki ~1000 zł. A jakbym chciał go dopieścić to jeszcze ze 3-4k zł musiałbym wrzucić. To niestety nie Tico, gdzie wahacz kosztuje 35 zł:)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.