Skocz do zawartości

Zimno w E36


Robert E36 1,8i

Rekomendowane odpowiedzi

Brr. Ale zimno jest w moim E36 1,8 M43.

Czy ktoś wie co należy sprawdzić?, nawiew np. na szybę jest silny ale ma tylko ze 25-30 stopni.

Jak jechałem w lecie to wskażnik temperatury pokazywał połowę skali, obecnie na mrozie tylko troszkę więcej niż 1/4 skali.

Autko całe życie eksploatowane na płynie niezamarzającym.

Będę wdzięczny za rady.

Pozdrawiam


Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dosyc proste. jezeli termostat jest sprawny to do momentu nagrzania silnika woda krży w małym obiegu bez chlodnicy, po osiagniecu optymalnej temp termostat puszcza na chlodnice. po uruchomieniu zimnego silnika musisz trzymac rękę na zasilaniu czyli dolny wąż. powinno zacząć Ci się robić cieplo po ok 3-5 min mniej wiecej wtedy jak wskaznik temp zacznie sie zblizac do optimum. jesli jednak od razu bedzie Cię grzało, to znaczy ze termostat sie zawiesił. może to byc termostat bo 1/4 skali wskazywałaby na niedogrzanie
pozdrawiam maciej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ja też mam problem z dogrzaniem mojego autka... :( Niedawno jak jechałem w góry i na zewnątrz było -15 st. C to po ustawieniu temperatury w środku na maxa wcale nie było za gorąco. Moja żona twierdzi nawet że lekko zmarzła. Zresztą wskazówka od temperatury cieczy chłodzącej też zachowywała się dziwnie, bo zdażało się że nagle z połowy opadała na 1/4 skali, potem trochę rosła, znowu spadła i tak cały czas przez 400 km trasy.

 

Oczywiście termostat jest tu głownym podejrzanym.

I teraz pytanie laika :) : gdzie jest umieszczony termostat i w jaki sposób można sprawdzić czy działa poprawnie? Chodzi mi o konkretny opis co dotknąć, co przeczyścić i gdzie dokładnie to wszystko jest. Jakbyście mieli jakieś zdjęcia dla lepszego zobrazowania sytuacji to byłbym wdzieczny.

Aha - chodzi o E36 316i M43.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i problem.

termostat, który u mnie występuje był montowany tylko przez dwa lata 94-96.

Jest on zespolony z plastikowš rurš (kolankiem) i kosztuje 280zł.

Czy to sie da jako naprawić - może kto z Was sobie jako już z tym radził, by nie wydać tyle kasy?.

Pozdrawiam


Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie termostat, gotowałem go i otwiera się przy ok 95stC.

Po przejechaniu nawet 20km dolna rura chłodnicy ta która biegnie do termostatu jest zupełnie zimna a górna średnio ciepła - czyli termostat trzyma i nie otwiera się a silnik mimo to nie potrafi nagrzać płynu.

Proszę o rady.

Pozdrawiam


Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No i problem.

termostat, który u mnie występuje był montowany tylko przez dwa lata 94-96.

Jest on zespolony z plastikowš rurš (kolankiem) i kosztuje 280zł.

Czy to sie da jako naprawić - może kto z Was sobie jako już z tym radził, by nie wydać tyle kasy?.

Przed chwilą dzwoniłem na Narbutta żeby się dowiedzieć czy mają ten termostat, bo jutro będę wymieniał. Okazało się że kosztuje 147 zł. To więcej niż zwykły, ale połowa tej kwoty o której Ty mówisz. Chyba że taka różnica jest między 316 a 318... :?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.