Skocz do zawartości

Nowy akumulator w INPA i DIS


Double Vanos

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwa pytania, które niszczą mi weekend.

 

1. Jak w INPA, zarejestrować nowy akumulator?

2. I tu kwestia bardziej złożona. Chciałbym zmienić pojemność akumulatora w DIS. Jak to zrobić? Póki co nie mogę się połączyć z samochodem bo wyświetla mi komunikat, że port 15 jest wyłączony albo akumulator <9V. Wciskałem kilkukrotnie start/stop i nic się nie zmieniło.

Czy możliwe, że dostaję taki komunikat bo aku jest słaby? DIS poprawnie połączony jest z głowicą. Po odpaleniu DISa bateria na górze ekranu zapala się na chwilę i gaśnie.

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resetowanie nowego akumulatora Inpa (IBS)

 

1. Wybierz model e65 (dla innych e6X tak samo)

2. Wybierz silnik np. N62

3. F5

4. F5 - PM-IBS

5. F3 - PM 2 Byte Feld (kontrola czy rejestruje się odpowiedni akumulator)

6. F5 - wybierz wymiana akumulatora

7. Powinno wyskoczyć OK

 

Jeśli mamy nie taki akumulator zarejestrowany:

 

1. Otwieramy Toolset32

2. F3 i ładujemy z C:\ediabas\ecu np. dla N62 n62_tue.prg

3. W oknie JOB szukamy "steuern_batterietausch_registrieren"

4. F5 - w zakładce JOB wykonujemy "Job einmal ausführen"

 

 

Instrukcja ta działa również w modelach E6X i inne.

 

 

Jeśli opcja rejestracji akumulatora łącząc się przez silnik nie są dostępne można to zrobić poprzez

Power module->Steuern->Steuern2-> batterietausch registrieren

 

-------------------------------------------------------------------------

 

//E B080 BATTERIE_HO BATTERIE_80AH //Steuerung Batterie auf 80AH

//E B090 BATTERIE_HO BATTERIE_90AH //Steuerung Batterie auf 90AH

//E B095 BATTERIE_HO BATTERIE_95AH //Steuerung Batterie auf 95AH

//E B110 BATTERIE_HO BATTERIE_110AH //Steuerung Batterie auf 110AH

 

-------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeslii chcesz zmienic akumulator z zelowego na zwykły i odwrotnie albo chcesz załozyc o wiekszej lub mniejszej mocy ogolnie jesli załozysz inny niz jest przypisany do samochodu musisz przeprogramowac auto w innym razie zarządzanie energią w twoim aucie bedzie w lesie co moze skrocic zywotnosc twojego nowego akumulatora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś powiedzieć co to dokładnie znaczy przeprogramować auto? Na tym forum zawsze można otrzymać pełną pomoc w każdej dziedzinie, ale mam wrażenie, że nie w przypadku kodowania. Tu pomaga się, jeśli już to na PW albo daje na tyle ogólne porady, że nic one nie wnoszą.

 

Całkowicie rozumiem, to że koderzy liczą, że zarobią pieniądze i stąd takie podejście. Ale mam nadzieję, że wśród koderów są też tacy, którzy hołdują istocie forum, czyli między innymi - dzieleniu się wiedzą. Zarobić można przecież na tych, którzy nie chcą się bawić w kodowanie i zdobywać tej wiedzy. Zakładam, że 99% ludzi nie chce się w procesy kodowania angażować.Także ujawnienie rąbka tajemnicy nie powinno być groźne.

 

Zatem co oprócz tego co jest napisane tutaj http://chomikuj.pl/ontas/BMW/NCSEXPER/NCS+Expert+-+Change+FA,1802734711.pdf mam zrobić żeby zmienić rodzaj akumulatora na inny? Będę kodował E92 330i.

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Łysy,

 

Odniosłem połowiczny skuces więc potrzebuję jeszcze trochę pomocy.

 

1. Postępowałem zgodnie z tą instrukcjąhttp://chomikuj.pl/ontas/BMW/NCSEXPER/NCS+Expert+-+Change+FA,1802734711.pdf Z tym, że oczywiście wpisywałem właściwy model auta i zakodowałem FA do CAS i NFRM.

 

2. Chciałem zarejestrować aku w Tool32, ale dostałem taki komunikat:

http://img856.imageshack.us/img856/5920/tool32.jpg

Czyli zarejestrować nowego aku się nie udało.

 

Jak wejdę w NCS i chcę dopisać coś w FA to widzę poprawną zmienioną wartość akumulatora, ale jak chcę odczytać np. CAS to w folderze WORK jest stara wartość czyli Batterie_Klasse 70Ah.

 

Co dalej z tym począć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz udalo mi sie doprowadzic do tego ze inpa i ncs wykrywa nowa wartosc Ah. Zmienilem batterie klasse w pliku .MAN i sg codieren na CAS. Czy tak jest ok?

 

Ale nadal nie moge zarejestrowac nowego aku za to bez problemu kasuje histogram. Jesli nadal mam przywracac samochod do ustawien fabrycznych to prosze o bardziej szczegolowe informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witam

 

a jest ktos w stanie od poczadku do konca napisac jak zmienic ta wartosc ncs-em tak zeby juz nikt nie musiał sie wiecej pytac ??

 

nie ukrywam ze nigdy nie miałem potrzeby uzywania ncs tylko sama inpa i nie mam o tym zielonego pojecia jak to zrobic :/

 

byłbym wdzieczny jak ktos by sie odezwał bo zalezy mi na czasie przed mrozami bo juz mi aku pada a ja musze codziennie czyms do pracy jezdzic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.