Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dwa pytania, które niszczą mi weekend.

 

1. Jak w INPA, zarejestrować nowy akumulator?

2. I tu kwestia bardziej złożona. Chciałbym zmienić pojemność akumulatora w DIS. Jak to zrobić? Póki co nie mogę się połączyć z samochodem bo wyświetla mi komunikat, że port 15 jest wyłączony albo akumulator <9V. Wciskałem kilkukrotnie start/stop i nic się nie zmieniło.

Czy możliwe, że dostaję taki komunikat bo aku jest słaby? DIS poprawnie połączony jest z głowicą. Po odpaleniu DISa bateria na górze ekranu zapala się na chwilę i gaśnie.

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Opublikowano

Resetowanie nowego akumulatora Inpa (IBS)

 

1. Wybierz model e65 (dla innych e6X tak samo)

2. Wybierz silnik np. N62

3. F5

4. F5 - PM-IBS

5. F3 - PM 2 Byte Feld (kontrola czy rejestruje się odpowiedni akumulator)

6. F5 - wybierz wymiana akumulatora

7. Powinno wyskoczyć OK

 

Jeśli mamy nie taki akumulator zarejestrowany:

 

1. Otwieramy Toolset32

2. F3 i ładujemy z C:\ediabas\ecu np. dla N62 n62_tue.prg

3. W oknie JOB szukamy "steuern_batterietausch_registrieren"

4. F5 - w zakładce JOB wykonujemy "Job einmal ausführen"

 

 

Instrukcja ta działa również w modelach E6X i inne.

 

 

Jeśli opcja rejestracji akumulatora łącząc się przez silnik nie są dostępne można to zrobić poprzez

Power module->Steuern->Steuern2-> batterietausch registrieren

 

-------------------------------------------------------------------------

 

//E B080 BATTERIE_HO BATTERIE_80AH //Steuerung Batterie auf 80AH

//E B090 BATTERIE_HO BATTERIE_90AH //Steuerung Batterie auf 90AH

//E B095 BATTERIE_HO BATTERIE_95AH //Steuerung Batterie auf 95AH

//E B110 BATTERIE_HO BATTERIE_110AH //Steuerung Batterie auf 110AH

 

-------------------------------------------------------------------------

Opublikowano
jeslii chcesz zmienic akumulator z zelowego na zwykły i odwrotnie albo chcesz załozyc o wiekszej lub mniejszej mocy ogolnie jesli załozysz inny niz jest przypisany do samochodu musisz przeprogramowac auto w innym razie zarządzanie energią w twoim aucie bedzie w lesie co moze skrocic zywotnosc twojego nowego akumulatora
Opublikowano

A może mi ktoś powiedzieć co to dokładnie znaczy przeprogramować auto? Na tym forum zawsze można otrzymać pełną pomoc w każdej dziedzinie, ale mam wrażenie, że nie w przypadku kodowania. Tu pomaga się, jeśli już to na PW albo daje na tyle ogólne porady, że nic one nie wnoszą.

 

Całkowicie rozumiem, to że koderzy liczą, że zarobią pieniądze i stąd takie podejście. Ale mam nadzieję, że wśród koderów są też tacy, którzy hołdują istocie forum, czyli między innymi - dzieleniu się wiedzą. Zarobić można przecież na tych, którzy nie chcą się bawić w kodowanie i zdobywać tej wiedzy. Zakładam, że 99% ludzi nie chce się w procesy kodowania angażować.Także ujawnienie rąbka tajemnicy nie powinno być groźne.

 

Zatem co oprócz tego co jest napisane tutaj http://chomikuj.pl/ontas/BMW/NCSEXPER/NCS+Expert+-+Change+FA,1802734711.pdf mam zrobić żeby zmienić rodzaj akumulatora na inny? Będę kodował E92 330i.

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Opublikowano

Akumulator miałem zwykły kwasowy 70Ah - biały i teraz też kupiłem kwasowy tyle, że 80Ah.

 

Cieszę się, że jest z nami przynajmniej jeden koder, który nie jest tu tylko dla pieniędzy! :D

Opublikowano

I jak? Co mam dalej począć z tym kodowaniem? :mad2:

 

Niecierpliwię się bo nowy aku już grzeje się w bagażniku, a stary za pomocą wyświetlacza między zegarami ciągle uprzykrza mi życie, przypominając o swoim marnym stanie.

Opublikowano

Kolego Łysy,

 

Odniosłem połowiczny skuces więc potrzebuję jeszcze trochę pomocy.

 

1. Postępowałem zgodnie z tą instrukcjąhttp://chomikuj.pl/ontas/BMW/NCSEXPER/NCS+Expert+-+Change+FA,1802734711.pdf Z tym, że oczywiście wpisywałem właściwy model auta i zakodowałem FA do CAS i NFRM.

 

2. Chciałem zarejestrować aku w Tool32, ale dostałem taki komunikat:

http://img856.imageshack.us/img856/5920/tool32.jpg

Czyli zarejestrować nowego aku się nie udało.

 

Jak wejdę w NCS i chcę dopisać coś w FA to widzę poprawną zmienioną wartość akumulatora, ale jak chcę odczytać np. CAS to w folderze WORK jest stara wartość czyli Batterie_Klasse 70Ah.

 

Co dalej z tym począć?

Opublikowano

Teraz udalo mi sie doprowadzic do tego ze inpa i ncs wykrywa nowa wartosc Ah. Zmienilem batterie klasse w pliku .MAN i sg codieren na CAS. Czy tak jest ok?

 

Ale nadal nie moge zarejestrowac nowego aku za to bez problemu kasuje histogram. Jesli nadal mam przywracac samochod do ustawien fabrycznych to prosze o bardziej szczegolowe informacje.

  • 3 lata później...
Opublikowano

witam

 

a jest ktos w stanie od poczadku do konca napisac jak zmienic ta wartosc ncs-em tak zeby juz nikt nie musiał sie wiecej pytac ??

 

nie ukrywam ze nigdy nie miałem potrzeby uzywania ncs tylko sama inpa i nie mam o tym zielonego pojecia jak to zrobic :/

 

byłbym wdzieczny jak ktos by sie odezwał bo zalezy mi na czasie przed mrozami bo juz mi aku pada a ja musze codziennie czyms do pracy jezdzic :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.